652
Σαράντα χρόνια Pac Man και μικρά, απειλητικά φαντασματάκια | Wikipedia

Ο Pac Man, το παιχνίδι-ορόσημο μιας ολόκληρης γενιάς, έγινε 40 ετών

Protagon Team Protagon Team 22 Μαΐου 2020, 20:39
Σαράντα χρόνια Pac Man και μικρά, απειλητικά φαντασματάκια
|Wikipedia

Ο Pac Man, το παιχνίδι-ορόσημο μιας ολόκληρης γενιάς, έγινε 40 ετών

Protagon Team Protagon Team 22 Μαΐου 2020, 20:39

O Pac Man έσβησε σήμερα τα 40 του κεράκια.

Ηταν το μακρινό 1980, όταν ένα νέο παιχνίδι εμφανίστηκε στο Τόκιο, με πρωταγωνιστή ένα μεγάλο, κίτρινο, στρογγυλό, αδηφάγο κεφάλι που έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα, σε έναν διαρκές αλληλοκυνηγητό με φαντάσματα, μέσα σε έναν λαβύρινθο.

Ήταν ο Pac Man, που έμελλε να γίνει το πιο διάσημο ηλεκτρονικό παιχνίδι όλων των εποών και σίγουρα αυτό που έπαιξαν, έστω μια φορά στη ζωή τους, όλοι οι σημερινοί 40άρηδες και 45άρηδες.

Ο στόχος του παιχνιδιού;

Nα καταπιεί όλες τις μικρές τελίτσες σαν χαπάκια στους διαδρόμους του λαβυρίνθου, όπως και τα φρούτα που εμφανίζονται σε διάφορες στιγμές και να μαζέψει όσους περισσότερους πόντους μπορεί.

Την ίδια στιγμή πρέπει να ξεφύγει από τα φαντάσματα, που το κυνηγούν, τα οποία γίνονται όλο και πιο γρήγορα όσο ανεβαίνει επίπεδα.

Η μεγαλύτερη χαρά των παικτών ήταν να καταδιώξουν και να «φάνε» τα φαντάσματα όταν εμφανίζονταν όλα στη σειρά για λίγα δευτερόλεπτα, μόλις ο Pac-Man κατάπινε ένα από τα μαγικά «χάπια – παστίλιες» που βρίσκονταν στις τέσερις άκρες του λαβύρινθου.

Το παιχνίδι αρχικά ονομαζόταν «Puck-Man», από ένα λογοπαίγνιο με τον όρο «paku», που στα ιαπωνικά σημαίνει «καταπίνω».

Όμως το παιχνίδι μετονομάσθηκε σε Pac-Man όταν άρχισε να κυκλοφορεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπό το φόβο ότι, οι παίκτες θα διασκέδαζαν και με το όνομα του παιχνιδιού, αντικαθιστώντας το αρχικό «P» με το «F»…

Ολα ξεκίνησαν από μια… πίτσα

Ο δημιουργός του παιχνιδιού, Τόρου Ιβατάνι, εμπνεύσθηκε το σχήμα του Pac-Man, όταν έπιασε στα χέρια του ένα κομμάτι πίτσας και συνειδητοποίησε ότι η υπόλοιπη έμοιαζε με ένα κεφάλι με ανοιχτό στόμα.

Αρχικά το Pac-Man ήταν ένα παιχνίδι που προοριζόταν για γυναίκες και ζευγάρια― ένα τελείως διαφορετικό κοινό από εκείνο, συνήθως αρσενικού γένους, που λάτρευε να πυροβολεί εξωγήινους σε παιχνίδια, όπως το Space Invaders, το οποίο εκανε θραύση στην Ιαπωνία και σε όλον τον κόσμο εκείνη την εποχή, δήλωσε ο ίδιος ο Ιβατάνι σε συνέντευξη στο περιοδικό Wired που δημοσιεύθηκε το 2010.

Το πρώτο παιγχνίδι Pac- Man, εγκαταστάθηκε σε έναν κινηματογράφο, στην μοντέρνα συνοικία Σιμπούγια του Τόκιο και όχι μία αίθουσα ηλεκτρονικών παιχνιδιών, όπως ήταν το σύνηθες.

Η επιτυχία ήταν άμεση, σύμφωνα με τον ίδιο.

Ο ρόλος του Ποπάι

Όσο για την ιδέα του να κάνει τον Pac Man να γίνεται από κυνηγός, λεία, αυτή προήλθε από τον Ποπάι.

Πρόκειται για τον γνωστό χαρακτήρα των αμερικανικών «κόμικ» και του ομώνυμου κινούμενου σχεδίου, του δυνατού ναυτικού, του οποίου οι δυνάμεις πολλαπλασιάζονται, μόλις φάει σπανάκι.

Δημιουργία της ιαπωνικής εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών Namco, η οποία συγχωνεύτηκε το 2005 με τον αντίπαλό της Bandai, το Pac-Man μεταφέρθηκε στη συνέχεια σε όλες τις συσκευές υποστήριξης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, από τις κονσόλες έως τους υπολογιστές και τα smartphone.

Έχει αναγνωριστεί από το Guinness Book of Records ως το πιο δημοφιλές βιντεο-παιχνίδι όλων των εποχών κι έχει γίνει ένα ιδιαίτερα προσοδοφόρο προϊόν για τους δημιουργούς του, σε όλες τις παραλλαγές του, όπως «Ms. Pac-Man», «Pac-Panic» (ή Pac-Attack), «Pac-in-Time» ή ακόμα και «Pac ’n Roll».

Η Bandai Namco αναφέρει ότι η φίρμα Pac Man είναι «μία από τις πιο γνωστές στον κόσμο», με τον δείκτη αναγνωρισιμότητάς της να φθάνει το 90%.

Το 2010, για την 30ή επέτειο του αρχικού παιχνιδιού, η Google είχε προσφέρει στους χρήστες του διαδικτύου, απεριόριστη δυνατότητα παιχνιδιού του Pac Man στην αρχική της σελίδα, στη θέση του συνηθισμένου λογότυπου της μηχανής αναζήτησης. Ήταν το πρώτο «Doodle» από την Google που μπορούσε κανείς να παίξει. Επιπλέον, ο γεωγραφικός ιστότοπος Google Maps, είχε μετατρέψει επίσης τους χάρτες του, σε ένα τεράστιο παιχνίδι Pac Man.

Σύμφωνα με το περιοδικό Wired, η υψηλότερη δυνατή βαθμολογία για το παιχνίδι είναι 3.333.360 πόντοι, στο τέλος του 256ου και τελευταίου επιπέδου. Υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχετε καταβροχθισθεί ποτέ από τα φαντάσματα και έχετε «φάει» όλες τις τελείες-χαπάκια, τα φρούτα και τα φαντάσματα.

Σήμερα, για την 40ή επέτειο του παιχνιδιού, ένα hashtag αφιερωμένο στην εκδήλωση κυκλοφορεί στο Twitter στην Ιαπωνία, το οποίο υιοθετούν όλοι οι θαυμαστές του παιχνιδιού.

«Οι χαρακτήρες είναι τόσο πολύχρωμοι και χαριτωμένοι. Θυμάμαι να παίζω ασταμάτητα στο σπίτι των γονιών μου. Χρόνια πολλά Pac-Man!», έγραψε ένας από τους Ιάπωνες χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης αυτού.