465
Το εργοστάσιο-γίγας που κατασκευάζει η Tesla στην έρημο Νεβάδα | Τesla/Facebook

Mέσα στο Gigafactory, το εργοστάσιο που ορίζει το μέλλον της Tesla

Protagon Team Protagon Team 9 Δεκεμβρίου 2018, 05:55
Το εργοστάσιο-γίγας που κατασκευάζει η Tesla στην έρημο Νεβάδα
|Τesla/Facebook

Mέσα στο Gigafactory, το εργοστάσιο που ορίζει το μέλλον της Tesla

Protagon Team Protagon Team 9 Δεκεμβρίου 2018, 05:55

Είναι γνωστό πως ο Ελον Μασκ σκέφτεται, όπως λένε οι Αμερικάνοι, big. Μεγαλόπνοα.

Συχνά και με υπέρμετρη αλαζονεία, αλλά κανείς δεν μπορεί να του καταλογίσει πως δεν έχει ένα όραμα – όποιο κι αν είναι αυτό.

Το καινούργιο πρότζεκτ του αφορά σε ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών που, κατά τον ίδιο, θα αλλάξει το πρόσωπο της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Εδώ και περίπου δύο χρόνια λοιπόν λειτουργεί το Gigafactory, το τεράστιας έκτασης εργοστάσιο της Tesla που, σύμφωνα με τα αμερικάνικα ΜΜΕ, αποτελεί «κλειδί» στα σχέδια του Μασκ για τη μεταμόρφωση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το Gigafactory, σε απόσταση 32 χλμ. ανατολικά του Σπαρκς στη Νεβάδα, είναι ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια σε όλη την υφήλιο καθώς καλύπτει μια έκταση περίπου 540.000 τετραγωνικών μέτρων, με τη συνολική έκταση της μονάδας να ανέρχεται στα 13 τετραγωνικά χιλιόμετρα.

«To 2020 – όταν η μονάδα αναμένεται να έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία – η Tesla θα έχει το μεγαλύτερο «φυσικό ίχνος» από κάθε άλλο κτίριο στον κόσμο», όπως σημειώνεται σχετικά στο δημοσίευμα του BBC.

Το συνολικό κόστος του εγχειρήματος ανήλθε στα 5 δισ. δολάρια, με την (συμμέτοχο) Panasonic να συνεισφέρει όχι μόνο 2 δισ. δολάρια, αλλά και σημαντική τεχνογνωσία, όπως μηχανές και ρομποτικούς μηχανισμούς σε σφραγισμένα δωμάτια, με ελεγχόμενη θερμοκρασία και υγρασία, ενώ η οροφή του είναι καλυμμένη από ηλιακά πάνελ, που καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό τις ενεργειακές απαιτήσεις της εγκατάστασης.

Εκεί μέσα λοιπόν, η Tesla Motors κατασκευάζει τις μπαταρίες που τροφοδοτούν με ενέργεια τα υβριδικά οχήματά της όπως το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Model 3.

Η απόφαση του Μασκ πάρθηκε όταν ο δισεκατομμυριούχος απηύδησε από την διαρκή εισαγωγή μπαταριών από την Ασία και κάποια στιγμή είπε «φτάνει! θα φτιάχνουμε εμείς τις δικές μας μπαταρίες» – μια λογική σκέψη όταν θα χρειάζεται ανυπολόγιστο αριθμό μπαταριών αν θέλει να πιάσει τον στόχο της παραγωγής 500.000 αυτοκινήτων ετησίως που έχει θέσει η εταιρεία.

Μεγάλο μέρος των εργασιών στο εργοστάσιο θα γίνεται από ρομπότ, αλλά θα απασχολούνται παράλληλα γύρω στα 6.500 εργαζόμενοι όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία.

Βέβαια, ο στόχος του Μασκ δεν είναι να παρέχει μπαταρίες αποκλειστικά στα δικά του οχήματα, αλλά και στων υπολοίπων… συναδέλφων του.

Με την παγκόσμια ζήτηση για μπαταρίες λιθίου να αυξάνεται, ειδικά από τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται περισσότερο στα υβριδικά και τα ηλεκτροκίνητα, ο απώτερος στόχος της Tesla είναι – αρχής γενομένης από το 2020 – το εργοστάσιο να παράγει το 60% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών λιθίου!

Δεν κομίζουμε γλαύκα στην Αθήνα λοιπόν λέγοντας πως ο Μασκ έχει καταφέρει για ακόμη μια φορά να πρωτοπορεί και να είναι ένα βήμα πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές του.

Και σε περίπτωση που το όλο εγχείρημα αποδώσει καρπούς – που είναι και το πιο πιθανό – τότε ο Μασκ θα μπορεί να επαίρεται πως είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών λιθίου στον κόσμο, σχεδόν σε μονοπωλιακό επίπεδο.