562
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε εμπορικό κέντρο του Πεκίνου. Η Κίνα ανταγωνίζεται με την Ιαπωνία για το ποια θα γίνει ο Νο 1 εξαγωγέας οχημάτων | REUTERS/Tingshu Wang

ΗΠΑ: Πόλεμο στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κήρυξε η Γερουσία

Protagon Team Protagon Team 13 Απριλίου 2024, 11:05
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε εμπορικό κέντρο του Πεκίνου. Η Κίνα ανταγωνίζεται με την Ιαπωνία για το ποια θα γίνει ο Νο 1 εξαγωγέας οχημάτων
|REUTERS/Tingshu Wang

ΗΠΑ: Πόλεμο στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κήρυξε η Γερουσία

Protagon Team Protagon Team 13 Απριλίου 2024, 11:05

Αμερικανοί γερουσιαστές ζητούν από τον Τζο Μπάιντεν να απαγορεύσει τις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Τραπεζικών Υποθέσεων της Γερουσίας, Σέροντ Μπράουν, έγραψε ότι «τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν υπαρξιακή απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία».

Οπως σημείωσε το BBC, είναι ο πρώτος νομοθέτης που δηλώνει δημοσίως κάτι τέτοιο, ενώ άλλοι αξιωματούχοι έχουν ζητήσει την επιβολή αυστηρών δασμών για να κρατήσουν τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα εκτός ΗΠΑ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σέροντ Μπράουν εκλέγεται στο Οχάιο, όπου βρίσκεται παραδοσιακά η καρδιά της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ίδιος θέλει να εκλεγεί για μια τέταρτη θητεία στο Κογκρέσο.

Τον Φεβρουάριο ο Λευκός Οίκος δήλωσε ότι οι ΗΠΑ ξεκινούν έρευνα για το αν τα κινεζικά αυτοκίνητα αποτελούν κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια. Ο Μπάιντεν δήλωσε ότι οι πολιτικές της Κίνας «θα μπορούσαν να πλημμυρίσουν την αγορά μας με τα οχήματά της, θέτοντας κινδύνους για την εθνική μας ασφάλεια» και τόνισε: «Δεν θα αφήσω να συμβεί αυτό επί των ημερών μου».

Η Ουάσινγκτον θα μπορούσε να επιβάλει περιορισμούς λόγω ανησυχιών ότι η τεχνολογία στα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα έχει τη δυνατότητα «να συλλέγει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για τους οδηγούς και τους επιβάτες τους» δήλωσε ο Λευκός Οίκος.

Ανέφερε συγκεκριμένα ότι τα αυτοκίνητα που είναι συνδεδεμένα στο Διαδίκτυο «χρησιμοποιούν τακτικά τις κάμερες και τους αισθητήρες τους για να καταγράφουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις υποδομές των ΗΠΑ –αλληλεπιδρούν άμεσα με κρίσιμες υποδομές– και μπορούν να κινούνται ή να απενεργοποιούνται εξ αποστάσεως».

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στον κόσμο και ανταγωνίζεται με την Ιαπωνία για να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας οχημάτων. Ωστόσο, ο αριθμός των κινεζικών αυτοκινήτων στους δρόμους των ΗΠΑ είναι εξαιρετικά χαμηλός, καθώς οι Αμερικανοί επιβάλλουν επί του παρόντος δασμό 27,5% στα οχήματα.

Αυτή την εβδομάδα, ενώ βρισκόταν σε ταξίδι στην Κίνα, η υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζάνετ Γέλεν, προειδοποίησε το Πεκίνο ότι η Ουάσινγκτον δεν θα επιτρέψει την επανάληψη του «κινεζικού σοκ» των αρχών της δεκαετίας του 2000, όταν οι εισαγωγές προϊόντων από την Κίνα κατέκλυσαν την Αμερική.

Σε απάντηση, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών της Κίνας, Λιάο Μιν, εξέφρασε «σοβαρή ανησυχία» για τους περιορισμούς που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στο εμπόριο και στις επενδύσεις. Ο Λιάο δήλωσε ότι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Κίνας οφείλονται στη «μεγάλης κλίμακας αγορά, στο πλήρες βιομηχανικό σύστημα και στο άφθονο ανθρώπινο δυναμικό».

Αντιδρούν και οι αεροπορικές

Επίσης, την Πέμπτη, οι μεγαλύτερες αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ ζήτησαν από την κυβέρνηση Μπάιντεν να σταματήσει τις εγκρίσεις νέων πτήσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.

Σε επιστολή τους προς τον υπουργό Εξωτερικών, Αντονι Μπλίνκεν, και τον υπουργό Μεταφορών, Πιτ Μπούτιτζετζ, ανέφεραν ότι οι «επιζήμιες μονοπωλιακές πολιτικές» της Κίνας θέτουν σε μειονεκτική θέση τους αμερικανικούς αερομεταφορείς.

«Εάν επιτραπεί στην ανάπτυξη της κινεζικής αγοράς αερομεταφορών να συνεχιστεί ανεξέλεγκτα και χωρίς να ληφθεί μέριμνα για την ισότιμη πρόσβαση στην αγορά, οι πτήσεις θα συνεχίσουν να παραχωρούνται στους κινεζικούς αερομεταφορείς, εις βάρος των εργαζομένων και των επιχειρήσεων των ΗΠΑ».

Οι δύο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου έχουν εμπλακεί σε εμπορικό πόλεμο από το 2018, όταν η τότε κυβέρνηση Ντόναλντ Τραμπ επέβαλε δασμούς σε κινεζικά προϊόντα αξίας πάνω από 360 δισ. δολαρίων. Το Πεκίνο ανταπέδωσε με δασμούς σε προϊόντα των ΗΠΑ αξίας άνω των 110 δισ. δολαρίων.

Ο Τζο Μπάιντεν διατήρησε σε μεγάλο βαθμό αυτούς τους δασμούς σε ισχύ. Πέρυσι, η αξία των αγαθών που αγόρασαν οι ΗΠΑ από την Κίνα μειώθηκε κατά 20% περίπου, στα 427 δισ. δολάρια. Ταυτόχρονα, οι αμερικανικές εξαγωγές προς την Κίνα υποχώρησαν κατά 4% στα 148 δισ. δολάρια.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...