469
Σε περίπτωση αποτυχίας της επιχείρησης το πλοίο θα βυθισθεί και θα παρθούν μέτρα για να περιορίσουν τη ρύπανση | AP

Ρυμουλκώντας ένα ακυβέρνητο πλοίο

Protagon Team Protagon Team 2 Φεβρουαρίου 2016, 13:27
Σε περίπτωση αποτυχίας της επιχείρησης το πλοίο θα βυθισθεί και θα παρθούν μέτρα για να περιορίσουν τη ρύπανση
|AP

Ρυμουλκώντας ένα ακυβέρνητο πλοίο

Protagon Team Protagon Team 2 Φεβρουαρίου 2016, 13:27

Η τελευταία προσπάθεια ρυμούλκησης του πλοίου Modern Express, το οποίο βρίσκεται εδώ και επτά ημέρες ακυβέρνητο έχοντας πάρει μεγάλη κλίση στον Κόλπο της Γασκώνης, ανοικτά των γαλλικών ακτών, είναι σε πλήρη εξέλιξη, όπως υποστηρίζουν οι γαλλικές Αρχές.

«Εναρξη επιχείρησης προσπάθειας ρυμούλκησης. Τέσσερις ειδικοί του SMIT Salvage βρίσκονται επί του πλοίου», ανακοίνωσε η Λιμενική Αρχή του Ατλαντικού, διευκρινίζοντας ότι οι καιρικές συνθήκες επιτρέπουν την επιχείρηση.

Η SMIT Salvage είναι ολλανδική εταιρεία που ειδικεύεται στη διάσωση πλοίων.

Το ιστορικό μιας κλίσης

Στις 26 Ιανουαρίου, το φορτηγό πλοίο «Μodern Express» με σημαία Παναμά, έχοντας αποπλεύσει από το λιμάνι της Γκαμπόν με προορισμό τη Χάβρη, άρχισε να γέρνει επικίνδυνα προς τη μία πλευρά του.

france_drifting_ship-1
Ισπανικό ελικόπτερο περισυνέλεξε τα 22 μέλη του πληρώματος

Το θετικό είναι ότι τα 22 μέλη του πληρώματος διασώθηκαν την Τρίτη, οπότε και τους περισυνέλλεξε ένα ισπανικό ελικόπτερο. Είναι χαρακτηριστικό πως το πλοίο έχει πάρει τέτοια κλίση που μέχρι να διασωθούν, τα μέλη του πληρώματος είχαν σκαρφαλώσει στο άνω άκρο της μεριάς του πλοίου που βρισκόταν πάνω από το νερό. Οπως αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα Washington Post, το πλοίο έπλεε ακυβέρνητο στον Βισκαϊκό Κόλπο, μεταξύ Ισπανίας και Γαλλίας. Αυτή τη στιγμή θεωρείται πιθανό ότι θα ναυαγήσει στην περιοχή Landes, πολύ κοντά στο δημοφιλές παραθαλάσσιο θέρετρο του Μπιαρίτς και το Περιφερειακό Φυσικό Πάρκο «Landes de Gascogne», ένα προστατευόμενο τμήμα της ακτής. Το φορτίο του πλοίου, περίπου 3.600 τόνοι, είναι ξυλεία και εξοπλισμός κατασκευών.

Για σχεδόν μια εβδομάδα, οι Γάλλοι και οι Ισπανοί αξιωματούχοι προσπάθησαν να θέσουν σε έλεγχο το πλοίο και να το επαναφέρουν σε όρθια θέση, όμως, κάποιες «μυστηριώδεις» μηχανικές βλάβες σε συνδυασμό με τις κακές καιρικές συνθήκες στην περιοχή, οδήγησαν σε αποτυχία.

Σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα Ouest Sud, αρχικά κατέστη αδύνατο να υπάρξει προσέγγιση του πλοίου από τη θάλασσα, είτε με βάρκα είτε με ρυμουλκό, λόγω των ισχυρών ανέμων και των μεγάλων κυμάτων. Τα μοναδικά μέσα που μπορούν να πλησιάσουν ήταν τα ελικόπτερα.

Την περασμένη Παρασκευή, η ολλανδική ομάδα διάσωσης Smit, προσπάθησε να προσεγγίσει το πλοίο με σκοπό να το δέσει σε ένα ρυμουλκό. Φευ, οι προσπάθειες αποδείχθηκαν άκαρπες, καθώς το πλοίο τραντάχτηκε από τα ισχυρά κύματα. Μάλιστα, ένας άνδρας της ομάδα τραυματίστηκε ελαφρά. Το Σάββατο και την Κυριακή δεν έγινε καμία ενέργεια λόγω του κακού καιρού, ενώ τη Δευτέρα έγινε μια ακόμη προσπάθεια, ίσως η τελευταία- που μένει να ολοκληρωθεί την Τρίτη. Αν και αυτή δεν πετύχει, τότε το πλοίο θα ναυαγήσει στις γαλλικές ακτές.

Σύμφωνα με τον κ. Ολιβέϊρα, ακόμη και αν ναυαγήσει το πλοίο, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα είναι περιορισμένες. Ο προβληματισμός έχει να κάνει με τους 300 τόνους πετρελαίου κίνησης που φέρει το πλοίο και οι οποίοι θα μπορούσαν να αποτελέσουν απειλή για τις ακτές της περιοχής. Ωστόσο, οι γάλλοι αξιωματούχοι δηλώνουν πως είναι έτοιμοι να επέμβουν άμεσα και να περιορίσουν την καταστροφή, στο μέγιστο δυνατό.

 

 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...