533
| Business Insider, WallarooMedia, Google

Digital Ομπάμα: Ολοι οι άνθρωποι του «ηλεκτρονικού» προέδρου

Protagon Team Protagon Team 10 Νοεμβρίου 2015, 17:19

Digital Ομπάμα: Ολοι οι άνθρωποι του «ηλεκτρονικού» προέδρου

Protagon Team Protagon Team 10 Νοεμβρίου 2015, 17:19

Ολοι οι άνθρωποι του προέδρου, ενδέχεται, να μην ψάχνουν να ανακαλύψουν το επόμενο σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ. Στο κάτω κάτω δεν είναι όλοι οι ένοικοι του Λευκού Οίκου σαν τον Ρίτσαρντ Νίξον. Στην περίπτωση του Μπαράκ Ομπάμα, απλώς φιλοδοξούν να του «χτίσουν» το ηλεκτρονικό προφίλ με όσο το δυνατόν πιο πιστό και άμεσο τρόπο.

Μια ευάριθμη ομάδα εξειδικευμένων βοηθών (μόλις 20 άτομα), έχει αναλάβει να διαχειρίζεται καθημερινά τους λογαριασμούς του Προέδρου των ΗΠΑ στο Facebook, το Twitter, το Instagram και το YouTube. Εκ πεποιθήσεως, ο Μπαράκ Ομπάμα είναι λάτρης της τεχνολογίας και των κοινωνικών δικτύων. Πολλές φορές οι φωτογράφοι τον έχουν απαθανατίσει να κρατάει ένα iPad και να είναι… χωμένος μέσα στον κυβερνοχώρο. Αυτοί που τον γνωρίζουν πιστοποιούν ότι είναι άριστος χρήστης των social media, ωστόσο οι υποχρεώσεις του δεν του επιτρέπουν να διαχειρίζεται τους λογαριασμούς του. Πολλώ δε μάλλον να κάνει αναρτήσεις και να απαντάει σε σχόλια «φίλων» του. Αυτή τη δουλειά έχει αναλάβει η συγκεκριμένη «ηλεκτρονική ομάδα» την οποία παρουσίασε, σε πλήρη σύνθεση, η εφημερίδα New York Times.

FRANCE-US-VOTE-2012-ELECTION-OBAMA-TWITTER
Μια ομάδα «ειδικών» αναλαμβάνει καθημερινά να ενημερώνει τους λογαριασμούς του Μπαράκ Ομπάμα

Στόχος της ομάδας είναι να υπάρχει μια άμεση σχέση των λογαριασμών που διατηρεί ο Μπαράκ Ομπάμα με την εξέλιξη των μεγάλων ειδήσεων. Κάτι που σημαίνει ότι τα μέλη της πρέπει να έχουν άμεσα αντανακλαστικά έτσι ώστε να μπορούν να παρεμβαίνουν (… προς χάριν του προέδρου) με δηλώσεις, ατάκες ή άλλου είδους αναφορές στην καθημερινότητα. Μπορεί οι αναρτήσεις να μην έχουν γραφτεί από τον ίδιο τον Πρόεδρο, ωστόσο οφείλουν να απηχούν τις απόψεις του και να ακολουθούν το προσωπικό λάιτ μοτίφ του – σε αντίθετη περίπτωση δεν θα είναι πιστευτές.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα των NY Times, επικεφαλής της ομάδας των «ηλεκτρονικών βοηθών» είναι ο 39χρονος Τζέισον Γκόλντμαν, με μακρά θητεία στο υψηλόβαθμο στέλεχος στο Twitter, το Blogger και το Medium. Είναι ο άνθρωπος που δίνει τον τόνο στις αναρτήσεις, έτσι ώστε να διατηρούν ένα ενιαίο ύφος και όλες μαζί να δημιουργούν το ηλεκτρονικό προφίλ του Ομπάμα. Οι παλιές μορφές επικοινωνίας (βλ. συνέντευξη σε μια εφημερίδα ή σε κάποιο τηλεοπτικό σταθμό) μπορεί να μην εξοβελίζονται, ωστόσο είναι προφανές πως δεν φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες επικοινωνίας του Λευκού Οίκου με τον… έξω κόσμο. Ως εκ τούτου, η διαδικτυακή επικοινωνία αποτέλεσε για τον Μπαράκ Ομπάμα ένα καλό χαρτί που το χρησιμοποίησε με επιτυχία και στη δεύτερη (κυρίως) προεκλογική του καμπάνια.

Obama-Romney-Social-Media-Election-01
Στην προεκλογική του εκστρατεία ο Μπαράκ Ομπάμα πόνταρε πολλά στα social media

Η Κόρι Σούλμαν, βοηθός του Γκόλντμαν, λέει στους New York Times: «Το γραφείο μας είναι επιφορτισμένο να μεταφέρει τη φωνή του Προέδρου στον κόσμο. Επομένως, πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου τις προτεραιότητες του Προέδρου και συνάμα να είμαστε ευέλικτοι ως προς τις συνομιλίες που αναπτύσσονται μέσα στους λογαριασμούς του». Η ίδια είναι πλέον αρκετά έμπειρη στο θέμα του χειρισμού, καθώς εργάζεται για τον… digital Ομπάμα από το 2009.

Η μόνη εντολή που έχει δώσει ο Ομπάμα στην ομάδα του είναι να ανοίξουν τον Λευκό Οίκο προς τον κόσμο, να τον κάνουν πιο φιλικό και να τραβήξουν, στο μέτρο του δυνατού, τις βαριές κουρτίνες που συνήθως κρύβουν τα ενδότερά του.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...