459
Η εγκατάσταση της UNICEF για την αναγκαστική απουσία των παιδιών από τα σχολεία τους | Facebook/UNICEF

Ανοίξτε τα σχολεία! Η συγκλονιστική εγκατάσταση της UNICEF για την παγκόσμια εκπαιδευτική κρίση

Protagon Team Protagon Team 4 Μαρτίου 2021, 11:27
Η εγκατάσταση της UNICEF για την αναγκαστική απουσία των παιδιών από τα σχολεία τους
|Facebook/UNICEF

Ανοίξτε τα σχολεία! Η συγκλονιστική εγκατάσταση της UNICEF για την παγκόσμια εκπαιδευτική κρίση

Protagon Team Protagon Team 4 Μαρτίου 2021, 11:27

Η εικαστική εγκατάσταση της UNICEF στον περίβολο των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη συγκλονίζει: φωτίζει μια πανδημία μέσα στην πανδημία. Αυτήν της αναγκαστικής απουσίας των παιδιών από τα σχολεία τους, λόγω των μέτρων περιορισμού της διασποράς του κορονοϊού που έχουν επιβληθεί σε πολλές χώρες –και στην Ελλάδα.

Η εγκατάσταση είναι 168 θρανία, 168 αχρησιμοποίητες μαθητικές τσάντες. Οι αριθμοί που ανακοίνωσε η UNICEF αμείλικτοι: τουλάχιστον 168 εκατ. παιδιά, των οποίων τα σχολεία έχουν κλείσει για σχεδόν έναν χρόνο από την έναρξη της πανδημίας της Covid-18, «168 εκατ. μέλλοντα αβέβαια», σημειώνουν οι δημιουργοί της εγκατάστασης.

«Αυτή η εικαστική αναπαράσταση μιας σχολικής τάξης είναι μια υπενθύμιση της παγκόσμιας εκπαιδευτικής κρίσης. Τα θρανία και τα σακίδια αντιπροσωπεύουν τα 168 εκατ. παιδιά που τα σχολεία τους ήταν εντελώς κλειστά εξαιτίας του κορονοϊού. Το μήνυμά μας προς τους ηγέτες του κόσμου είναι σαφές: είναι απαραίτητο να γίνει κάθε προσπάθεια για το άνοιγμα των σχολείων».

 

168 empty desks. 168 unused backpacks. 168 million futures hanging in the balance.

This pandemic classroom installation…

Δημοσιεύτηκε από UNICEF στις Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

Τα κλειστά σχολεία είναι ίσως η μεγαλύτερη πληγή που αφήνει η πανδημία του κορονοϊού στο σώμα και την ψυχή μιας ολόκληρης γενιάς. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι πέρα από τις ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά, ιδίως σε αυτά της μικρότερης ηλικίας, το αποτύπωμα θα είναι τρομακτικό στη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων: Το πρόβλημα από το κλείσιμο των σχολείων είναι μεγαλύτερο για τα φτωχά παιδιά που δεν έχουν πάντα Διαδίκτυο, κατάλληλο υπολογιστή ή οι γονείς τους δεν είναι αρκετά μορφωμένοι για να τους βοηθήσουν, επισημαίνουν αναλυτές.

Σε κάθε περίπτωση, «ούτε οι πανταχού παρόντες γονείς ούτε οι βιντεοδιασκέψεις μπορούν να αντικαταστήσουν τους πραγματικούς δασκάλους ή τις κοινωνικές δεξιότητες που αποκτώνται στο προαύλιο. Ακόμη και στις χώρες με καλύτερη προετοιμασία για τηλεκπαίδευση όπως η Νότια Κορέα, το εικονικό σχολείο είναι λιγότερο καλό από το πραγματικό», είχε γράψει ήδη από πέρυσι την άνοιξη ο Economist, ο οποίος δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η εκπαιδευτική αυτή τραγωδία θα συνεχιζόταν με ακόμα μεγαλύτερη ένταση για σχεδόν έναν χρόνο.

Σε πολλές χώρες τα παιδιά δεν έχουν πάει στα σχολεία τους εδώ και έναν χρόνο. Αλλά ακόμα και σε άλλες που τα έχουν καταφέρει καλύτερα, η απουσία των μαθητών από τον φυσικό τους χώρο είναι τρομακτική. Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, από τον περασμένο Μάρτιο τα παιδιά του Δημοτικού έχουν πάει σχολείο τέσσερις μήνες όλους κι όλους. Χειρότερη είναι η κατάσταση για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Την εικαστική εγκατάσταση της UNICEF επισκέφτηκε και ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες, ο οποίος χαρακτήρισε την εκπαιδευτική κρίση του κορονοϊού, «τραγωδία για το μέλλον της ανθρωπότητας».

“A tragedy for the future of humankind.”

UN Secretary-General António Guterres on a visit to our pandemic classroom…

Δημοσιεύτηκε από UNICEF στις Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News