547
Μαχητικά τύπου Μιράζ 2000 (φωτ.αρχείου) | INTIMEnews / INTIMEsports

Τι συνέβη στα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης του σμηναγού Μπαλταδώρου

Protagon Team Protagon Team 13 Απριλίου 2018, 10:05
Μαχητικά τύπου Μιράζ 2000 (φωτ.αρχείου)
|INTIMEnews / INTIMEsports

Τι συνέβη στα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης του σμηναγού Μπαλταδώρου

Protagon Team Protagon Team 13 Απριλίου 2018, 10:05

Μια τυπική διαδικασία αναχαίτισης που κατέληξε σε τραγωδία -που λίγο έλειψε να είναι διπλή τραγωδία- εκτυλίχθηκε το πρωί της Πέμπτης στο Αιγαίο, οδηγώντας στον θάνατο τον σμηναγό  Γιώργο Μπαλταδώρο.

Ο σμηναγός και ο δεύτερος του σχηματισμού είχαν λάβει εντολή αναχαίτισης δύο τουρκικών μαχητικών που είχαν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο, ενώ έσπευσαν στην αναχαίτιση και δεύτερου ζεύγους τουρκικών αεροσκαφών σε άλλο σημείο.

Η απώλεια του Μιράζ 2000-5Mk2 του σμηναγού συνέβη λίγο πριν επιστρέψουν στη βάση τους, στη Σκύρο.

Η σορός του σμηναγού εντοπίστηκε το πρωί της Παρασκευής ανοιχτά της Σκύρου, από αλιευτικό σκάφος που συμμετείχε στις έρευνες. Στο σημείο βρέθηκαν και κομμάτια του Μιράζ, το οποίο εκτιμάται ότι βρίσκεται σε βάθος 300 μέτρων.

Ο Μπαλταδώρος και ο δεύτερος του σχηματισμού είχαν απογειωθεί λίγο μετά τις 11:00 της Πέμπτης από την 135 Σμηναρχία Μάχης. Μερικά λεπτά νωρίτερα, όπως γράφει η «Καθημερινή», δύο τουρκικά F-16 είχαν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο στην περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου.

Οταν το ζεύγος των ελληνικών Μιράζ έφθασε στην περιοχή, τα τουρκικά F-16 ήδη επέστρεφαν προς την Τουρκία και ο Μπαλταδώρος έδωσε σήμα ότι είναι πλέον πολύ μακριά (Below Visual Range, άρα πάνω από 20 μίλια).

63779
Ο σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος

Τα τουρκικά F-16 έμειναν στον ελληνικό εναέριο χώρο μόλις εννέα λεπτά (11:15 με 11:24), ενώ, σχεδόν αμέσως μόλις αποχώρησαν, δύο τουρκικά F-4 παραβίασαν τον εθνικό εναέριο χώρο στο νοτιοανατολικό Αιγαίο (11:24-11:35). Τα Μιράζ χρειάστηκε να πετάξουν ως περίπου ως τη Ρόδο πριν επιστρέψουν στη Σκύρο.

Λόγω της νέφωσης και της σκόνης που εμπόδιζαν την ορατότητα, τα ελληνικά Mirage πετούσαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα.

Ενας ακήρυκτος πόλεμος

Η απώλεια του πιλότου και του αεροσκάφους ανοιχτά της Σκύρου την Πέμπτη έρχεται να προστεθεί σε έναν μακρύ, τραγικό κατάλογο για την Πολεμική Αεροπορία, που από το 1990 θρηνεί 125 στρατιωτικούς εν ώρα καθήκοντος ενώ έχουν υπάρχουν και 81 απώλειες αεροσκαφών για διαφόρους λόγους.

Από τους νεκρούς, οι μισοί, δηλαδή οι 64, χάθηκαν κατά την πτώση του μεταγωγικού C-130 στο βουνό Οθρυς, το 1991.

Τις τρεις τελευταίες δεκαετίες έχουν χαθεί, όπως σημειώνει η «Καθημερινή», 14 αεροσκάφη τύπου F4, 13 τύπου Μιράζ 2000, 13 βομβαρδιστικά A-7 Corsair, 12 F-16, έξι F11 και δύο C 130.

Με άλλα λόγια, μισή ή σχεδόν μία ολόκληρη μοίρα από κάθε τύπο μαχητικού αεροσκάφους.

Δύο πιλότοι έχουν χάσει τη ζωή τους κατά τη διάρκεια αερομαχιών με τουρκικά αεροσκάφη.

Το 1992 έχασε τη ζωή του ο υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς με μαχητικό Μιράζ F-1 κοντά στον Αη Στράτη.

Το 2006 ο Κώστας Ηλιάκης έχασε τη ζωή του όταν τουρκικό F-16 έπεσε στην καλύπτρα του μαχητικού του F-16 του Ηλιάκη μεταξύ της Κρήτης και της Καρπάθου με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του έλληνα πιλότου.

Στις 12:15 και ενώ βρίσκονταν εννέα μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, ο κυβερνήτης του δεύτερου Μιράζ ειδοποίησε ότι είδε το αεροσκάφος του Μπαλταδώρου να «βουτάει» απότομα, μόλις 9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.

Πηγές της «Καθημερινής» σημειώνουν ότι λόγω της πολύ κοντινής, παράλληλης πτήσης που πραγματοποιούν τα ζεύγη των μαχητικών σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κυβερνήτης του δεύτερου Μιράζ κατέβαλε τεράστια προσπάθεια προκειμένου να μην παρασυρθεί από τη μοιραία «βουτιά» του πρώτου.

Σε αυτές τις περιπτώσεις ο δεύτερος του σχηματισμού ακολουθεί τον πρώτο, που ήταν ο Μπαλταδώρος. Το δεύτερο Μιράζ, σταθεροποιήθηκε μόλις 100 μέτρα πάνω από τη θάλασσα, αποσοβώντας τη διπλή τραγωδία.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...