774
Ο Χρήστος Σπίρτζης σε ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο κατά τη συνάντησή του με τους δημάρχους της περιοχής της Θεσσαλονίκης. Ενώ τους υποσχόταν δυνατότητα δημοτικής συμμετοχής στον ΟΑΣΘ το νομοσχέδιο έβγαινε στον «αέρα» | Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Οι διαρροές του κ. Σπίρτζη

Χριστίνα Ταχιάου Χριστίνα Ταχιάου 4 Οκτωβρίου 2017, 11:05
Ο Χρήστος Σπίρτζης σε ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο κατά τη συνάντησή του με τους δημάρχους της περιοχής της Θεσσαλονίκης. Ενώ τους υποσχόταν δυνατότητα δημοτικής συμμετοχής στον ΟΑΣΘ το νομοσχέδιο έβγαινε στον «αέρα»
|Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Οι διαρροές του κ. Σπίρτζη

Χριστίνα Ταχιάου Χριστίνα Ταχιάου 4 Οκτωβρίου 2017, 11:05

Το πρωί της Πέμπτης 11 του περασμένου Μαΐου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη. Επισκεπτόταν ένα δημοτικό σχολείο, όταν δέχτηκε από δημοσιογράφους ερώτηση σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Ηταν η περίοδος της μεγάλης αναταραχής, με τους Θεσσαλονικείς να μην γνωρίζουν εάν θα έχουν λεωφορεία την επόμενη ημέρα. Ο κ. Σπίρτζης κοίταξε με σθένος τις κάμερες και είπε με αποφασιστικότητα: «Θέλω να στείλω ένα μήνυμα που το είπα και στη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Θα το επαναλάβω και για τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ. Γιατί και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ είναι “χαϊδεμένα παιδιά” συγκεκριμένου πολιτικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη, για δεκαετίες. Αν ξαναναστατώσουν την πόλη, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα για τον ΟΑΣΘ. Με όποιο τίμημα». Και άφησε την τελευταία φράση να αιωρείται.

Δυο τρεις ώρες αργότερα, ο Χρήστος Σπίρτζης έμαθε έκπληκτος ότι στο voria.gr, έγκυρο και αξιόπιστο site της βόρειας Ελλάδας, δημοσιευόταν το νομοσχέδιο που είχε ο ίδιος ετοιμάσει και με το οποίο προβλεπόταν η άμεση κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ. Αναμφισβήτητα, ήταν μια μεγάλη δημοσιογραφική επιτυχία, αλλά ο υπουργός θύμωσε πολύ. Δεν ήθελε με τίποτε να βγει στη δημοσιότητα τη συγκεκριμένη στιγμή το νομοσχέδιο. Βλέπετε, ο υπουργός ουδέποτε είχε αποκαλύψει στους δημάρχους της Θεσσαλονικης ότι προτίθεται να κρατικοποιήσει άμεσα τον Οργανισμό. Για την ακρίβεια, τους παρουσίαζε μέρος του νομοσχεδίου, τους έριχνε ως δόλωμα τη δυνατότητα δημοτικής συμμετοχής και προσπαθούσε να τους κρατήσει ικανοποιημένους και ζεστούς.
Λίγη ώρα αργότερα, το νομοσχέδιο υπήρχε και στο site των εφημερίδων «Μακεδονία» και «Θεσσαλονίκη», makthes.gr. Ο υπουργός δεν μπορούσε να αρνηθεί την ύπαρξη του νομοσχεδίου, το οποίο είχε ήδη κατατεθεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ήδη από τη Δευτέρα 8 Μαΐου.

Ομως, ποιος άκουσε τους δημάρχους και δεν τους φοβήθηκε… Ο Χρήστος Σπίρτζης βρέθηκε σοβαρά εκτεθειμένος, με δημάρχους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης να τον κατηγορούν σχεδόν ότι τους εξαπάτησε. Η άμεση κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ δεν ήταν κάτι που συζητιόταν στη Θεσσαλονίκη, ούτε το επιθυμητό από τους φορείς. Σε ημερίδα που διοργάνωσε η Εγνατία Οδός Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη στις 26 Μαΐου, ο Λάζαρος Κυρίζογλου, δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης και πρόεδρος της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων έκανε λόγο για «επικοινωνιακό σόου του υπουργού», ενώ ο κ. Σπίρτζης αποχώρησε αμέσως μετά την εισήγησή του, επικαλούμενος υποχρεώσεις στο Μαξίμου. Απτόητος από τις αντιδράσεις, κατέθεσε το νομοσχέδιο το οποίο ψηφίστηκε στις 19 Ιουλίου, έγινε νόμος του κράτους, ο ΟΑΣΘ κρατικοποιήθηκε και η νέα διοίκηση, με τον Στέλιο Παππά στη θέση του προέδρου, ανέλαβε καθήκοντα στις 9 Αυγούστου.
Στις αρχές Ιουλίου, το voria.gr δέχτηκε μια κλήση από αστυνομικό του Τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με θέμα έρευνα για τη διαρροή του εγγράφου του νομοσχεδίου. Ο αστυνομικός δήλωσε ότι ενεργεί κατόπιν εισαγγελικής εντολής. Ο δημοσιογράφος ο οποίος είχε στα χέρια του το νομοσχέδιο έδωσε κατάθεση, ενώ περίπου μια εβδομάδα αργότερα το ίδιο συνέβη για το makthes.gr.

Είναι λογικό να ασχολείται το Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με τη διαρροή ενός νομοσχεδίου το οποίο έχει περάσει από δεκάδες μάτια, έξι υπουργεία (τόσοι είναι οι Υπουργοί που υπογράφουν το νομοσχέδιο), το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και πιθανότατα έχει διακινηθεί μέσω e-mail; Ο καθένας μας ας κρίνει μόνος. Σίγουρα, πάντως, είναι αξιοσημείωτη η παρατηρητικότητα της Εισαγγελίας Αθηνών, που παρακολουθεί προσεκτικά τα site της Θεσσαλονίκης, πρόσεξε τη διαρροή και παρήγγειλε έρευνα γι αυτήν! Ολοι εμείς οι κακεντρεχείς που φωνάζαμε επειδή οι ανά τη χώρα εισαγγελείς δεν προέβαιναν σε παραγγελίες για ζητήματα που άπτονται της δημόσιας υγείας (π.χ. τα σκουπίδια τον Ιούνιο, λόγω των απεργιών των εργαζομένων στην καθαριότητα) δεν μπορούμε παρά να καταπιούμε τις γλώσσες μας, έτσι;

Ομως, το θέμα δεν σταμάτησε εδώ. Στις αρχές Αυγούστου, ο κ. Κυρίζογλου τηλεφώνησε σε δημοσιογράφο και του ανέφερε ότι επιθεωρήτρια του υπουργείου Οικονομικών βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να λάβει καταθέσεις, καθώς έχει διαταχθεί Ενορκη Διοικητική Εξέταση στο Υπουργείο για τον υπαίτιο της διαρροής! Πράγματι, ο δημοσιογράφος του voria.gr δέχτηκε το τηλεφώνημά της, ωστόσο εκείνος βρισκόταν εκτός Θεσσαλονίκης, σε διακοπές. «Κρίμα, θα πρέπει να ξαναέρθω για να πάρω την κατάθεσή σας», είπε η επιθεωρήτρια, και το έπραξε. Στο τέλος Σεπτεμβρίου, βρέθηκε εκ νέου στη Θεσσαλονίκη, διερευνώντας την υπόθεση «διαρροή ενός νομοσχεδίου που πέρασε από δεκάδες μάτια και έξι υπουργεία, έχει ψηφιστεί και εφαρμόζεται» κι είναι άγνωστο εάν θα ξαναέρθει.

Κανείς δεν μπορεί να πει μετά βεβαιότητας πότε και πώς θα κλείσει η υπόθεση αυτή. Ούτε εάν θα βρεθεί κάποτε ο υπαίτιος της διαρροής κι αν θα τιμωρηθεί παραδειγματικά. Το σίγουρο, όμως, είναι, ότι σπαταλώνται εργατοώρες και χρήματα, απασχολούνται εισαγγελικές αρχές και στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., επιθεωρητές τπουργείων και δημόσιοι υπάλληλοι για το τίποτα. Για ένα νομοσχέδιο που ψηφίστηκε και εφαρμόζεται.

Το θυμήθηκα σήμερα, διαβάζοντας ότι ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι θα αποσύρει το νομοσχέδιο για τα ταξί που «διέρρευσε», ελπίζοντας να μην το δει πάλι κανένας εισαγγελέας και τρέχει το Σώμα Δίωξης Ηλεκτρονικής Εγκλήματος να βρίσκει το υπαίτιο της «διαρροής»…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...