814
Η Πενέλοπε Κρουζ και ο Χαβιέ Μπαρδέμ στη Βενετία | REUTERS/Alessandro Bianchi

O Μπαρδέμ-Εσκομπάρ τρόμαξε την Πενέλοπε Κρουζ

Protagon Team Protagon Team 7 Σεπτεμβρίου 2017, 16:26
Η Πενέλοπε Κρουζ και ο Χαβιέ Μπαρδέμ στη Βενετία
|REUTERS/Alessandro Bianchi

O Μπαρδέμ-Εσκομπάρ τρόμαξε την Πενέλοπε Κρουζ

Protagon Team Protagon Team 7 Σεπτεμβρίου 2017, 16:26

«Πριν από είκοσι πέντε χρόνια ήμασταν εδώ μαζί για το “Χαμόν Χαμόν” του Μπιγκάς Λούνα. Το να γυρνάμε μαζί τώρα που είμαστε ζευγάρι είναι περίεργο, οι τρυφερές αναμνήσεις είναι πολλές», δηλώνουν από τη Βενετία ο Χαβιέ Μπαρδέμ και η Πενέλοπε Κρουζ.

Εκείνη την πρώτη φορά που βρέθηκαν μαζί στη Μόστρα, ο Χαβιέ ήταν 23 ετών ενώ η Πενέλοπε Κρουζ μόλις 18. Παντρεμένοι, πλέον, οι δύο ισπανοί αστέρες του παγκόσμιου κινηματογράφου επισκέφτηκαν ξανά στη Βενετία με μια ταινία (εκτός διαγωνιστικού προγράμματος) για τον διαβόητο Πάμπλο Εσκομπάρ, το «Loving Pablo», σε σκηνοθεσία του βραβευμένου ισπανού σκηνοθέτη Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα, όπου ο ώριμος, πλέον, Μπαρδέμ υποδύεται υποδειγματικά τον κολομβιανό βαρόνο των ναρκωτικών.

2017-09-06T134051Z_730757414_RC138F8E4B30_RTRMADP_3_FILMFESTIVAL-VENICE
Κρουζ και Μπαρδέμ στο 74ο Φεστιβάλ Βενετίας (Reuters)

Παρά τις δύο τηλεοπτικές σειρές («Narcos» & «Patron del Mal») και μια ταινία (με τον Μπενίσιο ντελ Τόρο) που γυρίστηκαν με θέμα τον βίο και την πολιτεία του Πάμπλο, ο ισπανός ηθοποιός καταφέρνει από το πρώτο κιόλας πλάνο να ενσαρκώσει και να μεταδώσει στο κοινό όλη τη βαναυσότητα που χαρακτήριζε τον επιβλητικό Βασιλιά της Κοκαΐνης. Το έργο βασίζεται στη γραπτή μαρτυρία της δημοσιογράφου Βιρτζίνια Βαλέχο, «Loving Pablo, Ηating Escobar», ενώ αφηγείται την εκρηκτική, κυριολεκτικά, ζωή του αρχινονού του καρτέλ του Μεδεγίν και ολόκληρης της Κολομβίας, μέσα από τα μάτια της ίδιας της Βαλέχο, η οποία αφότου υπήρξε επί χρόνια ερωμένη του, τελικά τον κατήγγειλε στις Αρχές. Και φυσικά την υποδύεται η Πενέλοπε Κρουζ.

 

pablooo
O Μπαρδέμ και η Κρουζ ζευγάρι και στην οθόνη

«Ως ηθοποιός ήθελα να μπω στο μυαλό μιας σύνθετης προσωπικότητας. Πρόκειται για έναν ρόλο τον οποίο σκεφτόμουν πολύ, μου τον πρόσφεραν πολλές φορές αλλά δεν τον δέχτηκα ποτέ», προσδιόρισε, μιλώντας στην Corriere della Sera o Μπαρδέμ, ο οποίος συμμετέχει και στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του βενετσιάνικου Φεστιβάλ με το «Mother!» του Ντάρεν Αρονόφκσι. «Αναζητούσα ένα κλειδί για την κατανόησή του. Στο βιβλίο περιγράφεται ως ένας στοργικός πατέρας ο οποίος προκάλεσε φρίκη και πόνο σε πολλούς πατεράδες και μητέρες. Επρόκειτο για μια αντίφαση που ήθελα να ερευνήσω», εξήγησε.

2017-09-06T205924Z_1231425176_RC176B56FD60_RTRMADP_3_FILMFESTIVAL-VENICE
Το ζευγάρι πολιορκείται από τους φωτορεπόρτερ (Reuters)

Σίγουρα, όμως, όχι για να τον δικαιολογήσει καθώς ο Μπαρδέμ συγκρίνει τον Πάμπλο με τον Αδόλφο: «Ο Εσκομπάρ, όπως και ο Χίτλερ, δεν ήρθε από κάποιον άλλον πλανήτη. Η ισχύς του ήταν η συναίνεση του κόσμου. Είναι ένας άνθρωπος που κάτι τον μεταμόρφωσε σε τέρας. Και είναι δουλειά της τέχνης να κοιτάει μέσα σ’ αυτές τις αντιθέσεις. Το σημαντικό είναι να μην συντηρείται ο μύθος της γοητείας των μεγαλεμπόρων ναρκωτικών, που παραμένει ιδιαίτερα διαδεδομένος. Πρέπει να ειπωθεί ότι το σημείο άφιξης είναι ο θάνατος και η καταστροφή. Σήμερα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης δεν είναι η Κολομβία αλλά το Μεξικό», επισήμανε ο Μπαρδέμ.

Η ταινία αναμένεται στις κινηματογραφικές αίθουσες τους πρώτους μήνες του 2018. Γυρίστηκε στην Κολομβία και εστιάζει στην τελική φάση της ζωής του Δον Εσκομπάρ, στην απόπειρά του να εισέλθει στην πολιτική και στον πόλεμο που κήρυξε στη συνέχεια κατά της κυβέρνησης της Κολομβίας και ενάντια σε όλους όσοι τολμούσαν να σταθούν εμπόδιο στα όποια εγκληματικά, αρχικά, τρομοκρατικά, στη συνέχεια, σχέδιά του. Μαζί παρουσιάζεται το πάθος του για τη Βιρτζίνια, την αξιόλογη και ιδιαίτερα δημοφιλή ρεπόρτερ, η οποία δεν μπορεί να αντισταθεί στον πλούτο και, κυρίως, στην ισχύ του Πάμπλο.

 

bardemmmmescobar
«Το σημαντικό είναι να μην συντηρείται ο μύθος της γοητείας των μεγαλεμπόρων ναρκωτικών» λέει ο Μπαρδέμ που μεταμορφώθηκε σε Εσκομπάρ

«Πριν από τα γυρίσματα φοβόμασταν. Ήταν η πρώτη φορά που βρισκόμασταν μαζί στο σετ από τότε που γίναμε ζευγάρι. Αλλά το ότι ήμασταν μαζί αποτέλεσε ένα ισχυρό κίνητρο», αποκάλυψε ο Μπαρδέμ. Αλλά η Πενέλοπε κάποια στιγμή άρχισε να αδημονεί για την ολοκλήρωση των γυρισμάτων. «Σταδιακά άρχισε να με φοβίζει η μεταμόρφωση του Χαβιέ αλλά περισσότερο με τρόμαζε η επιθετική του ενέργεια. Μου προκαλούσε ναυτία ο χαρακτήρας, όχι το μακιγιάζ. Σε κάποιες σκηνές τρόμαξα πραγματικά», προσδιόρισε η ίδια, σχολιάζοντας την ερμηνεία του συζύγου της ο οποίος, για να μεταμορφωθεί σε Εσκομπάρ, έβαλε περί τα 20 κιλά.

Μιλώντας και στην La Repubblica, την έτερη μεγάλη εφημερίδα της Ιταλίας, ο Μπαρδέμ, ερωτώμενος για τα λάθη των ΗΠΑ στον πόλεμο κατά του Εσκομπάρ, δεν μίλησε για το παρελθόν αλλά για το παρόν. «Ο Τραμπ είναι ένας ανίκανος σε μια θέση ιδιαίτερα ισχυρή. Είναι μια τρελή μαϊμού με δύο πιστόλια στα χέρια, απρόβλεπτος κι επικίνδυνος. Είναι τρομερό να βλέπουμε πως προσπαθεί να σταματήσει την εξέλιξη του κόσμου με τείχη, διώχνοντας τους ανθρώπους, περιορίζοντάς τους στα γκέτο», υποστήριξε σχολιάζοντας την πρόσφατη απόφαση του αμερικανού προέδρου για την απόσυρση του προγράμματος γνωστού ως Dreamers, το οποίο προστατεύει εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά παράνομων μεταναστών που μεγάλωσαν στις ΗΠΑ. «Όλα αυτά γεννούν περισσότερη δυστυχία, περισσότερο μίσος. Η απάντηση δεν είναι τα τείχη. Είναι αναγκαίο οι άνθρωποι να αισθάνονται πως είναι αποδεκτοί, πως ανήκουν στο σύνολο, πως θα βοηθηθούν. Αυτή είναι η μοναδική απάντηση», κατέληξε.

3