740
Με την εφαρμογή Dating, το Facebook θέλει να ανταγωνιστεί «παίκτες» όπως το Tinder, το Match, το OKCupid και to eHarmony | Facebook

H «Μυστική Καψούρα» του Facebook μπορεί να μην είναι τόσο μυστική

Protagon Team Protagon Team 10 Σεπτεμβρίου 2019, 21:22
Με την εφαρμογή Dating, το Facebook θέλει να ανταγωνιστεί «παίκτες» όπως το Tinder, το Match, το OKCupid και to eHarmony
|Facebook

H «Μυστική Καψούρα» του Facebook μπορεί να μην είναι τόσο μυστική

Protagon Team Protagon Team 10 Σεπτεμβρίου 2019, 21:22

Για μια νέα εφαρμογή που αποτελεί… «ανάθεμα» στον πραγματικό αυθορμητισμό του έρωτα κάνει λόγο το editorial των Financial Times, λίγες ώρες αφού το Facebook ανακοίνωσε την υπηρεσία εύρεσης ερωτικού συντρόφου «Dating», η οποία ξεκινά στις ΗΠΑ, ενώ θα είναι διαθέσιμη και στην Ευρώπη από τις αρχές του 2020.

Η υπηρεσία είχε τεθεί δοκιμαστικά σε εφαρμογή σε 19 χώρες από το 2018 και οι ΗΠΑ θα είναι τώρα η 20ή.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της εφαρμογής, οποιοσδήποτε χρήστης άνω των 18 ετών με ενεργό λογαριασμό Facebook θα μπορεί να δημιουργήσει το δικό του προφίλ στο Dating.

Σε αυτό υποχρεωτικά θα αναφέρει το όνομά του (όχι το επίθετο) και την ηλικία του, ενώ προαιρετικά θα μπορεί να διαλέξει ποιες φωτογραφίες και άλλες λεπτομέρειες από το προφίλ του στο Facebook ή στο Instagram θα συμπεριλαμβάνονται και στο προφίλ του στο Dating, με το οποίο το Facebook θέλει να ανταγωνιστεί σημαντικούς «παίκτες» στην συγκεκριμένη αγορά, όπως το Tinder (το πιο δημοφιλές σήμερα με περισσότερους από 8,5 εκατομμύρια χρήστες), το Match, το OKCupid και to eHarmony.

Το Facebook, με τα 2,1 δισεκατομμύρια χρήστες, αισιοδοξεί ότι υπάρχει άνετα χώρος και για το Dating, καθώς τουλάχιστον 200 εκατομμύρια χρήστες του δηλώνουν ανύπαντροι και εργένηδες, πολύ περισσότερο που τίποτε δεν εμποδίζει και τους παντρεμένους να χρησιμοποιήσουν το Dating.

Μάλιστα, «ποντάρει» ότι το Dating θα ωθήσει πολλούς ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ έως τώρα τολμήσει ή σκεφτεί να χρησιμοποιήσουν κάποια διαδικτυακή υπηρεσία εύρεσης συντρόφου (online dating), να το κάνουν για πρώτη φορά μέσω Facebook.

Χάρη στο νέο χαρακτηριστικό Secret Crush («Μυστική Καψούρα») του Dating ο κάθε χρήστης θα μπορεί να διαλέγει έως εννέα άλλους χρήστες του Facebook και του Instagram και, αν και οι άλλοι κάνουν το ίδιο γι’ αυτόν, μπορεί τελικά ο καθένας να βρει το ταίρι του.

Οι χρήστες του Dating θα μπορούν να ενοποιούν με αυτόν τον λογαριασμό τους στο Instagram και να προσθέτουν από το τελευταίο «ακολούθους» τους στον κατάλογο Secret Crush.

Και αυτό είναι το στοιχείο που φυσικά περιπλέκει την κατάσταση: ο σχεδόν μονοπωλιακός χειρισμός των μεγαλύτερων social networks του κόσμου από την εταιρεία του Facebook, στην οποία ανήκουν επίσης το Instagram και το WhatsApp.

Σύμφωνα με τους αρνητές του όλου εγχειρήματος, οι χρήστες θα «ανακυκλώνουν» ουσιαστικά όλα τα προσωπικά τους δεδομένα ανάμεσα στις εφαρμογές αυτές, καθιστώντας τα ακόμη πιο ευάλωτα σε χάκερ.

Το Facebook διαβεβαίωσε ότι τα περισσότερα δεδομένα των χρηστών στο Dating θα διατηρούνται ξεχωριστά από εκείνα του Facebook και ότι δεν θα διατίθενται σε τρίτους όπως οι διαφημιστικές εταιρείες, αλλά πώς να πιστέψεις κάποιον που στο κοντινό παρελθόν (βλέπε σκάνδαλο Cambridge Analytica) έχει ήδη υποπέσει στο… προπατορικό διαδικτυακό αμάρτημα;

«Η νέα εφαρμογή περί Dating μπορεί να αποδώσει καρπούς, δεδομένου ότι η πρώτη βάση χρηστών του Facebook μεγαλώνει ηλικιακά και οι νεότερες γενιές προτιμούν πιο μοντέρνες πλατφόρμες όπως το Instagram ή το Snapchat», σημειώνει το editorial των Financial Times (μόνο με συνδρομή).

«Ωστόσο, όσοι αναζητούν τον έρωτα μέσα στο Facebook πρέπει να είναι προσεκτικοί για την προστασία των δεδομένων τους. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ μπορεί να έχει δεσμευθεί από το περασμένο Απρίλιο ότι «το διαδικτυακό μας μέλλον είναι αυστηρώς ιδιωτικό», αλλά το πρόσφατο παρελθόν της εταιρείας του σχετικά με την ανταλλαγή προσωπικών δεδομένων τον βγάζει αναξιόπιστο. Και είναι σίγουρο πως πολλοί χάκερ θα ενδιαφερθούν στο μέλλον για τις προσωπικές λεπτομέρειες σχετικά με τις ερωτικές σχέσεις και τους δεσμούς των χρηστών της νέας εφαρμογής κυρίως λόγω του συνδυασμού messenger Facebook-WhatsApp-Instagram. Και δεδομένης της ευαισθησίας των προσωπικών πληροφοριών, όπως η σεξουαλικότητα και οι ερωτικές προτιμήσεις, απαιτείται εξαιρετικά προσεκτικός χειρισμός για να αποφευχθεί η οποιαδήποτε βλάβη στους χρήστες», επισημαίνεται.

Εάν το πείραμα τελικά επιτύχει, τότε θα γίνει τελικά δυνατό για τους χρήστες να ζήσουν ολόκληρη την ψηφιακή τους ζωή μέσα σε υπηρεσίες που ανήκουν σε μία μόνο εταιρεία: Δηλαδή θα μπορούσαν να συναντήσουν κάποιον στην εφαρμογή Dating, να συνομιλήσουν μαζί του στο WhatsApp και, αν όλα ευοδωθούν, να δημοσιεύσουν κατόπιν τις φωτογραφίες του νέου τους δεσμού στο Instagram και το Facebook, προσθέτει με νόημα το δημοσίευμα.

«Όλα αυτά τα προσωπικά δεδομένα είναι βέβαιο πως θα ενισχύσουν περαιτέρω την δύναμη του Facebook στην παγκόσμια διαδικτυακή αγορά, κάτι που θα πρέπει ασφαλώς να μην αντιβαίνει τυχόν αντιμονοπωλιακών κανονισμών στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη».

«Πέρα από αυτό, υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας: το Facebook Dating βρίσκεται έτη φωτός μακριά από το μυστήριο του αληθινού ρομαντισμού και του πραγματικού έρωτα. Γιατί μια εφαρμογή που σου βρίσκει σύντροφο ανάλογα με τις αναρτήσεις και τα ποστ του καθενός, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον αυθορμητισμό της αληθινής αγάπης και μοιάζει περισσότερο με έναν «γάμο ως αποτέλεσμα ενός αλγόριθμου»», καταλήγει με νόημα το editorial των FT.