1040
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ με μερικά από τα αγαπημένα της διαμάντια και σμαράγδια | Wikimedia.commons/Grumman Collection

Ταξιδεύοντας με δυο βαλίτσες κοσμήματα της Ελίζαμπεθ Τέιλορ

Protagon Team Protagon Team 8 Μαΐου 2020, 13:50
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ με μερικά από τα αγαπημένα της διαμάντια και σμαράγδια
|Wikimedia.commons/Grumman Collection

Ταξιδεύοντας με δυο βαλίτσες κοσμήματα της Ελίζαμπεθ Τέιλορ

Protagon Team Protagon Team 8 Μαΐου 2020, 13:50

Ενας από τους πιο παλιούς δικηγόρους του Ηνωμένου Βασιλείου αποκάλυψε ότι «με την ψυχή στο στόμα» από τον φόβο του κατάφερε να μεταφέρει τα πανάκριβα κοσμήματα της Ελίζαμπεθ Τέιλορ από το Λονδίνο στο Μονακό χωρίς να πάρει μυρωδιά το τελωνείο.

Την προηγούμενη εβδομάδα, ο  83χρονος Μπράιαν Ιγκλς γιόρτασε την επέτειο των 60 χρόνων στο επάγγελμα του και με την ευκαιρία αυτή έδωσε μια αποκλειστική συνέντευξη στην εφημερίδα The Times. Ο κ. Ιγκλς ειδικεύεται στη νομοθεσία του τομέα της ψυχαγωγίας και στη λίστα των πελατών του φιγουράρουν τα πιο λαμπερά ονόματα από τη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ, τις δεκαετίες του 1950 και του 1960.

Τότε γεννήθηκε και μια από τις πιο μεγάλες φιλίες του, με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον που είχε παντρευτεί δύο φορές την Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Ο Μπράιαν Ιγκλς και η γυναίκα του Μάρτζι  ήταν για τον ουαλό ηθοποιό η «οικογένεια στην Αγγλία», μαζί με τα δύο αδέλφια του, τον λογιστή και τον μακιγιέρ του, που ταξίδευαν πάντα μαζί με τον σταρ.

Με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον και τη σμαραγδένια καρφίτσα Bulgari που της είχε κάνει δώρο

«Για χρόνια ήμουν το μόνο άτομο στον κόσμο που είχε το κλειδί για τα κοσμήματα της Τέιλορ, τα οποία φυλάσσονταν σε θησαυροφυλάκιο τράπεζας στην Αγγλία», είπε ο δικηγόρος. «Όποτε ήθελε κάτι, το έπαιρνα από την τράπεζα και της το πήγαινα».

Να σημειωθεί ότι η Τέιλορ είχε μια αμύθητη συλλογή -μια από τις πιο πλούσιες στον κόσμο- από περιδέραια, σκουλαρίκια, βραχιόλια και δαχτυλίδια με διαμάντια, μαργαριτάρια, σμαράγδια, ρουμπίνια και ζαφείρια, τα περισσότερα από τα οποία ήταν δώρα του Μπάρτον.

Τριακόσια από τα κομμάτια της συλλογής βγήκαν στο «σφυρί» από τον οίκο Κρίστις το 2011, μετά τον θάνατο της σταρ και παρά την αρχική εκτίμηση των 30 εκατ. δολαρίων, συγκεντρώθηκε συνολικά το αστρονομικό ποσό των 116 εκατ. δολαρίων, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ για την πώληση μιας και μόνο συλλογής σε μια δημοπρασία- σταθμό του οίκου.

Ο βρετανός δικηγόρος Μπράιαν Ιγκλς ήταν ο μόνος που είχε πρόσβαση στα πολύτιμα κοσμήματα της Ελίζαμπεθ Τέιλορ

Και όταν η Τέιλορ -που τον είχε γοητεύσει με την εκτυφλωτική ομορφιά της- δεν μπορούσε να αποφασίσει ποια από τα ακριβά κομμάτια της ήθελε να φορέσει στο πάρτι των 40ων γενεθλίων της Γκρέις Κέλι, ζήτησε επίμονα από τον Ιγκλς να της μεταφέρει ολόκληρη τη συλλογή των κοσμημάτων της στο Μονακό.

Ο Ιγκλς ζήτησε τότε από τη γυναίκα του να τον βοηθήσει να κουβαλήσουν τις δύο τεράστιες βαλίτσες. «Είχα πεθάνει από τον φόβο μου», λέει, στη σκέψη ότι μπορεί να του έκλεβαν τα κοσμήματα ή να έμπαιναν στη φυλακή αυτός και η σύζυγός του για παραβίαση των τελωνειακών ελέγχων.

Παρά το γεγονός ότι το 1969 το όριο της αξίας των αντικειμένων που μπορούσαν να βγουν από τη χώρα περιοριζόταν στις 50 λίρες ο κ. Ιγκλς κατάφερε να πείσει τους τελωνειακούς να το αφήσουν να περάσει τις βαλίτσες. Του δόθηκε η άδεια να τις βάλει στο αεροπλάνο και έφτασαν με τη σύζυγο ασφαλείς στη Νίκαια, όπου τους περίμενε μια λιμουζίνα για να τους οδηγήσει στο Μονακό.

H Tέιλορ με το πρώτο της Οσκαρ για την ταινία «Butterfield 8» το 1959, φορώντας εντυπωσιακά σκουλαρίκια με διαμάντια και πέρλες

Εκείνη την εποχή, έτσι κι αλλιώς, όταν δίνονταν δείπνα, πάρτι ή πρεμιέρες στο Λονδίνο, ο Μπάρτον και η Τέιλορ τους έστελναν μια λιμουζίνα για να τους παραλάβει.

Ο Ιγκλς θυμάται ακόμα ότι η πριγκίπισσα Μαργαρίτα έγινε αφορμή για έναν γενναίο καβγά ανάμεσα στον Μπάρτον και την Τέιλορ. Στο δείπνο για τους επίτιμους καλεσμένους της 20th Century Fox μετά τη βασιλική πρεμιέρα της ταινίας «Οι δύο φίλοι», του 1969, με πρωταγωνιστές τους Ρίτσαρντ Μπάρτον, Ρεξ Χάρισον και Κάθλιν Νέσμπιτ, που ήταν και οι τρεις πελάτες του βρετανού δικηγόρου, η πριγκίπισσα φλέρταρε ολοφάνερα τον Μπάρτον. Και εκείνος της ανταπέδωσε το φλερτ, πράγμα που έκανε έξαλλη την Ελίζαμπεθ…

«Οι δύο φίλοι», Ρεξ Χάρισον και Ρίτσαρντ Μπάρτον, το 1969 (20th Century Fox)

Ο Ρεξ Χάρισον ήταν ένας πολύ απαιτητικός άνθρωπος. Του τηλεφωνούσε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και της νύχτας διαμαρτυρόμενος για τον Τύπο. Κάποτε ισχυρίστηκε ότι δεν μπορούσε να φύγει από το ξενοδοχείο του γιατί περιβαλλόταν από φωτογράφους, που είχαν σκαρφαλώσει ακόμη και στα δέντρα.

Σε μια άλλη περίπτωση, ο Χάρισον του τηλεφώνησε στις 2.30 τη νύχτα για να διαμαρτυρηθεί για ένα άρθρο. «Του είπα: “Αν είναι δυσφημιστικό τώρα, θα είναι δυσφημιστικό και το πρωί, οπότε θα σας καλέσω τότε”», θυμάται ο δικηγόρος.

Αντίθετα ο ηθοποιός Ραλφ Ρίτσαρντσον ήταν ένας από τους αγαπημένους του πελάτες. Ο δικηγόρος τον περιγράφει ως «υπέροχο και συναρπαστικό άτομο» που ενδιαφερόταν περισσότερο να ακούει για τον Ιγκλς παρά να μιλάει για τον εαυτό του, πράγμα που τον ξεχώριζε από τους περισσότερους. Ο Ιγκλς θυμάται ότι οργάνωσε την αγορά μιας Harley Davidson για τον Ρίτσαρντσον και ο ηθοποιός, ενθουσιασμένος όταν την παρέλαβε, τον πήγε μια βόλτα με τη μηχανή φορώντας ακόμα τις παντόφλες του.

Ο Ραλφ Ρίτσαρντσον με τον Ομάρ Σαρίφ και την Τζέραλντιν Τσάπλιν στο επικό δράμα του Ντέιβιντ Λιν «Δόκτωρ Ζιβάγκο», 1965 (Warner Bros)

Τον πρώτο καιρό ο Ιγκλς ήταν ένας από τους περίπου δέκα δικηγόρους που ειδικεύονταν στη νομοθεσία περί ψυχαγωγίας στη Βρετανία. Οι σχέσεις του με τον Τύπο ήταν πάντα καλές, μερικές φορές, μάλιστα, οι δημοσιογράφοι του έδιναν μυστικές πληροφορίες όταν οι πελάτες του αντιμετώπιζαν προβλήματα.

Ο ίδιος εξάλλου ακολούθησε σε όλη του τη σταδιοδρομία τη συμβουλή του μέντορά του: «Ποτέ μην γίνεις δικηγόρος ψυχαγωγίας, να παραμείνεις πάντα δικηγόρος στον κλάδο της ψυχαγωγίας», του είχε πει ο αμερικανός δικηγόρος των σταρ του Χόλιγουντ Ααρον Φρος, τον οποίο γνώρισε μαζί με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον.

Με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον στην τηλεταινία «Το Διαζύγιο», τελευταία ταινία που γύρισαν μαζί το 1973

Η τεχνολογία ήταν η μεγαλύτερη αλλαγή που συνέβη στη διάρκεια της καριέρας του: «Όταν ασχολήθηκα για πρώτη φορά με Αμερικανούς δικηγόρους, τα πάντα έπρεπε να γίνονται ταχυδρομικά. Τα έγγραφα χρειάζονταν μια εβδομάδα για να φτάσουν εκεί, μετά γίνονταν τροποποιήσεις σε γραφομηχανή και χρειαζόταν άλλη μια εβδομάδα για να επιστρέψουν», θυμάται ο 83χρονος δικηγόρος που δεν έχει πρόθεση να σταματήσει να δουλεύει.

«Οσο οι άνθρωποι θέλουν να δουλεύω γι’ αυτούς θα είμαι ευτυχής να συνεχίζω», λέει.