913
| CreativeProtagon

Στιβ Βρανάκης, ο άνθρωπος που θα ανασχεδιάσει το «brand Greece»

Protagon Team Protagon Team 17 Οκτωβρίου 2019, 07:25
|CreativeProtagon

Στιβ Βρανάκης, ο άνθρωπος που θα ανασχεδιάσει το «brand Greece»

Protagon Team Protagon Team 17 Οκτωβρίου 2019, 07:25

Οι γονείς του μετανάστευσαν από την Ελλάδα πριν από μισό αιώνα. Ο πατέρας του από την Κρήτη, όπως πολλοί άλλοι τότε που έψαχναν μία καλύτερη τύχη, ταξίδεψε σε Αυστραλία, Γερμανία, ΗΠΑ για να καταλήξει τελικά στον Καναδά, όπου γεννήθηκε ο Στιβ.

Ο νέος επικεφαλής δημιουργικού (Chief Creative Officer) στην Προεδρία της Κυβέρνησης που ανέλαβε καθήκοντα την Τετάρτη, μεγάλωσε στο Βανκούβερ, όπου πέρασε τα 20 πρώτα χρόνια της ζωής του και, σαν τον πατέρα του και αυτός ταξιδεύει πολύ: από το Σαν Φρανσίσκο έως το Χονγκ Κονγκ, το Λονδίνο, τη Νιγηρία, την Κένυα, την Ινδία, την Κίνα, την Ινδονησία και τα Αραβικά Εμιράτα, σε ολόκληρη την Ευρώπη και την Αμερική. Πάντα για δουλειά.

Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας του με την Google ο Στιβ, όπως αναφερόταν στις σελίδες της διεύθυνσης stevevranakis.com οι οποίες  πλέον δεν είναι προσβάσιμες, προσέφερε σχεδόν 20 χρόνια εμπειρίας από τον κόσμο των ψηφιακών τεχνολογιών, του σχεδιασμού και της διαφήμισης. Ανάμεσα στα πρότζεκτ που είχε αναλάβει, σύμφωνα με το stevevranakis.com, το Chrome Web Lab, μια σειρά διαδραστικών πειραμάτων που συνδέονται στο web ζωντανά από το Μουσείο Επιστημών στο Λονδίνο και το Jam with Chrome, μια πλατφόρμα μουσικής μέσω Διαδικτύου που επιτρέπει στους χρήστες να παίζουν μουσική ζωντανά με τους φίλους τους.

Επιπλέον, το Super Sync Sports, για τη μετατροπή του κινητού σε controller παιχνιδιών αλλά και το Science Fair της Google, το οποίο καλεί τους νέους να προωθήσουν τις ιδέες τους για να αλλάξουν τον κόσμο. Ακόμα: Το World Wonders Project, το οποίο παρέχει πρόσβαση σε ιστοτόπους της παγκόσμιας κληρονομιάς μέσω του Street View, το λανσάρισμα του Google+ και το διαστημικό εργαστήριο YouTube Space με την δημοσίευση βίντεο που προσκαλούσαν έφηβους από όλο τον κόσμο να στείλουν επιστημονικά πειράματα στο Διάστημα σε συνεργασία με τη NASA και κρίθηκαν από τον Στίβεν Χόκινγκ. Το τελευταίο πρότζεκτ έχει προβληθεί στο YouTube πάνω από 50 εκατομμύρια φορές.

Ο Στιβ Βρανάκης με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ιστότοπο Exceptional Alien, ο οποίος διατηρεί γραφεία στο Λος Άντζελες και στο Σίδνεϊ και δημοσιεύει τις εμπειρίες δημιουργικών ανθρώπων που ζουν και εργάζονται ανά τον πλανήτη, ο Στιβ Βρανάκης αναφέρει: «Ενεπλάκην στην σκηνή των νέων τεχνολογιών αρκετά νωρίς, στη Δυτική Ακτή (σ.σ. των ΗΠΑ) που ήταν χρόνια μπροστά σε τεχνολογικά ζητήματα σε σχέση με τα περισσότερα μέρη του κόσμου. Όσον αφορά τον σχεδιασμό και τη διαφημιστική βιομηχανία στην οποία κατέληξα να δραστηριοποιούμαι, το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν πολύ μπροστά στη σκέψη και τη δημιουργικότητα».

Το Λονδίνο φαίνεται ότι ήταν σταθμός στην καριέρα του Στιβ Βρανάκη: εκεί συνδύασε «την τεχνολογική σκέψη και το σχεδιασμό της αλληλεπίδρασης, με αυτό που μάθαινα για τους ανθρώπους – πώς λειτουργούν και τι τους παρακινεί, δημιουργώντας μια σύνδεση μέσω της ενσυναίσθησης».

Πριν από την Google, ο σημερινός σύμβουλος της κυβέρνησης σε θέματα re-branding της Ελλάδας στο εξωτερικό, εργαζόταν ως Creative Director σε μερικά από τα μεγαλύτερα γραφεία δημιουργικού, επικοινωνίας και διαφήμισης ερχόμενος σε επαφή με ιδιαίτερα μεγάλους πελάτες. Όπως αναφερόταν στο stevevranakis.com. Aνάμεσα στα γραφεία περιλαμβάνονταν η VCCP London, η Foote Cone & Belding San Francisco, η DDB Vancouver και άλλα.

Οσο για τα brands πάνω στα οποία έχει εργαστεί; Η λίστα, αν προσθέσει κανείς τους τζίρους των εταιρειών, μάλλον ξεπερνάει το ΑΕΠ της Ελλάδας: Google, YouTube, Chrome, Android, G+, McDonalds, Dyson, O2, Coca Cola, Taco Bell, AT&T, Levis, Microsoft, BMW, Canon, Orange, Land Rover, Mini, PlayStation, IBM, Apple iPhone, Αmazon.com. Ο ίδιος και αρκετές καμπάνιες του έχουν διακριθεί σε διεθνές επίπεδο και έχουν φιλοξενηθεί σε μέσα ενημέρωσης όπως οι New York Times, η Wall Street Journal, οι Financial Times, το τεχνολογικό περιοδικό Wired, το BBC και το CNBC και πολλά ακόμα.

Όμως δεν είναι μόνο αυτά: σε δημοσίευμα του 2016 στην ιστοσελίδα Creative Review με τους 50 κορυφαίους επαγγελματίες του χώρου (εδώ) αναφέρεται ότι ο Στιβ Βρανάκης συμμετείχε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 στο λανσάρισμα της πρώτης εταιρείας παροχής υπηρεσιών Ίντερνετ στον Καναδά. «Πιο πρόσφατα, ο Βρανάκης βοήθησε στην ανάπτυξη μία πληροφοριακής πλατφόρμας για κινητά στη διεύθυνση refugeeinfo.eu/Lesvos για να βοηθήσει Σύρους πρόσφυγες που φτάνουν στο ελληνικό νησί να βρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται, όπως εργαλεία μετάφρασης, χάρτες, δρομολόγια επιβατηγών πλοίων, πληροφορίες για πρώτες βοήθειες. Μέχρι σήμερα έχει βοηθήσει περισσότερους από 150.000 πρόσφυγες και χρησιμοποιείται από 1000 πρόσφυγες την ημέρα σε 30 Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις», αναφέρεται στο δημοσίευμα του 2016.

Σήμερα η συγκεκριμένη διεύθυνση δεν λειτουργεί, όμως το 2016 που λειτουργούσε φαίνεται ότι είχε δημιουργηθεί υπό την εποπτεία του International Rescue Committee, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που βοηθάει τους πρόσφυγες, υπό την προεδρία του πρώην υπουργού Εξωτερικών της Βρετανίας Ντέιβιντ Μίλιμπαντ.

Ηταν ξανά εδώ το 2013

Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που ο κ. Βρανάκης καταπιάνεται με το branding της χώρας μας. Πριν από έξι χρόνια, άνοιξη του 2013, επί κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, ο ακόμα διευθυντής του Creative Lab της Google είχε συμμετάσχει σε μια ομάδα εργασίας που είχε στήσει ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργό Σίμος Κεδίκογλου με σκοπό τη βελτίωση-αναδιαμόρφωση του branding της Ελλάδας. Σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ της ημέτερης Χριστίνας Πουτέτση στο «Βήμα», η ομάδα θα είχε σκοπό να δουλέψει στην «εταιρική ταυτότητα» της χώρας φτιάχνοντας ένα πλαίσιο οπτικής επικοινωνίας που θα συνοδεύσει οτιδήποτε χαρακτηρίζει και συνδέεται με τις οικονομικές δραστηριότητες της Ελλάδας. Εκτός του κ. Βρανάκη, στην ομάδα που συντόνιζε ο τότε γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και νυν βουλευτής Αχαΐας της ΝΔ Ανδρέας Κατσανιώτης, συμμετείχε και η Θεοδώρα Μάντζαρη (πρώην υπεύθυνη της εταιρικής ταυτότητας του «Αθήνα 2004»). Αγνωστο τι απέγινε η ομάδα εργασίας, πάντως rebranding δεν πρόλαβε να γίνει.