537
Τα πιο εμβληματικά μοντέλα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην έκθεση της Πάρμα | CreativeProtagon

Πώς το απαράμιλλο ιταλικό ντιζάιν κατέκτησε τις autostrade

Protagon Team Protagon Team 29 Σεπτεμβρίου 2018, 09:00
Τα πιο εμβληματικά μοντέλα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην έκθεση της Πάρμα
|CreativeProtagon

Πώς το απαράμιλλο ιταλικό ντιζάιν κατέκτησε τις autostrade

Protagon Team Protagon Team 29 Σεπτεμβρίου 2018, 09:00

Η Πάρμα μπαίνει σε ένα «καυτό» αυτοκινητιστικό δεκαήμερο. Δέκα ημέρες αφιερωμένες στο απαράμιλλο ιταλικό ντιζάιν που από τη δεκαετία του ’50 μέχρι τις αρχές του 1980 παρήγαγε μερικά από τα σπουδαιότερα -και πιο καλαίσθητα- μοντέλα της ιστορίας του αυτοκινήτου.

Από το Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου, λειτουργεί η 7η Mercanteinauto, η διεθνής έκθεσης που είναι αφιερωμένη στα αυτοκίνητα-αντίκες και τα συλλεκτικά vintage ΙΧ.

Η εκδήλωση, που φιλοξενείται στο Fiere di Parma, θα διαρκέσει μέχρι τις 7 Οκτωβρίου και οι επισκέπτες της θα έχουν την ευκαιρία να δουν να παρελαύνει από μπροστά τους όλη η ιστορία της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η έκθεση είναι αφιερωμένη στον Σέρτζιο Σκαλιέτι, τον σχεδιαστή που ήταν συνδεδεμένος όσο κανείς με την ιστορία της Ferrari.

O Σέρτζιο Σκαλιέτι δίπλα στο σχέδιο του για το μοντέλο 250 Testa Rossa της Ferrari

Ο Σκαλιέτι, που πέθανε το 2011 στα 91 του χρόνια, ήταν στενός φίλος του Έντσο Φεράρι και ήταν αυτός που κατασκεύαζε τα πλαίσια αλλά και τα σασί (παλαιότερα) από αλουμίνιο όλων των Ferrari, από το 1951 μέχρι και τις αρχές του 21ου αιώνα.

Ο Σκαλιέτι ήταν ο ιθύνων νους πίσω από τα θρυλικά μοντέλα 250 GTO, 750 Monza και 250 Testarossa της αυτοκινητοβιομηχανίας, γι’ αυτό και η Ferrari, προκειμένου να τον τιμήσει, έδωσε το όνομα του στην 612 Scaglietti –θα είναι κι αυτή εκεί.

H Ferrari 250 Testarossa που σχεδίασε ο Σκαλιέτι

Στη Mercanteinauto θα εκτίθεται επίσης το διάσημο Fiat 1100/103 που ανήκε στην Εντνα Χιλ, βρετανίδα διπλωμάτη στο αγγλικό προξενείο του Μονάχου, που ορισμένοι πίστευαν ότι είναι μυστική πράκτορας.

Η φήμη αυτή υπάρχει εδώ και δεκαετίες, καθώς το αυτοκίνητό της διέθετε δύο μυστικά «διαμερίσματα», το ένα κρυμμένο κάτω από το πίσω κάθισμα και το άλλο πίσω από τη μάσκα, πιέζοντας προς τα κάτω το λογότυπο της Fiat.

Η Χιλ, δεινή αυτοκινητιστής και η ίδια, είχε σχεδιάσει (!) μόνη της το εν λόγω μοντέλο και είχε αναθέσει το στήσιμό του σε έναν γερμανό κατασκευαστή.

H Εντνα Χιλ ποζάρει μαζί με το διάσημο Fiat 1100/103 και τον σκύλο της

Με το Fiat αυτό, η Χιλ διήνυσε εκατοντάδες χιλιόμετρα εντός της Ευρώπης, προκειμένου να εκτελέσει τα διπλωματικά της καθήκοντα, με το πιστό της σκυλί να βρίσκεται πάντα δίπλα της, αχώριστος συνοδηγός.

Το αυτοκίνητο παρέμεινε στην κατοχή της μέχρι το 2005, όταν και πήρε σύνταξη. Το 2013 αυτό το μοναδικό μοντέλο εντοπίστηκε τυχαία σε μια ιστοσελίδα της βρετανικής κυβέρνησης, μεταξύ των αυτοκινήτων πρώην υπαλλήλων, αγοράστηκε από έναν ιταλό συλλέκτη και έφτασε στην Ιταλία σε άριστη κατάσταση, παρά τα 300.000 χλμ. που είχε διανύσει επί μισόν σχεδόν αιώνα.

Τέλος, ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στο εξίσου θρυλικό μοντέλο Vespa 400, το πρώτο μίνι αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Ένα «αυτοκίνητο πόλης μπροστά από την εποχή του». Σχεδιάστηκε από την Piaggio και την ACMA, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1957 και δεν κατασκευάστηκε ποτέ στην Ιταλία, αλλά στη γειτονική Γαλλία.

Η Vespa 400, το μίνι αυτοκίνητο που αποτέλεσε κοινή συμπαραγωγή ανάμεσα σε Piaggio κι ACMA μεταξύ 1957-64

Στην έκθεση εμφανίζονται επίσης διαχρονικά μοντέλα της Lancia και της Alfa Romeo, ως μια επιπλέον τρανή απόδειξη της ανωτερότητας του ιταλικού ντιζάιν.