471
Το ιερό σήμα από το Τσουφενχάουζεν | wikipedia commons

Επίσημο: Τέλος οι ντίζελ κινητήρες από την γκάμα της Porsche

Protagon Team Protagon Team 25 Σεπτεμβρίου 2018, 21:23
Το ιερό σήμα από το Τσουφενχάουζεν
|wikipedia commons

Επίσημο: Τέλος οι ντίζελ κινητήρες από την γκάμα της Porsche

Protagon Team Protagon Team 25 Σεπτεμβρίου 2018, 21:23

Αν και το φανταζόμασταν -δεδομένου ότι το VAG Group παίρνει τις αποστάσεις του από το θέμα- πλέον, είναι επίσημο: σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Bild, όπως έγραψε το BBC, ο Ολιβερ Μπλουμ, επικεφαλής της φίρμας, επιβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει, πια, μοτέρ ντίζελ στην Porsche.

Στις Macan και Panamera, τις εκδόσεις ντίζελ τις έχουμε ήδη ξεχάσει. Όμως, δεν ξέραμε τι θα συμβεί με την Cayenne. Όταν η τρίτη γενιά της λανσαρίστηκε στο τέλος του 2017, δεν υπήρχε έκδοση που να καίει πετρέλαιο. Η Porsche, ωστόσο, είχε δηλώσει ότι μια έκδοση ντίζελ βρισκόταν στα σκαριά. Ένα πρότζεκτ που, τελικά, εγκατέλειψε ο γερμανός κατασκευαστής, βλέποντας ότι οι πωλήσεις του παρέμεναν πολύ καλές – ακόμα και χωρίς ντίζελ.

Στα μεγάλα οικογενειακά μοντέλα της φίρμας του Τσουφενχάουζεν, τις Cayenne και Panamera, η πελατεία ενδιαφέρεται πλέον για τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις. Ο κ. Μπλουμ διευκρινίζει επίσης ότι η Porsche θα συνεχίσει να προσφέρει βενζινοκίνητα και plug-in hybrid συστήματα κίνησης. Η φίρμα προετοιμάζεται επίσης να ριχτεί στη μάχη του 100% ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αρχής γενομένης με την πολυαναμενόμενη παρουσίαση της Taycan, το 2019. Μάλιστα, οι προβλέψεις της εταιρείας αναφέρουν πως μέχρι το 2025 το 50% των πωλήσεων θα αφορούν ηλεκτρικά μοντέλα.

Είναι αλήθεια ότι το τέλος του ντίζελ για την Porsche επιταχύνθηκε ύστερα από το dieselgate που ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015 στον όμιλο Volkswagen. Ο επικεφαλής της μπράντας, σημείωσε στην Bild: «Δεν έχουμε εξελίξει και κατασκευάσει ποτέ κινητήρες ντίζελ εμείς οι ίδιοι [οι κινητήρες παρέχονταν από το υπόλοιπο γκρουπ], αλλά παρ’ όλα αυτά η εικόνα της Porsche υπέφερε. Η κρίση τού ντίζελ μάς δημιούργησε πολλά προβλήματα».

Ωστόσο, ο ίδιος θεωρεί ότι το ντίζελ δεν πέθανε. «Πιστεύω ότι οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες παραμένουν ελκυστικοί και φιλικοί προς το περιβάλλον και θα συνεχίσουν να έχουν μεγάλη σημασία για την αυτοκινητοβιομηχανία, στο μέλλον». Λογική δήλωση, αφού ο συγκεκριμένος όμιλος δεν θέλει, προς το παρόν, να σβήσει οριστικά τους TDI κινητήρες. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η Porsche γίνεται η πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που παύει να χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία.

Το επίσης βέβαιο είναι ότι αυτή η μάρκα, μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια, θα προβεί σε μία επένδυση ύψους έξι δισεκατομμυρίων ευρώ, προχωρώντας έτσι στην εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας, η οποία θα αποτελέσει τη βιώσιμη λύση για το μέλλον της εταιρείας, αλλά και –εννοείται- του πλανήτη Γη.

Ετσι, οι φανατικοί petrolheads μπορούν να πάρουν ανάσα ανακούφισης, αφού οι λέξεις «Porsche» και «ντίζελ», στην ίδια πρόταση, θεωρείτο για εκείνους ως ιεροσυλία. Προφανώς, δεν μπορούν να αναγνωρίσουν ότι το πετρέλαιο συνέβαλλε στην απογείωση των πωλήσεων της φίρμας και, επομένως, στην απίστευτη κερδοφορία της.

Ομως, αυτή η γενναία επιχειρηματική κίνηση έρχεται να διακόψει οριστικά τους δεσμούς της εταιρείας με ένα καύσιμο που, πλέον, για το ευρύ κοινό, φαίνεται ως «αμαρτωλό». Και, εν πολλοίς, είναι.
Σε κάθε περίπτωση, αυτή η απόφαση σηματοδοτεί όχι μόνο ένα τέλος εποχής, αλλά την απαρχή για ένα μέλλον πιο «καθαρό», πιο «πράσινο», απαλλαγμένο από ρύπους.