1625
Η Μπο Ντέρεκ στην εποχή της εφήμερης δόξας | Facebook / Bo Derek

Ηταν η Μπο Ντέρεκ του «10» το τέλειο σύμβολο του σεξ;

Protagon Team Protagon Team 20 Ιουνίου 2020, 22:10
Η Μπο Ντέρεκ στην εποχή της εφήμερης δόξας
|Facebook / Bo Derek

Ηταν η Μπο Ντέρεκ του «10» το τέλειο σύμβολο του σεξ;

Protagon Team Protagon Team 20 Ιουνίου 2020, 22:10

Με τα μαλλιά της πλεγμένα ράστα κοτσιδάκια και το σώμα της μόλις να καλύπτεται από ένα μαγιό στο χρώμα του δέρματος (και σχεδόν διαφανές όταν είναι βρεγμένο), η διάσημη σκηνή της Μπο Ντέρεκ στην κωμωδία «10», με τη σταρ να τρέχει κατά μήκος της παραλίας σε slow motion, χρειάστηκε να γυριστεί τρεις φορές. Μία φορά στο Μεξικό, όπου και ορίζεται η σκηνή, και άλλες δύο στη Χαβάη. «Τρέχα. Γύρνα πίσω! Τρέξε ξανά», της έλεγε ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης της ταινίας Μπλέικ Εντουαρντς. «Μισώ το τρέξιμο», είπε η Ντέρεκ το 2016, «Ποτέ μα ποτέ δεν τρέχω»…

Οπως και η Ούσουλα Αντρες τη στιγμή που αναδύεται από τη θάλασσα στον «Δοκτορα Νο» -την πρώτη ταινία του Τζέιμς Μποντ, το 1962-, η Ράκελ Γουέλς με το γούνινο μπικίνι της ως Λοάνα στην ταινία «1.000.000 χρόνια π.Χ.» του 1966 και η Φάρα Φόσετ στην εμβληματική αφίσα του 1976 που πούλησε 20 εκατ. κομμάτια, είναι η σκηνή χάρη στην οποία μέσα σε μια στιγμή η 63χρονη, σήμερα, Μπο Ντέρεκ έγινε «σύμβολο του σεξ», όρος που βέβαια το 2020 φαίνεται επικίνδυνα παρωχημένος, όπως γράφει η Telegraph.

Στην πραγματικότητα η σκηνή είχε σκοπό να προκαλέσει γέλιο, πράγμα που όμως εύκολα ξεχνάει κανείς: το σεξουαλικό όνειρο του Τζορτζ, βραβευμένου με Οσκαρ συνθέτη που υποφέρει από την κρίση μέσης ηλικίας, τον οποίο υποδύεται ο Ντάντλεϊ Μουρ, θυμίζει μάλλον διαφημιστικό της δεκαετίας του 1970.

Με τον Ντάντλεϊ Μουρ στο «10»

Οσο για την Μπο – Τζένιφερ στη συγκεκριμένη σκηνή έχει περισσότερα κοινά σημεία με τη Λέσλι Νίλσεν και την Πρίσιλα Πρίσλεϊ καθώς τρέχουν στην παραλία στις «Τρελές σφαίρες» παρά με την υπέροχη Ούρσουλα Αντρες που αναδύεται από τη θάλασσα στον «Δόκτορα No».

Οταν γυρίστηκε το «10», η Μπο Ντέρεκ ήταν μόλις 22 χρονών, αλλά ήδη τέσσερα χρόνια παντρεμένη με τον 30 χρονια μεγαλύτερό της ηθοποιό, σκηνοθέτη και φωτογράφο Τζον Ντέρεκ. Γνωρίστηκαν όταν η πανέμορφη Καλιφορνέζα από το Λονγκ Μπιτς, με τα γαλάζια μάτια και τα ξανθά μαλλιά ήταν 16 ετών και ονομαζόταν Μέρι Κάθλιν Κόλινς. Επίδοξο μοντέλο και ηθοποιός, η Κάθλιν πήγε στο casting της ερωτικής ταινίας «And Once Upon a Time», που επρόκειτο να γυρίσει ο Ντέρεκ στην Ελλάδα. Της είπε ότι έπρεπε να εγκαταλείψει το σχολείο κι εκείνη το έκανε χωρίς δισταγμό.

«Μου πήρε περίπου δύο δευτερόλεπτα για να πάρω την απόφαση», είπε η σταρ στο περιοδικό Interview το 2016. Η ταινία γυρίστηκε το 1973 στη Μύκονο και κυκλοφόρησε τελικά το 1981, με τίτλο «Fantasies», αφού η Μπο ήταν ήδη διάσημη.

Η Μπο Ντέρεκ (δεξιά) με την Ούρσουλα Αντρες και τον Τζον Ντέρεκ στο Παρίσι το 1979 (Facebook / Bo Derek)

Ο Ντέρεκ χώρισε την σύζυγό του ηθοποιό Λίντα Εβανς, γνωστή από τη «Δυναστεία», και το ζευγάρι κατέφυγε στη Γερμανία έως ότου ενηλικιωθεί η Κόλινς για να μην έχουν προβλήματα με τη νομοθεσία των ΗΠΑ.

Όταν παντρεύτηκαν η Κόλινς άλλαξε το όνομά της σε Μπο Ντέρεκ, έστησαν μαζί την εταιρεία παραγωγής Svengali Inc και η Μπο έγινε πρωταγωνίστρια στις τολμηρές ταινίες του συζύγου της.

Ο Τζον έκανε τα πάντα για να την μετατρέψει σε σεξουαλική βόμβα. Εκείνος, άλλωστε, ήταν υπεύθυνος για την εμβληματική σκηνή του «10»: πρότεινε τα κοτσιδάκια ράστα και το μαγιό, τη φωτογράφησε με ένα σέξι μπικίνι για το εξώφυλλο του Playboy τον Μάρτιο του 1980 και συνέχισε να την σκηνοθετεί ο ίδιος.

Σε αντίθεση με τις ταινίες του Τζον και της Μπο Ντέρεκ, όπως «ο Ταρζάν και η Αμαζόνα» και το «Bolero», που εισέπραξαν πολύ κακές κριτικές, το «10» του Μπλέικ Εντουαρντς άντεξε στη δοκιμασία του χρόνου. Όπως είπε ένας κριτικός μετά την πρεμιέρα της ταινίας το 1979: «Είναι το είδος της κλασικής κωμωδίας του Χόλιγουντ που θα εξακολουθεί να φαίνεται καλή σε 30 χρόνια».

Η Μπο Ντέρεκ και ο Μάιλς Ο’Κιφι στην ταινία «Ο Ταρζάν και η Αμαζόνα», 1981 (Warner Bros)

Σήμερα έχουν πια περάσει 41 χρόνια. Και ενώ μερικά στοιχεία της ταινίας (όπως ο ηδονοβλεψίας πρωταγωνιστής και η πολιτική ορθότητά της) δεν εγκρίνονται το 2020, η καρδιά της ταινίας για τις σεξουαλικές αγωνίες ενός αξιολύπητου μεσήλικα, που βαθμολογεί γυναίκες από το ένα μέχρι το δέκα μέχρι που πέφτει στο απόλυτο …δεκάρι, είναι πάντα αποδεκτή. Μάλιστα η Warner Bros ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα γυρίσει το remake της ταινίας με εκτελεστική παραγωγό την Τζούλι Αντριους, η οποία είχε εμφανιστεί επίσης στο «10».

Η αμφιλεγόμενη εκείνη την εποχή, σχέση της Μπο και του Τζον φαίνεται ιδιαίτερα ανθυγιεινή το 2020, αν λάβει κανείς υπόψη σχόλια, όπως «Δεν μου αρέσει το πάχος της, και της το λέω», που είχε πει ο Ντέρεκ στο περιοδικό People το 1980.

«Είναι πολύ κριτικός», είχε πει κάποτε η Μπο στον Τζόνι Κάρσον, «Αν δεν φαίνομαι καλά μια μέρα, συνήθως δεν έχουμε πολύ καλή μέρα». Ο Τζον Ντέρεκ κατηγορήθηκε για υπερπροστασία και έλεγχο, γράφει η Telegraph. Αλλά η Μπο υπερασπίστηκε τη δυναμική της σχέσης τους, λέγοντας ότι δεν ήταν «μαριονέτα».

Η Μπο Ντέρεκ και ο Γκρεγκ Μπένσεν στο «Μπολερό», 1984 (MGM)

«Θαύμαζε τις δυνατές γυναίκες, πάντα το έκανε», έχει πει, «Έτσι, παρόλο που ήμουν νεότερη, η σχέση δεν ήταν τόσο μονόπλευρη όσο πιθανότατα νόμιζαν όλοι».

Η Μπο Ντέρεκ έπαιξε το 1977 στο θρίλερ «Όρκα: Η Φάλαινα Δολοφόνος» πλάι στον Ρίτσαρντ Χάρις και χαρακτηρίστηκε μεν η πιο ωραία πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιός αλλά σε σταρ αναδείχτηκε δύο χρόνια αργότερα με το «10» του Μπλέικ Εντουαρντς.

Ο Έντουαρντς ήξερε να χαρίζει το γέλιο με τις θεότρελες κωμωδίες του όπως το «Πάρτι» (1969), οι έξι «Ροζ Πάνθηρες» και το «Βίκτωρ Βικτώρια» (1982) αλλά είχε επίσης σκηνοθετήσει δραματικές ταινίες όπως το «Πρόγευμα στου Τίφανι» (1961), περιπέτειες όπως το «Και οι γκάνγκστερ είναι δειλοί» (1968), ακόμα και γουέστερν, όπως τα «Δυο γεράκια» (1971).

Και το 1979, έγραψε για ακόμα μια φορά ιστορία με το «10», στο οποίο ο μικροκαμωμένος κωμικός Ντάντλεϊ Μουρ ψάχνοντας για το τέλειο δεκάρι ερωτεύεται τη θεόρατη θεά του σεξ Μπο Ντέρεκ. Αναζητώντας το τέλειο 10, «ο Μπλέικ έκανε δοκιμαστικά με πολλά 9 και 9,5» έγραψε ο Σαμ Γουόσον στο βιβλίο του «A Spulrch in the Kisser» για τις ταινίες του Εντουαρντς, μέχρι που τελικά ανακάλυψε την Μπο Ντέρεκ σε ένα πάρτι.

Με τον Σον Κόνερι και τον παπαγάλο, την Ανγκους

Αρχικά, τον πρωταγωνιστικό ρόλο έπαιζε ο Τζορτζ Σίγκαλ, αλλά βγήκε από την ταινία την τελευταία στιγμή, σύμφωνα με μια φήμη, εξαιτίας της συζύγου του σκηνοθέτη, Τζούλι Αντριους, που υποδύεται την Σαμάνθα, τραγουδίστρια και σύντροφο του Τζορτζ. Και τον ρόλο του Τζορτζ, συνθέτη βραβευμένου με Οσκαρ πήρε ο Ντάντλεϊ Μουρ, που τότε ακόμη ήταν μάλλον άγνωστος στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η ταινία υπήρξε εισπρακτική επιτυχία (απέφερε 75 εκατ. δολάρια) ενώ επίσης είχε σημαντικό αντίκτυπο στο σινεμά, αφού οι αποχρώσεις της σεξουαλικότητάς της θα εμφανιζόντουσαν έκτοτε στις περισσότερες σεξουαλικές κωμωδίες.

Αναμφίβολα, το «10» του Μπλέικ Εντουαρντς έχει στοιχεία, που δεν αρέσουν το 2020, όπως το τηλεσκόπιο με το όποιο ο Τζορτζ κατασκοπεύει τα σεξουαλικά πάρτι του γείτονά του και γλυκοκοιτάζει τις περαστικές στον δρόμο, κάποιο δυσάρεστα ομοφοβικό λεξιλόγιο, ακόμα και τα ράστα κοτσιδάκια της Μπο σίγουρα θα θεωρηθούν πολιτιστική οικειοποίηση.

Αλλά η ταινία υπήρξε επίσης αφοπλιστικά προχωρημένη ακόμη και με τα σημερινά πρότυπα χάρη στον γκέι χαρακτήρα που υποδύθηκε ο Ρόμπερτ Γουέμπερ, ενώ μια συζήτηση του Τζορτζ – Ντάντλεϊ Μουρ και της Σαμάνθα – Τζούλι Αντριους για τη χρήση των όρων «broads» (για γυναίκες όχι τόσο «αξιοπρεπείς» όσο οι ladies) και «σεξισμός» είναι χρόνια μπροστά από την εποχή της. Στην πραγματικότητα, η Σαμάνθα είναι η πραγματική ηρωίδα της ιστορίας: ήρεμη, σίγουρη, φεμινίστρια και συναισθηματικά ικανή.

Η Μπο Ντέρεκ διαθέτει τη δική της σειρά προϊόντων περιποίησης σκύλων (Instagram)

Ο Τζον Ντέρεκ κατάλαβε αμέσως ότι με το «10» η γυναίκα του θα γινόταν σύμβολο του σεξ. Όταν είδε τη σκηνή της παραλίας για πρώτη φορά, είπε στην Μπο: «Θα γίνεις μεγάλη σταρ. Αυτό θα είναι πρόβλημα. Θα κάνει άνω κάτω τη ζωή μας»…

Η επόμενη ταινία της Μπο Ντέρεκ ήταν το «A Change of Seasons», σε σκηνοθεσία του Ρίτσαρντ Λανγκ και η εμπειρία της ήταν κακή: «Ένιωσα ότι με χρησιμοποίησαν», είπε αργότερα η ηθοποιός αναφερόμενη στις γυμνές σκηνές της ταινίας. Τότε ο Ντέρεκ έπεισε τη σύζυγό του να εκμεταλλευτεί τη φήμη της με τους δικούς της όρους και άρχισαν να γυρίζουν τις δικές τους ταινίες, που έκοψαν μεν πολλά εισιτήρια ως soft porno αλλά απέσπασαν «βατόμουρα» (αντιβραβεία των Οσκαρ για τις χειρότερες ταινίες) και κακές κριτικές.

Ο Τζον την σκηνοθέτησε για τελευταία φορά το 1989 στην ρομαντική κωμωδία «Ghosts Can’t Do It», στην οποία η Μπο συμπρωταγωνιστούσε με τον Αντονι Κουίν ενώ σε μια σκηνή εμφανιζόταν και ο Ντόναλντ Τραμπ. Η ταινία απέσπασε Χρυσό Βατόμουρο ως η χειρότερη ταινία της χρονιάς ενώ και ο σημερινός πρόεδρος των ΗΠΑ «τιμήθηκε» με Χρυσό Βατόμουρο χειρότερου Β’ ανδρικού ρόλου…

Με τον σύντροφό της ηθοποιό Τζον Κορμπέτ (Wikimedia Commons)

Παρά τα αρχικά προβλήματα του γάμου τους, το ζευγάρι έμεινε μαζί μέχρι τον θάνατο του Τζον Ντέρεκ το 1998. Αργότερα, η Μπο Ντέρεκ έπαιξε μικρούς ρόλους σε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Από το 2002 έχει σχέση με τον ηθοποιό Τζον Κορμπέτ (ο Ίαν της σειράς «Sex and the city»), ζει σε ένα ράντσο με άλογα και άλλα ζώα στην Καλιφόρνια και διαθέτει τη δική της σειρά περιποίησης για σκύλους. Φανατική φιλόζωη, σε συνέντευξή της στην Οπρα, η ηθοποιός έχει δηλώσει ότι είναι χορτοφάγος και γυμνάζεται σκληρά για να διατηρήσει τη φόρμα της.

Στην οθόνη, η Μπο Ντέρεκ εμφανίστηκε για τελευταία φορά το 2018 στο έκτο σίκουελ της σειράς «The Last Sharknado: It’s About Time». Αλλά θα μπορούσε να επιστρέψει για το remake του «10». Το 2016, «όταν άρχισαν οι συζητήσεις για το σίκουελ, με ρώτησαν αν ήθελα να είμαι η μητέρα», είπε στην Telegraph, «Τώρα ρωτούν αν θα είμαι η γιαγιά. Ίσως, λοιπόν, κάποια μέρα»…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...