653
Ο Πολ Νιούμαν και η Τζόαν Γούντγουορντ στο σπίτι τους στο Μπέβερλι Χιλς, 1958 | Sid Avery / MPTV Images

Ο Πολ Νιούμαν στην κουζίνα, ο Μάρλον Μπράντο στον σκουπιδοτενεκέ

Protagon Team Protagon Team 12 Ιουνίου 2020, 14:00
Ο Πολ Νιούμαν και η Τζόαν Γούντγουορντ στο σπίτι τους στο Μπέβερλι Χιλς, 1958
|Sid Avery / MPTV Images

Ο Πολ Νιούμαν στην κουζίνα, ο Μάρλον Μπράντο στον σκουπιδοτενεκέ

Protagon Team Protagon Team 12 Ιουνίου 2020, 14:00

Μήπως οι φωτογραφίες των σταρ που τράβηξε ο θρυλικός Σιντ Εϊβερι στο σπίτι τους ήταν πιο κοντά στην πραγματικότητα από ό,τι οι ρόλοι που υποδύθηκαν εκείνοι στο σινεμά; Είναι πιθανό, όχι όμως και σίγουρο…

Στην εποχή του Zoom, οι ιδιωτικοί μας χώροι είναι πλέον ανοιχτοί σε δημόσια θέα.  Αλλά, αν το να «επιμεληθεί» κανείς το σκηνικό του σπιτιού του για την επόμενη βιντεοκλήση, τού φαίνεται βαρύ κι ασήκωτο σκεφτείτε τι τράβαγαν οι σταρ του Χόλιγουντ τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, που έπρεπε να φωτογραφίζονται τακτικά «στο σπίτι» ή «παίζοντας»  για να πείσουν το κοινό τους ότι ήταν «ακριβώς όπως εμείς»…

Παλιότερα, οι διευθυντές των κινηματογραφικών στούντιο προτιμούσαν τις διαφημιστικές λήψεις των ηθοποιών που διατηρούσαν μια λάμψη χάρης και μυστηρίου, αλλά από τα μέσα της δεκαετίας του 1940 και μετά έγινε της μόδας ένα πιο απλό στυλ, που έδινε έμφαση στην ανθρώπινη πλευρά τους.

Ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ με τη σύζυγό του Λορίν Μπακόλ και τον γιο τους Στίβεν στο σπίτι τους, 2 Αυγούστου 1952 (Sid Avery / MPTV Images)

Οι φωτογραφίες που βλέπετε εδώ τραβήχτηκαν από τον Σιντ Εϊβερι (1918-2002), τον φωτογράφο, που συνέλαβε την ιδέα του ηθοποιού με τον οποίο μπορείς να ταυτιστείς, ίσως καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο. Ο Στιβ Μακ Κουίν, λοιπόν, τρώει δημητριακά στο πρωινό του, ο Μάρλον Μπράντο βγάζει τα σκουπίδια, ενώ ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και η Λορίν Μπακόλ διαβάζουν κόμικς με τον γιο τους.

Ο Μάρλον Μπράντο φωτογραφήθηκε στο σπίτι του στο Μπέβερλι Γκλεν για ένα άρθρο της Saturday Evening Post, 6 Ιουνίου 1953 (Sid Avery / MPTV Images)

Από το 1946 έως το 1961, οπότε πέρασε στη διαφήμιση, ο Εϊβερι τράβηξε περίπου 350.000 «απλές» φωτογραφίες αυτού του τύπου για δημοφιλή περιοδικά όπως τα Look, Saturday Evening Post και Silver Screen.

Σήμερα, γράφει η βρετανική Telegraph, μερικές από αυτές ανήκουν σε αμερικανικά μουσεία (μεταξύ άλλων στο Metropolitan της Νέας Υόρκης και το Smithsonian της Ουάσινγκτον), ενώ πολλές που δεν είχαν δημοσιευτεί στο παρελθόν, αποτελούν τώρα τη βάση ενός νέου βιβλίου, μαζί με μερικές από τις ιστορίες που διηγήθηκε ο φωτογράφος στον γιο του, Ρον Εϊβερι.

Η Οντρεϊ Χέπμπορν στο σπίτι της στο Λος Αντζελες, 1957 (Sid Avery / MPTV Images)

Ο Εϊβερι λάτρευε τα άψογα κοστούμια και τα ακριβά ιταλικά παπούτσια και είχε τη φήμη ότι έβγαζε φωτογραφίες που κανείς άλλος δεν μπορούσε. Αλλά η «κανονικότητα» που προωθούσε ήταν στην ουσία η ζωή στην πιο εξιδανικευμένη, ρομαντική μορφή της.

Οι ιστορίες του –τις οποίες θα ονομάζαμε, κατά προτίμηση, «κόλπα» αφού οι περισσότερες ήταν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένες- συχνά «μαγειρεύονταν» από τον επιμελητή του ατελιέ του, ο ρόλος του οποίου ήταν να συγκαλύπτει περίεργα στοιχεία της προσωπικής ζωής των ηθοποιών και να συντηρεί μύθους φιλικούς προς την οικογένεια όπως απαιτούσε η εποχή του Αϊζενχάουερ, στη δεκαετία του 1950.

Ο Στιβ ΜακΚουίν στο σπίτι του στο Σόλαρ Ντράιβ του Χόλιγουντ Χιλς με τη σύζυγό του Νιλ Ανταμς, 14 Ιανουαρίου 1961 (Sid Avery / MPTV Images)

Μερικές φορές οι λήψεις γίνονταν στο πραγματικό σπίτι τού ή τής ηθοποιού, άλλοτε όμως -πράγμα που γινόταν συχνά-, δανείζονταν μια οικογενειακή εστία για τις ανάγκες της φωτογράφισης.

Ο Ροκ Χάτσον φωτογραφημένος στο σπίτι του για άρθρο της Saturday Evening Post, 27 Σεπτεμβρίου 1952 (Sid Avery / MPTV Images)

Όταν κρινόταν απαραίτητο, παρούσες ήταν και σύζυγοι, και φυσικά πολλά χρήματα άλλαζαν χέρια κατά τη διαδικασία. Το «υγιές» αποτέλεσμα που προέκυπτε ήταν μεν προϊόν φαντασίας και  πιθανότατα δεν ξεγελούσε κανέναν, όλοι όμως έμεναν ευχαριστημένοι. Τόσο απλά.

Ο Κερκ Ντάγκλας στο σπίτι του στο Μπέβερλι Χιλς με τη δεύτερη σύζυγό του Αν και τους δύο γιους τους Πίτερ και Ερικ, 24 Νοεμβρίου 1962 (Sid Avery / MPTV Images)

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...