405
Το ρομπότ είναι έτοιμο για απογείωση, σε ένα πιλοτήριο χωρίς πιλότο σε αεροσκάφος Airbus. Φωτογραφία από την παρουσίαση της εταιρείας στο Airshow του Παρισιού | Airbus

Η Airbus απογειώνει αεροπλάνο χωρίς πιλότο. Θα μπεις;

Protagon Team Protagon Team 28 Ιουνίου 2019, 15:35
Το ρομπότ είναι έτοιμο για απογείωση, σε ένα πιλοτήριο χωρίς πιλότο σε αεροσκάφος Airbus. Φωτογραφία από την παρουσίαση της εταιρείας στο Airshow του Παρισιού
|Airbus

Η Airbus απογειώνει αεροπλάνο χωρίς πιλότο. Θα μπεις;

Protagon Team Protagon Team 28 Ιουνίου 2019, 15:35

Η τεχνολογία αυτόνομης πτήσης είναι ήδη έτοιμη και μπορεί να ενσωματωθεί στα αεροπλάνα της Airbus. Είναι όμως από τις λίγες περιπτώσεις, που ο κόσμος θα γυρίσει την πλάτη στη νέα τεχνολογία και φυσικά σε ένα αεροπλάνο που πετάει χωρίς πιλότο. Δεν το λέω εγώ. Το αναφέρουν οι έρευνες που παρουσίασε χθες Τρίτη, ο Κρίστιαν Σέρερ, γενικός εμπορικός διευθυντής της Airbus, στο πλαίσιο του γαλλικού Airshow.

Από το 1998 οι κατασκευαστικοί κολοσσοί όπως η Boeing και η Airbus παρουσιάζουν τα σχέδιά τους για αυτόνομα αεροσκάφη. Είναι η πρώτη φορά όμως που γίνεται επίσημη ανακοίνωση. Ο Σέρερ εμφανίστηκε τόσο σίγουρος για την τεχνολογία, που το μόνο που τον απασχολεί πλέον, εκτός φυσικά από τις πωλήσεις, είναι οι ρυθμιστικές αρχές, οι οποίες πρέπει να νομοθετήσουν υπέρ πτήσης δίχως πιλότο. «Τεχνολογικά δεν βλέπουμε κάποιο εμπόδιο. Είναι απλώς θέμα αντίληψης του ταξιδιωτικού κοινού και πρέπει να πάρουμε το πράσινο φως από τις ρυθμιστικές αρχές», ανέφερε.

Με την απώλεια ή μείωση του αριθμού πιλότων, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να εξοικονομούν πολλά εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Σύμφωνα με έρευνα της ελβετικής τράπεζας UBS, η απομάκρυνση του πιλότου από την «εξίσωση» του κόστους, θα μπορούσε να επιφέρει κέρδος στις αεροπορικές εταιρείες άνω των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, αφού δεν θα υπάρχει ανάγκη ούτε για την κοστοβόρα εκπαίδευση, ούτε και για μισθούς.

Ομως οι αεροπορικές εταιρείες ή η ίδια η κατασκευάστρια Airbus, θα πρέπει να ξοδέψουν πολλά για να πείσουν τον κόσμο ότι ένα ρομπότ έχει καλύτερη αντίληψη από έναν άνθρωπο.

Σήμερα, η βιομηχανία αντιμετωπίζει έλλειψη εκπαιδευμένων πιλότων, ενώ η Boeing το 2017 εκτίμησε ότι θα χρειαστούν 637.000 πιλότοι τα επόμενα 20 χρόνια, τη στιγμή που μόλις 200.000 εκπαιδεύτηκαν παγκόσμια από όταν άρχισαν οι πτήσεις των αεροπλάνων.

Μόνο το 17% θα πετούσε

Σε έρευνα που είχε πραγματοποιήσει το 2017 η UBS, μόνο το 17% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα έμπαινε σε ένα αεροπλάνο χωρίς πιλότο. Ολοι όσοι είπαν «ναι», ήταν έφηβοι, κάτι που σημαίνει ότι όταν ερχόταν η στιγμή να πετάξουν, ίσως αρνούνταν.

Ωστόσο, στην εμπορική αεροπορία, τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα, καθώς δεν χρειάζεται, προς το παρόν, να ενημερώνονται οι πελάτες ότι το αεροσκάφος πετά χωρίς πιλότο. Και σε αυτήν την περίπτωση όμως, όπως είχε προειδοποιήσει το Γραφείο Ευθύνης των ΗΠΑ,  όταν τα σύγχρονα εμπορικά αεροσκάφη βρίσκονται στον αέρα χωρίς πιλότο, μπορούν να καταληφθούν με το κατάλληλο λογισμικό από κάποιον που βρίσκεται έδαφος. Το ίδιο είχαν παραδεχθεί και στελέχη του FBI, συμπληρώνοντας ότι είναι δυνατόν κάποιος να πάρει τον έλεγχο ενός αεροσκάφους, απλώς χακάροντας το σύστημα του εν πτήσει.