353
Το Facebook δημιούργησε πλατφόρμα αιμοδοσίας | CreativeProtagon

Το Facebook ζητάει το αίμα μας. Κυριολεκτικά!

Protagon Team Protagon Team 15 Ιουνίου 2019, 10:52
Το Facebook δημιούργησε πλατφόρμα αιμοδοσίας
|CreativeProtagon

Το Facebook ζητάει το αίμα μας. Κυριολεκτικά!

Protagon Team Protagon Team 15 Ιουνίου 2019, 10:52

Η Google δεν τα κατάφερε. Αν και είχε ανακοινώσει ότι θα μπει στον χώρο της υγείας, η μία ιδέα μετά την άλλη έπεφτε σαν χάρτινος πύργος. Η ιδέα του Facebook όμως φέρεται να είναι πολύ πιο «δυνατή». Και αυτό διότι η ομάδα υγείας του Μέσου ξεκίνησε από ότι πιο σημαντικό μπορεί να δώσει κάποιος, αφιερώνοντας μόνο 20 λεπτά από τη ζωή του. Αίμα.

Κοινωνικό αγαθό. Ανάγκη για δωρεά χωρίς χρήματα. Οργάνωση πολιτών. Αιμοδοσία. Με τέσσερις απλές κινήσεις το «πείραμα» πέτυχε. Βέβαια, βρισκόταν σε εξέλιξη εδώ και δύο χρόνια, και 35 εκατομμύρια άνθρωποι από τη Βραζιλία, το Μπαγκλαντές, την Ινδία και το Πακιστάν είναι πλέον εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα αιμοδοσίας του Facebook.

Τώρα, η υπηρεσία περνάει από τις αναπτυσσόμενες χώρες στις ανεπτυγμένες και λανσάρεται σε πέντε αμερικανικές πόλεις. Οι χρήστες του δικτύου που έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία αιμοδοσίας σε Νέα Υόρκη, Σικάγο, Ουάσιγκτον, Βαλτιμόρη και Σαν Φρανσίσκο θα μπορούν να αιτούνται αίμα από χρήστες που προσδιορίζονται ως δωρητές. Το σύστημα είναι ανοιχτό σε νοσοκομεία, τράπεζες αίματος και στον αμερικανικό Ερυθρό Σταυρό.

H υπηρεσία ειδοποίησης για ανάγκη αίματος του Facebook (Facebook)

Το αίμα δίδεται σε ανθρώπους που το χρειάζονται άμεσα ή προγραμματισμένα, όπως τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων ή άλλων καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, σε άτομα με μεσογειακή αναιμία σχεδόν κάθε 15 ημέρες, σε ασθενείς που έχουν υποβληθεί σε χειρουργείο ή χημειοθεραπείες, κ.ά. Ωστόσο, σε όλο τον κόσμο υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις, όχι μόνο επειδή οι δωρητές είναι λίγοι αλλά και επειδή το αίμα ως «προϊόν» δεν μπορεί να συντηρηθεί για πολλές ημέρες. Και φυσικά δεν πωλείται.

Το εργαλείο αιμοδοσίας δημιουργήθηκε από την ομάδα Social Good (κοινής ωφέλειας) του Facebook, που έχει ήδη δημιουργήσει και το επιτυχημένο εργαλείο ειδοποίησης μαζικών καταστροφών, με το οποίο ο καθένας μπορεί να δηλώσει ότι είναι ασφαλής σε μία περιοχή που έχει συμβεί μαζική καταστροφή ή τρομοκρατική ενέργεια.

Ειδοποίηση στο κινητό εγγεγραμμένου αιμοδότη στην υπηρεσία του Facebook (Facebook)

«Στόχος μας είναι να συνδέουμε τους ανθρώπους και αυτό είναι μία σύνδεση που έχει συναίσθημα, δείχνει την πραγματική αγάπη για τον συνάνθρωπο» αναφέρει η Σέριλ Σάντμπεργκ, διευθύνουσα σύμβουλος του Facebook.