491
Πλέον, η υπερστροφή ισχύος -κοινώς, παντιλίκι- γίνεται και με υπολογιστές. Τίποτα όμως δεν αντικαθιστά την εμπειρία τού να το κάνεις μόνος σου | Ferrari

«Αυτόνομη Ferrari; Ποτέ». Σίγουρα;

Πλέον, η υπερστροφή ισχύος -κοινώς, παντιλίκι- γίνεται και με υπολογιστές. Τίποτα όμως δεν αντικαθιστά την εμπειρία τού να το κάνεις μόνος σου
|Ferrari

«Αυτόνομη Ferrari; Ποτέ». Σίγουρα;

Στα τέλη του περασμένου μήνα, σε μία εκδήλωση, στην Ιταλία, ο CEO της Ferrari, παρουσίασε τη στρατηγική που θα ακολουθήσει η μπράντα τα επόμενα χρόνια, όπως και τη διαδρομή που θα ακολουθήσει ενόψει της εξηλεκτρισμένης πορείας στην αυτοκίνηση. Μεταξύ άλλων, στην ομιλία του αναφέρθηκε στη διάδοχο της LaFerrari, του υβριδικού, απόδοσης 963 ίππων, υπεραυτοκινήτου της το οποίο έχει ήδη ολοκληρώσει τη συλλεκτικού επιπέδου καριέρα του – μόλις 710 αντίτυπα και το καλούπι έχει κλείσει ήδη απ΄ τον Αύγουστο του 2018.

Ο Μπενετέτο Βίνια είπε, επίσης, ότι η αναμενόμενη Purosangue («καθαρόαιμη» στα ιταλικά), το πρώτο SUV στην ιστορία της φίρμας, δεν θα έχει χαρακτήρα εκτός δρόμου (ναι, ok, το περιμέναμε αυτό) ενώ η δήλωση που συζητήθηκε περισσότερο ήταν αυτή αναφορικά με το ερώτημα για το αν θα υπάρξει ποτέ αυτόνομη Ferrari. Χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος είπε πως «κανείς πελάτης μας δεν πρόκειται να ξοδέψει τα χρήματά του για να οδηγείται από υπολογιστές». Ενα καθησυχαστικό «ααααχ», σαν αυτό που η μπάλα περνά ξυστά απ΄ το δοκάρι, μια ανάσα ανακούφισης πλανήθηκε στην αίθουσα όπου πραγματοποιήθηκε το event.

Στη σχετική, λοιπόν, ερώτηση που του τέθηκε, ο Βίνια περιέγραψε ότι «πρόσφατα κάποιοι ειδικοί στην τεχνητή νοημοσύνη ήρθαν στα κεντρικά της εταιρείας και προσπάθησαν να μας πείσουν γιατί η Ferrari θα πρέπει να αγκαλιάσει την αυτόνομη οδήγηση. Εμείς, αντίθετα, τους προσκαλέσαμε σε μια γρήγορη βόλτα στην ιδιόκτητη πίστα δοκιμών μας, το Φιοράνο». Αν αναρωτιέστε για τη συνέχεια του ραντεβού, οι έξπερτς της ΑΙ (Artificial Intelligence) κάθησαν στο δεξί μπάκετ δίπλα σε έναν οδηγό δοκιμών. Ο οποίος ίσως και να έκανε ό,τι πιο θεαματικό γνώριζε επί του οδηγικού, μπορεί να ΄δαν και το Χριστό φαντάρο. Το βέβαιο, όμως, είναι ότι, μετά από μερικούς γύρους, άνοιξαν τη δεξιά πόρτα και, όπως δήλωσε ο ίδιος ο πρόεδρος, κατέβηκαν και του είπαν: «Εχετε δίκιο κύριε Βίνια. Η παρουσίασή μας ήταν άχρηστη».

Μέσα στο κόκπιτ της Ferrari. Τα μπουτόν στο τιμόνι αυξήθηκαν, η τεχνολογία προχωρά και μένει να δούμε πώς θα εξελιχθούν τα υπεραυτοκίνητα της επόμενης μέρας

Προφανώς και μιλάμε για τη λεγόμενη «Αυτόνομη Οδήγηση επιπέδου 5», εκείνη, δηλαδή, τη δυνατότητα που ο κόσμος θα πηγαινοέρχεται στη δουλειά του με το αυτοκίνητο να πηγαίνει μόνο του. Χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Οπως πρόσθεσε ο Βίνια στο Bloomberg, «για εμάς, στη Ferrari, η αξία της συμμετοχής του οδηγού είναι στο κέντρο της εμπειρίας, είναι θεμελιακή».

Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν η ιταλική εταιρεία θα τηρήσει τη δέσμευσή της. Το λέω αυτό γιατί, αντίστοιχα, όταν η Porsche είχε την Cayenne, κάποια είκοσι χρόνια πριν, η Ferrari δήλωνε ότι ποτέ δεν θα κατασκευάσει ένα SUV. Ωστόσο, μόνο λίγες εβδομάδες απέχουν από την επίσημη παρουσίαση της Purosangue. Τα SUV πουλάνε σα ζεστό ψωμί, ανάγκας και οι θεοί της αυτοκίνησης πείθονται. Ναι, οι καιροί αλλάζουν. Συχνά και οι επίσημες δηλώσεις. Ακόμα και αν προέρχονται από τον πιο παραδοσιακά σπορ κατασκευαστή στον πλανήτη.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...