406
Oi δύο διαφημιστικές φωτογραφίες που απαγορεύτηκαν λόγω «υπερβολικής αδυναμίας» του μοντέλου | Zara / Creative Protagon

Βρετανία: Αποσύρονται διαφημίσεις Zara με αποστεωμένα μοντέλα

Protagon Team Protagon Team 6 Αυγούστου 2025, 14:03
Oi δύο διαφημιστικές φωτογραφίες που απαγορεύτηκαν λόγω «υπερβολικής αδυναμίας» του μοντέλου
|Zara / Creative Protagon

Βρετανία: Αποσύρονται διαφημίσεις Zara με αποστεωμένα μοντέλα

Protagon Team Protagon Team 6 Αυγούστου 2025, 14:03

Δύο διαφημίσεις της ισπανικής εταιρείας μόδας Zara απαγορεύθηκαν στη Βρετανία επειδή χρησιμοποιούσαν υπερβολικά αδύνατα μοντέλα.

Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) ανακοίνωσε ότι η καμπάνια περιλάμβανε εικόνες στις οποίες τα μόντελα φαίνονταν καχεκτικά, με τα «κόκαλά» τους να προεξέχουν. οι σκιές και ένα χτένισμα με κοτσίδα στην πλάτη έκαναν ένα μοντέλο να φαίνεται «αδύναμο», ενώ η πόζα και το χαμηλό κόψιμο ενός πουκαμίσου έδειχναν τις «προεξέχουσες» κλείδες ενός άλλου μοντέλου.

Η αρμόδια ρυθμιστική αρχή αποφάσισε ότι οι «ανεύθυνες» διαφημίσεις δεν επιτρέπεται να εμφανιστούν ξανά στην τρέχουσα μορφή τους και ότι η Zara οφείλει να διασφαλίσει πως όλες οι διαφημιστικές εικόνες της «έχουν δημιουργηθεί υπεύθυνα», όπως μεταδίδει το BBC.

Η Zara απέσυρε τις διαφημίσεις ενώ ανακοίνωσε ότι και τα δύο μοντέλα διέθεταν ιατρική βεβαίωση που αποδείκνυε ότι η υγεία τους ήταν εξαιρετική όταν έγινε η φωτογράφηση. Οι δύο απαγορευμένες διαφημίσεις είχαν εμφανισθεί στην εφαρμογή και τον ιστότοπο της εταιρείας σε ένα καρουζέλ εικόνων για την προώθηση των ρούχων της εταιρείας.

Η ASA εξέτασε άλλες δύο διαφημίσεις της Zara, τις οποίες τελικά δεν απαγόρευσε.

Η ASA θεώρησε ότι στη φωτογράφιση αυτού του μοντέλου χρησιμοποιήθηκαν σκιές που έκαναν τα πόδια του να δείχνουν «αισθητά αδύνατα» (Zara)

Η ανακοίνωση της ισπανικής  πολυεθνικής ανέφερε ακόμη ότι δεν υπήρξε καμία άμεση καταγγελία από το κοινό για τις επίμαχες εικόνες οι οποίες σύμφωνα με την εταιρεία δεν είχαν υποστεί παρά ελάχιστη επεξεργασία «φωτισμού και χρώματος».

Η απόφαση της ASA έρχεται μετά την απαγόρευση διαφημίσεων άλλων καταστημάτων λιανικής πώλησης για τους ίδιους λόγους. Τον περασμένο, μια διαφήμιση της βρετανικής πολυεθνικής εταιρείας ένδυσης Marks & Spencer απαγορεύτηκε, επειδή το μοντέλο της φαινόταν «ανθυγιεινά αδύνατο».

Συγκεκριμένα η ASA είχε ανακοινώσει ότι η πόζα του μοντέλου και η επιλογή των ρούχων του –συμπεριλαμβανομένων των «μεγάλων μυτερών παπουτσιών» που τόνιζαν «τη λεπτότητα των ποδιών της»– καθιστούσαν τη διαφήμιση «ανεύθυνη».

Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η επίσης πολυεθνική εταιρεία ρουχισμού Next υποχρεώθηκε να αποσύρει διαφήμιση για στενά τζιν. Η ASA την κατηγόρησε ότι τόνιζε τη λεπτότητα των ποδιών του μοντέλου της χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες γωνίες λήψης, και χαρακτήρισε τη διαφήμιση ως «ανεύθυνη». Η Next διαφώνησε με την απόφαση της εποπτικής αρχής, δηλώνοντας ότι το μοντέλο, αν και αδύνατο, είχε «υγιές και γυμνασμένο σώμα».

Οι απαγορεύσεις διαφημίσεων με αδύνατα μοντέλα της ASA έχουν επιφέρει αντιδράσεις στο βρετανικό κοινό – όχι λόγω διαφωνιών για τις αιτιολογήσεις τους, αλλά γιατί πολλοί θεωρούν ότι λειτουργεί με διαφορετικά μέτρα και σταθμά, καθώς δεν απαγορεύει αντίστοιχες διαφημίσεις με μοντέλα που φαίνονται ανθυγιεινά υπέρβαρα!

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...