256
Καθηλωμένα Boeing 737 Max 8 σε αεροδρόμιο στην Καλιφόρνια τον περασμένο Μάρτιο | REUTERS/Mike Blake/File Photo

Το μοιραίο 737 Μax 8: Boeing κερνά και Boeing πίνει…

Protagon Team Protagon Team 17 Μαΐου 2019, 16:10
Καθηλωμένα Boeing 737 Max 8 σε αεροδρόμιο στην Καλιφόρνια τον περασμένο Μάρτιο
|REUTERS/Mike Blake/File Photo

Το μοιραίο 737 Μax 8: Boeing κερνά και Boeing πίνει…

Protagon Team Protagon Team 17 Μαΐου 2019, 16:10

Δύο μήνες μετά τον παγκόσμιο θόρυβο που ξέσπασε γύρω από το Boeing 737 Max 8 και την καθήλωσή του στο έδαφος εξαιτίας της έλλειψης εμπιστοσύνης των εταιρειών και φυσικά των ταξιδιωτών, νέες λεπτομέρειες για το ποιόν του αεροπλάνου (αλλά και των ανθρώπων) έρχονται στη δημοσιότητα.

Ως γνωστόν, ο συγκεκριμένος τύπος επιβατικού αεροπλάνου πρωταγωνίστησε σε δύο πολύνεκρα  δυστυχήματα τα οποία συνέβησαν σε σύντομο χρονικό διάστημα (τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία και τον περασμένο Μάρτιο στην Αιθιοπία).

Τώρα αποκαλύπτεται ότι λίγες εβδομάδες μετά το πρώτο δυστύχημα οι πιλότοι της μεγαλύτερης εταιρείας στον κόσμο, της American Airlines, είχαν απαιτήσει από τους μηχανικούς της κατασκευάστριας εταιρείας να τροποποιήσουν το ηλεκτρονικό σύστημα του 737 Max. Ωστόσο οι διοικητικοί παράγοντες της Boeing αρνήθηκαν, υποστηρίζοντας ότι το αεροπλάνο ήταν ασφαλές και ότι οι πιλότοι ήταν σε θέση να το χειριστούν.

Πάντως εμμέσως οι διοικητικοί αναγνώριζαν, όπως σημειώνουν οι New York Times, την πιθανότητα να υπάρχουν ελαττώματα στο λογισμικό. (Η αμερικανική εφημερίδα επικαλείται σχετικές δηλώσεις του αντιπροέδρου της Boeing Μάικ Σίνετ.) Η συνέχεια ήταν καταλυτική για την Boeing και για το συγκεκριμένο προϊόν της: έπεσε και ένα άλλο 737 Max, εκείνο της Αιθιοπίας.

Την όλη δυσάρεστη υπόθεση φωτίζει επιπλέον και ένα δημοσίευμα της εφημερίδας Wall Street Journal που ασχολείται με τις έρευνες της αμερικανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Το αμερικανικό φύλλο γράφει ότι οι εμπειρογνώμονες είχαν επιτρέψει στην ίδια την Boeing να πιστοποιήσει την ασφάλεια του νέου 737 Max! Ο αμερικανικός κολοσσός της αεροπορικής βιομηχανίας, σημειώνεται, δεν είχε καν την υποχρέωση να εξηγήσει τις πτητικές συνέπειες από τυχόν δυσλειτουργία του επίμαχου ηλεκτρονικού συστήματος του συγκεκριμένου αεροπλάνου.