776
Ο ντιζάινερ του Louis Vuitton Νικολά Γκεσκιέρ στην πασαρέλα μετά το τέλος του ντεφιλέ του οίκου στο Λούβρο | EPA/JULIEN DE ROSA

Το Λούβρο έσπασε την καραντίνα για το ντεφιλέ του Louis Vuitton

Protagon Team Protagon Team 5 Μαρτίου 2020, 14:25
Ο ντιζάινερ του Louis Vuitton Νικολά Γκεσκιέρ στην πασαρέλα μετά το τέλος του ντεφιλέ του οίκου στο Λούβρο
|EPA/JULIEN DE ROSA

Το Λούβρο έσπασε την καραντίνα για το ντεφιλέ του Louis Vuitton

Protagon Team Protagon Team 5 Μαρτίου 2020, 14:25

Το Λούβρο είναι προς το παρόν κλειστό για τους επισκέπτες, εξαιτίας της ανησυχίας του προσωπικού σχετικά με τον κορονοϊό, αλλά η επίδειξη του Louis Vuitton έπρεπε να γίνει. Το μουσείο, λοιπόν, άνοιξε τις πόρτες του την Τρίτη το βράδυ στην κορυφαία μπράντα ειδών πολυτελείας του κόσμου για το κλείσιμο της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού, που έγινε με ένα ντεφιλέ στην εσωτερική αυλή του μουσείου.

Τον τελευταίο μήνα στο Παρίσι, η αναστάτωση που προκάλεσαν ακυρώσεις επιδείξεων και ανησυχητικές εικόνες σχεδιαστών με μάσκες προσώπου, θύμιζε «αίθουσα τσίρκου με καθρέφτες» που αντανακλούν το άγχος της εποχής, και η επίδειξη με την οποία έκλεισε στις 3 Μαρτίου η Παρισινή Εβδομάδα Μόδας ήταν, αντίστοιχα, ένα κλιμακούμενο (σκηνοθετημένο) δράμα εποχής, γράφει η ανταποκρίτρια του Guardian Τζες Κάρτνερ-Μόρλεϊ.

Ανθρωποι ντυμένοι με ιστορικά κοστούμια παρακολουθούν το ντεφιλέ του οίκου Louis Vuitton στο Λούβρο στις 3 Μαρτίου (REUTERS/Piroschka van de Wouw)

Ενας Χορός –δραματουργική κληρονομιά του αρχαίου ελληνικού θεάτρου– αποτελούμενος από 200 άτομα με κοστούμια που παρέπεμπαν σε μια χρονική περίοδο 500 ετών, ήταν το σκηνικό αυτού που ο επικεφαλής του Louis Vuitton, Νικολά Γκεσκιέρ αποκάλεσε «σύγκρουση εποχών». (Δείτε το βίντεο της επίδειξης στο τέλος του κειμένου)

Ενας ιππότης του 17ου αιώνα, με μπούκλες και καπέλο με φτερά, καθόταν δίπλα σε μια εντυπωσιακή νεαρή με λακαρισμένο κότσο και σειρές από μαργαριτάρια στον λαιμό και λίγο παρακάτω μια νοικοκυρά της δεκαετίας του 1950 ήταν πλάι σε έναν τζέντλεμαν της Εδουαρδιανής εποχής με γιλέκο και ρολόι με αλυσίδα στο τσεπάκι.

Η γκαρνταρόμπα του Χορού ήταν έργο της Μιλένα Κανονέρο, κορυφαίας ενδυματολόγου του Χόλιγουντ, το όνομα της οποίας κρύβεται πίσω από τα ωραιότερα κινηματογραφικά κοστούμια ταινιών εποχής. Μόνιμη συνεργάτις του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, η Κανονέρο έχει σχεδιάσει τα κοστούμια όλων των ταινιών του εμπνευσμένου σκηνοθέτη από το ιστορικό δράμα του 18ου αιώνα «Μπάρι Λίντον» μέχρι τη διαστημική «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» και το δυστοπικό «Κουρδιστό Πορτοκάλι».

Μοντέλο με δημιουργία του Νικολά Γκεσκιέρ (REUTERS/Piroschka van de Wouw)

«Ηθελα μια ομάδα χαρακτήρων που αντιπροσωπεύουν διαφορετικές χώρες, διαφορετικούς πολιτισμούς, διαφορετικές εποχές», δήλωσε ο Γκεσκιέρ στη Vogue, «Μου αρέσει αυτή η αλληλεπίδραση μεταξύ των ανθρώπων, που κάθονται στο ακροατήριο, των κοριτσιών που περπατούν στην πασαρέλα και του παρελθόντος που τα κοιτάζει, το ανακάτεμα αυτών των τριών οραμάτων».

Οι αντιπαραθέσεις της ιστορίας της μόδας φέρουν την υπογραφή του Νικολά Γκεσκιέρ, ο οποίος πάντα στα ντεφιλέ του ανακατεύει το sci-fi με το μπαρόκ και την belle époque με τη δεκαετία του 1970. Και τώρα στην τελευταία συλλογή του για το ερχόμενο φθινόπωρο και τον χειμώνα συνδυάζει τα λεπτεπίλεπτα μεσοφόρια του στυλ «Τουλούζ Λοτρέκ» με μπουφάν motocross και τα φανταχτερά γραφιστικά αθλητικών ειδών με την υψηλή ραπτική για δανδήδες.

Εντυπωσιακή δημιουργία του Νικολά Γκεσκιέρ με κλασική τσάντα Keepall 55 σε μικρότερο μέγεθος (REUTERS/Piroschka van de Wouw)

Για όλα τα σημαντικά αξεσουάρ του, εξάλλου, ο Γκεσκιέρ έκανε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο, αναζητώντας παλιούς θησαυρούς στο αρχείο του Louis Vuitton. Και η κλασική τσάντα Keepall 55 με το λογότυπο του οίκου, την οποία ονόμασε «καθαρό vintage κομμάτι που αποκτά μια όμορφη πατίνα με την πάροδο του χρόνου» μίκρυνε σε μέγεθος και αντικαταστάθηκε από σακίδια ώμου.

Εκτός, όμως, από παρουσίαση της επόμενης συλλογής του Louis Vuitton και φινάλε της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού, το ντεφιλέ του διάσημου γαλλικού οίκου ήταν και μια μορφή προαναγγελίας για την επερχόμενη έκθεση του Costume’s Institute, «Για τον Χρόνο: Μόδα και Διάρκεια» («About Time: Fashion and Duration»), η οποία υπόσχεται να παρουσιάσει «ένα άτακτο χρονολόγιο της ιστορίας της μόδας» από το 1870 μέχρι σήμερα.

Ένα σύνολο «χωρίς πρωτόκολλο» του Νικολά Γκεσκιέρ (Instagram)

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 150 χρόνια του Metropolitan Museum of Art της Νέας Υόρκης και θα εγκαινιαστεί στις 4 Μαΐου, στο ετήσιο Met Gala –ή τα «Οσκαρ της Μόδας», όπως συχνά αναφέρεται η εκδήλωση–, που γίνεται κάθε χρόνο την πρώτη Δευτέρα του Μαΐου, με την παρουσία των λαμπερών εκπροσώπων του κόσμου της μόδας και διεθνών celebrities.

Ο οίκος Louis Vuitton είναι ο μέγας χορηγός της έκθεσης, που πραγματοποιείται και με τη συμβολή του παγκόσμιου εκδοτικού οίκου Condé Nast.  Και στο προεδρείο της βρίσκεται ο Νικολά Γκεσκιέρ μαζί με την επικεφαλής της αμερικανικής Vogue και Global Content Advisor του Condé Nast, Αννα Γουίντουρ, τον συνθέτη Λιν Μάνουελ Μιράντα και τις ηθοποιούς Μέριλ Στριπ και Εμα Σόουν.

Info

Εκθεση: «About Time: Fashion and Duration»

  • Διάρκεια: 7 Μαΐου – 7 Σεπτεμβρίου
  • Τόπος: Costume Institute, The Met Fifth Avenue, Iris and B. Gerald Cantor Exhibition Hall, Floor 2

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...