1150
Ο υπουργός Εργασίας κατά την παρουσίαση της νέας ψηφιακής υπηρεσίας | ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην υπηρεσία των πολιτών το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ

Protagon Team Protagon Team 13 Ιουλίου 2022, 14:56
Ο υπουργός Εργασίας κατά την παρουσίαση της νέας ψηφιακής υπηρεσίας
|ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην υπηρεσία των πολιτών το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ

Protagon Team Protagon Team 13 Ιουλίου 2022, 14:56

Σε λειτουργία τέθηκε την Τετάρη το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ – μία επανάσταση, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας ψηφιακής υπηρεσίας,  στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του εν αναμονή συνταξιούχου από τον Οργνανισμό, καθώς επιτρέπει την απευθείας ψηφιακή επαφή του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του.

Η νέα υπηρεσία έρχεται να αντικαταστήσει τρεις τρόπους επικοινωνίας που δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στη διαδικασία απονομής:

– την αλληλογραφία, μέσω ταχυδρομείου, όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα, για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης,

– την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμισή τους και

– την τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα.

Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, ο ασφαλισμένος θα λαμβάνει γρηγορότερα τη σύνταξή του, καθώς μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος που απαιτείται για την προσκόμιση επιπλέον εγγράφων. Επίσης, καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις στα υποκαταστήματα, καθώς και ένας μεγάλος όγκος αλληλογραφίας μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου.

Η νέα ψηφιακή υπηρεσία υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αναλυτικά, εφεξής:

– Όλη η επικοινωνία μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του, γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις διά τηλεφώνου. Η πλατφόρμα βασίζεται στη λογική της αμφίδρομης επικοινωνίας, όπου επιτρέπει τόσο στον υπάλληλο όσο και στον ασφαλισμένο να ανταλλάσουν στοιχεία και πληροφορίες και να θέτουν εκατέρωθεν ερωτήματα.

– Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει ηλεκτρονικά επιπλέον δικαιολογητικά από τον ασφαλισμένο και ο τελευταίος να ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή, λαμβάνοντας μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο (e-mail). Ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή συνταξιούχων. Στη συνέχεια, μέσω της πλατφόρμας, θα μπορεί να τα επισυνάπτει και να τα αποστέλλει ηλεκτρονικά στον e-ΕΦΚΑ με καταγεγραμμένη την ημέρα και την ώρα αποστολής τους. Με αυτόν τον τρόπο, καταργείται η ανάγκη μετάβασης στα υποκαταστήματα.

– Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα, ο ασφαλισμένος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του αιτήματος συνταξιοδότησής του.

– Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/el/psephiako-domatio-epikoinonias) και την ενιαία δικτυακή πύλη του δημοσίου www.gov.gr.

– Την υπηρεσία αυτή μπορούν να την χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι, εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλει ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησής τους.

Στην ειδική εκδήλωση, με τη συμμετοχή του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, παρουσιάστηκε ο τρόπος λειτουργίας της νέας υπηρεσίας και τα οφέλη προς τους πολίτες.

Επιπλέον, σε πραγματικό χρόνο, έγινε χρήση της υπηρεσίας από εν αναμονή συνταξιούχο, ο οποίος συνδέθηκε, μέσω της πλατφόρμας, με τον εισηγητή του συνταξιοδοτικού του φακέλου και υπέβαλε ηλεκτρονικά ορισμένα δικαιολογητικά που έλειπαν. Μια συναλλαγή για την προσκόμιση ενός εγγράφου που, αν γινόταν, μέσω ταχυδρομείου, θα απαιτούσε τουλάχιστον 15 ημέρες, έγινε μόλις σε ένα λεπτό.

Διεύρυνση πεδίου εργασίας των πιστοποιημένων λογιστών και δικηγόρων

Μεταξύ άλλων, όπως γνωστοποίησε ο κ. Χατζηδάκης, διευρύνονται οι εργασίες που μπορούν να αναλαμβάνουν οι 458 πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι.

Συγκεκριμένα, μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, οι πολίτες θα μπορούν να επιλέξουν την ανάθεση της υπόθεσής τους σε πιστοποιημένο επαγγελματία για ανακεφαλαίωση ασφαλιστικού χρόνου και αναγνωρίσεις. Θα μπορούν να το πράξουν αυτό ακόμα και όσοι ασφαλισμένοι έκαναν την αίτησή τους, πριν από την υιοθέτηση του μέτρου των πιστοποιημένων επαγγελματιών ή δεν το έχουν επιλέξει εξαρχής κατά τη διαδικασία αίτησης συνταξιοδότησής τους.

Με αυτόν τον τρόπο, από τις αρχές Σεπτεμβρίου, οι 458 πιστοποιημένοι επαγγελματίες θα αποκτήσουν και αυτοί πρόσβαση στο Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, για να αναλάβουν τέτοιου είδους περιπτώσεις.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε στην ομιλία του: «Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας αποτελεί μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του πολίτη από τον ΕΦΚΑ. Έρχεται να δημιουργήσει έναν νέο ψηφιακό και αξιόπιστο τρόπο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του ΕΦΚΑ, που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του.

»Λειτουργεί ως ένα σύγχρονο chat room με δυνατότητα ανταλλαγής εγγράφων και υποβολής ερωτημάτων από τον ασφαλισμένο προς τον εισηγητή του φακέλου του και αντίστροφα. Ταυτόχρονα, αντικαθιστά τρεις τρόπους επικοινωνίας συνυφασμένους με την ταλαιπωρία του πολίτη: τις αλλεπάλληλες επισκέψεις στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, τις τηλεφωνικές κλήσεις και την αλληλογραφία, μέσω ταχυδρομείου, για την προσκόμιση εγγράφων που αφορούν τη συμπλήρωση του συνταξιοδοτικού φακέλου. Είναι μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας του ΕΦΚΑ με τους πολίτες. Μια λογική που προτάσσει τις νέες τεχνολογίες για καλύτερη επικοινωνία έναντι της ταλαιπωρίας και του “δεν γίνεται”.

»Πλέον, ο εν αναμονή συνταξιούχος θα πάψει να ανησυχεί για το πού βρίσκεται η αίτηση συνταξιοδότησής του και για το αν απαιτείται κάποιο επιπλέον πιστοποιητικό για το οποίο δεν έλαβε γνώση. Όλη η απαιτούμενη πληροφορία θα είναι διαθέσιμη μέσα στο Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας. Αυτός ο αμφίδρομος ψηφιακός τρόπος επικοινωνίας μπορεί να αποτελέσει “πιλότο” και για άλλους φορείς του Δημοσίου, που συναλλάσσονται καθημερινά με πολίτες, δίνοντάς τους τη δυνατότητα για μια ευρωπαϊκού επιπέδου ανθρώπινη εξυπηρέτηση».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου, δήλωσε: «Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού του e-ΕΦΚΑ συνεχίζεται αμείωτη και κινείται σε πολλούς άξονες, με επίκεντρο πάντα τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του πολίτη. Με την έναρξη λειτουργίας της νέας διαδικτυακής υπηρεσίας “Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας”, που επιτρέπει την απευθείας ψηφιακή επικοινωνία μεταξύ του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου του φορέα που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του, πραγματοποιείται ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

»Με γρήγορους ρυθμούς, ο ΕΦΚΑ μετασχηματίζεται σε e-ΕΦΚΑ – δηλαδή, σε έναν λειτουργικό ψηφιακό μηχανισμό – προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες, αλλά και τις απαιτήσεις των πολιτών για υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση και ταχεία απονομή των συντάξεων.

»Με το “Ψηφιακό Δωμάτιο” προσθέτουμε στη φαρέτρα του φορέα ένα ακόμα “όπλο”, προκειμένου αφενός μεν να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα και την ευελιξία του αφετέρου δε να αξιοποιήσουμε καλύτερα τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού του e-ΕΦΚΑ, καταργώντας στην πράξη ουρές, αστοχίες και ταλαιπωρία.

»Με σταθερά βήματα, χτίζουμε προσεκτικά περισσότερες και υψηλότερου επιπέδου ψηφιακές υπηρεσίες, αλλάζοντας το κράτος με μέσο την τεχνολογία. Το “Ψηφιακό Δωμάτιο” είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Συνιστά ένα τεχνολογικό εργαλείο που παρέχει άμεση εξυπηρέτηση και μειώνει τη γραφειοκρατία και την αδιαφάνεια.

»Η εποχή μας απαιτεί έξυπνες και στοχευμένες λύσεις που παρέχουν αποτελεσματικές υπηρεσίες. Ο e-ΕΦΚΑ εξελίσσεται και προοδεύει προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας. Από αργοκίνητος γίγαντας μετατρέπεται σταδιακά σε μια ψηφιακή μηχανή εξυπηρέτησης των πολιτών και, ειδικά, των συνταξιούχων. Η προσπάθεια συνεχίζεται».

Ο διοικητής του e-ΕΦΚΑ, Παναγιώτης Δουφεξής, υπογράμμισε: «Μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, ο εν δυνάμει συνταξιούχος έχει πλέον προσωπική επαφή, μέσω διαδικτύου, με τον φορέα και ο χρόνος απονομής της σύνταξής του ελαχιστοποιείται. Οι απόμαχοι της ζωής δικαιούνται τον σεβασμό μας κι αυτός αποδεικνύεται έμπρακτα με κάθε ψηφιακή δράση που αναβαθμίζει το επίπεδο εξυπηρέτησής τους. Συνεχίζουμε να υλοποιούμε παρεμβάσεις που θα μετατρέψουν τον e-ΕΦΚΑ σε έναν σύγχρονο, ευρωπαϊκό φορέα κοινωνικής ασφάλισης, που θα προσφέρει την καλύτερη εξυπηρέτηση στους 6,5 εκατομμύρια ασφαλισμένους που συναλλάσσονται μαζί του».

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Παυλίνα Καρασιώτου, ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, οι υποδιοικητές του e-ΕΦΚΑ, Αλέξανδρος Βαρβέρης, Νίκος Χουρδάκης, Γιώργος Γκράτσιος και Νίκος Παγώνης, η πρόεδρος ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα, ο επικεφαλής της ομάδας έργου για τις εκκρεμείς συντάξεις, Μιχάλης Κεφαλογιάννης, οι γενικοί διευθυντές του e-ΕΦΚΑ για τις απονομές συντάξεων και την ψηφιοποίηση του Οργανισμού.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...