435
| ΙΝΤΙΜΕ NEWS

Πότε μπαίνει κλιματισμός σε Μετρό – Ηλεκτρικό

Protagon Team Protagon Team 4 Αυγούστου 2025, 13:12
|ΙΝΤΙΜΕ NEWS

Πότε μπαίνει κλιματισμός σε Μετρό – Ηλεκτρικό

Protagon Team Protagon Team 4 Αυγούστου 2025, 13:12

Καθυστερήσεις άνω του έτους παρατηρούνται στον εκσυγχρονισμό 22 παλαιών συρμών του Μετρό (γραμμές 2 και 3) και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (γραμμή 1) που δεν διαθέτουν κλιματισμό.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζουν τα ΝΕΑ τη Δευτέρα, από τους συνολικά 52 συρμούς της ΣΤΑΣΥ οι 20 δεν διαθέτουν κλιματισμό! Και φαίνεται πως οι επιβάτες θα εξακολουθήσουν να μετακινούνται με συρμούς – φούρνους για αρκετό καιρό ακόμη…

Το υπουργείο Μεταφορών και η ΣΤΑΣΥ φαίνεται τώρα να προκρίνουν ως μόνη λύση τον εκσυγχρονισμό των συρμών, που ήδη μετρούν 25 χρόνια στο δίκτυο.

Το 2024 το κόστος της εγκατάστασης κλιματισμού στους συρμούς των γραμμών 2 και 3 είχε προσδιοριστεί από τους ειδικούς σε περίπου 275.000 ευρώ ανά όχημα, με τη συνολική δαπάνη να ξεπερνά τα 39,5 εκατ. ευρώ.

Καθυστέρηση, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, σημειώνεται και στην προμήθεια των επτά καινούργιων διρευματικών συρμών, που είναι απαραίτητοι στην γραμμή 3 για την ομαλή εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου (στο τμήμα από Δουκίσσης Πλακεντίας έως «Ελευθέριος Βενιζέλος).

Με αργούς ρυθμούς προχωρεί και η ανάταξη των 14 παλαιών συρμών ΗΣΑΠ, οι οποίοι με βάση την αρχική σύμβαση έπρεπε ήδη να έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία…  Το πρώτο πρότυπο βαγόνι, που θα αποτελέσει βάση για την ανακατασκευή των υπολοίπων, παραδόθηκε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, ενώ με βάση τη σύμβαση αυτό έπρεπε να έχει γίνει πέρυσι τον Ιούλιο.

Η δοκιμαστική λειτουργία του πρώτου ανακαινισμένου συρμού αναμένεται τώρα να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2026, ακυρώνοντας στην πράξη το αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου έως το τέλος του 2025. Νέος στόχος είναι πλέον η παράδοση ενός συρμού ανά μήνα από τον Φεβρουάριο του 2026 και μετά, με τη συνολική ανακαίνιση να εκτείνεται έως το 2027.

Οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις οδήγησαν τη ΣΤΑΣΥ στην επιβολή δύο προστίμων συνολικού ύψους 92.000 ευρώ προς την ανάδοχο εταιρεία. Ωστόσο, αναφέρουν τα ΝΕΑ, μόλις πρόσφατα υπεγράφη τροποποιημένη σύμβαση που αυξάνει το συνολικό κόστος του έργου από τα 65,49 εκατ. ευρώ στα 71,7 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο εντάχθηκε στο νέο ΕΣΠΑ, όμως τα χρονοδιαγράμματα που αναφέρονται στη σύμβαση έχουν ήδη λήξει…

Σε ό,τι αφορά τον εκσυγχρονισμό 22 συρμών του Μετρό, η ΣΤΑΣΥ δημοσίευσε πρόσκληση υποβολής προσφορών για τη σύνταξη τεχνικών προδιαγραφών που αφορούν:

Την αναβάθμιση δώδεκα συρμών Σειράς Ι, οι οποίοι αγοράστηκαν το 2000 και δεν διαθέτουν κλιματισμό εκ κατασκευής.

* Την αναβάθμιση δέκα συρμών της 10ης παραλαβής της γραμμής 1, οι οποίοι διαθέτουν παρωχημένο σύστημα κλιματισμού.

Το συνολικό κόστος αναβάθμισης των 22 συρμών προϋπολογίζεται στα 39,5 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπεται πως το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός πέντε μηνών από την ημερομηνία ανάθεσης.

Σε ό,τι αφορά την προμήθεια νέων συρμών, εντός του φθινοπώρου θα ξεκαθαριστεί εάν οι αναγκαίοι πόροι θα εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ενεργοποιηθεί ο σχετικός διαγωνισμός.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...