Το τηλεσκόπιο Kepler έχει λύσει τα χέρια της ερευνητικής ομάδας της NASA | NASA

Η NASA ανακάλυψε 1.284 νέους πλανήτες

Protagon Team Protagon Team 12 Μαΐου 2016, 08:18
Το τηλεσκόπιο Kepler έχει λύσει τα χέρια της ερευνητικής ομάδας της NASA
|NASA

Η NASA ανακάλυψε 1.284 νέους πλανήτες

Protagon Team Protagon Team 12 Μαΐου 2016, 08:18

Πόσα λίγα ξέραμε για το Διάστημα και πόσα πολλά ανακαλύπτουμε το τελευταίο διάστημα. Σε τέτοιο βαθμό που οι λάτρεις των θεωριών περί ζωής σε άλλους πλανήτες να τρίβουν τα χέρια τους με ικανοποίηση.

Το θέμα είναι σε ποιους πλανήτες αναφερόμαστε, διότι οι νέες ανακαλύψεις της NASA δεν περιλαμβάνουν τον… συνήθη ύποπτο-πλανήτη Αρη, ούτε καν κάποιον άλλον γνωστό. Η  Εθνική Υπηρεσία Αεροναυπηγικής και Διαστήματος, ανακοίνωσε ότι το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler ανακάλυψε 1.284 νέους πλανήτες, εκ των οποίων οι εννέα, θεωρητικά, θα μπορούσαν να κατοικούνται.

Oπως σημειώνει η βρετανική εφημερίδα Independent, η σημαντική αυτή ανακάλυψη διπλασιάζει αυτομάτως τον αριθμό των εξωπλανητών που γνωρίζαμε την ύπαρξή τους. Συνολικά, αυτή τη στιγμή γνωρίζουμε ότι έξω από το ηλιακό σύστημά μας υπάρχουν 3.264 πλανήτες – ένας σημαντικός αριθμός αν σκεφτεί κανείς πως μέχρι το 1989 δεν είχαμε γνώση για την ύπαρξή τους.

Από αυτούς τους νέους 1.284 πλανήτες, περίπου 550 δείχνουν να είναι βραχώδεις όπως η Γη. Εννέα από αυτούς, μάλιστα, θα μπορούσαν δυνητικά να θεωρηθούν κατοικήσιμοι, ου μην και κατοικημένοι. Με αυτή την ανακάλυψη, ο αριθμός των πλανητών που μπορούν να φιλοξενούν κάποια μορφή ζωής ανεβαίνουν στους 21.

Η επικεφαλής επιστήμονα της παραρτήματος της ΝASA στην Ουάσιγκτον, Ελεν Στόφαν, σημειώνει: «Αυτή η ανακάλυψη μας δίνει την ελπίδα ότι κάπου εκεί έξω, μπορούμε να ανακαλύψουμε μια άλλη Γη».

Μεταξύ του 2009 και του 2013, το τηλεσκόπιο Κepler εντόπισε 4.302 υποψήφιους πλανήτες. Για 1.284 από αυτούς υπάρχει πιθανότητα 99% να μπορούν να χαρακτηριστούν πλανήτες. Αλλοι 1.327 μάλλον δεν πρέπει να είναι πλανήτες και 707 από αυτούς ενδέχεται να είναι κάποια άλλο «αστροφυσικό φαινόμενο» και όχι πραγματικοί πλανήτες.

Ο Πολ Χερτζ, υπεύθυνος του Τμήματος Αστροφυσικής της NASA, προσθέτει: «Πριν από το τηλεσκόπιο Kepler δεν γνωρίζαμε αν οι εξωπλανήτες ήταν κάτι συνηθισμένο ή σπάνιο γεγονός στον γαλαξία. Χάρη στο Kepler και την ερευνητική κοινότητα, γνωρίζουμε πλέον ότι μπορεί να υπάρχουν περισσότεροι πλανήτες από αστέρια. Αυτή η γνώση υποχρεώνει τις μελλοντικές αποστολές να ερευνήσουν ακόμη πιο στενά αν είμαστε μόνοι μας στο Διάστημα ή όχι».

Αυτό που κάνει το τηλεσκόπιο Kepler είναι να εντοπίζει την κίνηση των πλανητών κοιτώντας τα αστέρια και ψάχνοντας για οποιαδήποτε εξασθένιση μπορεί να συμβεί όταν ένας πλανήτης περνάει μπροστά από ένα αστέρι.

Συνήθως, ακολουθεί μια επίπονη έρευνα στο εργαστήριο για να επιβεβαιώσει την ανακάλυψη, αν και οι πλανήτες το τελευταίο διάστημα επιβεβαιώνονται με στατιστικές μεθόδους. Με την αυτοματοποίηση της όλης διαδικασίας, η ομάδα του Kepler κατάφερε να εντοπίσει εκατοντάδες πλανήτες μονομιάς.

Σύμφωνα με τον Ναταλί Μπατάλια, επιστήμονα της ομάδας Kepler, αυτού του είδους η προσέγγιση θα είναι ζωτικής σημασίας για τις μελλοντικές αποστολές, από τη στιγμή που ο Kepler αναζητάει συγκεκριμένα κατοικήσιμους πλανήτες.