425
O CEO της Virgin λέει ότι αν το καλοσκεφτούμε δεν χρειαζόμαστε τα αεροπλάνα της εταιρείας του | Virgin Atlantic Twitter

Η αεροπορική εταιρεία που μας καλεί να μην… ταξιδεύουμε με αεροπλάνο

Protagon Team Protagon Team 27 Μαΐου 2019, 20:28
O CEO της Virgin λέει ότι αν το καλοσκεφτούμε δεν χρειαζόμαστε τα αεροπλάνα της εταιρείας του
|Virgin Atlantic Twitter

Η αεροπορική εταιρεία που μας καλεί να μην… ταξιδεύουμε με αεροπλάνο

Protagon Team Protagon Team 27 Μαΐου 2019, 20:28

Ο άνθρωπος πουλάει τρέλα ή διαφημίζει τη δουλειά του με έναν τρόπο μοντέρνο, φιλικό και ευαίσθητο υποτίθεται, όπως και εντελώς politically correct; Τα «μεγάλα λόγια» του τα σκορπίζει στον άνεμο ανώφελα, σαν καυσαέριο, ή τα δουλεύει με μαστοριά για να χειραγωγήσει με τον πιο έξυπνο τρόπο τους πελάτες του;

Ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Virgin δηλώνει ότι οι άνθρωποι πρέπει πλέον να αναρωτηθούν στα σοβαρά αν χρειάζονται τις υπηρεσίες που τους παρέχει η εταιρεία του! Μάλιστα. «Είναι απολύτως βέβαιο ότι τώρα όλοι πρέπει να σκεφθούν αν θα πάρουν ή όχι το αεροπλάνο» λέει ο Τζος Μπέιλις, ο επικεφαλής της Virgin.

Ο Μπέιλις εξήγησε το νόημα της δήλωσής του ως εξής: «Κάποτε θα χρησιμοποιούμε καύσιμα που θα εκπέμπουν λίγους ρύπους, αλλά μέχρι τότε κάθε αεροσκάφος θα συνεχίσει να καίει καύσιμο που απελευθερώνει διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, αυξάνοντας την υπερθέρμανση του πλανήτη».

Αλλά και στις ιστοσελίδες της εταιρείας  δηλώνει «παθιασμένος με το περιβάλλον» σε ένα κείμενο με μορφή ανοικτής επιστολής προς τα παιδιά του που έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα: «Κάνουμε πολλά πράγματα στη Virgin που στοχεύουν στο να βοηθήσουν το περιβάλλον – χρηματοδοτούμε έργα, επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες, συνειδητοποιούμε τον αντίκτυπο που έχουν οι πράξεις μας και κάνουμε κάτι σχετικά με αυτό».

Η Virgin είναι επιχειρηματικός κολοσσός, με όμιλο 400 εταιρειών, και έχει αναγνωρίσει ότι αισθάνεται όλο και περισσότερο τη δημόσια πίεση για ζητήματα περιβαλλοντικής ευθύνης. Ιδιοκτήτης της είναι ο Ρίτσαρντ Μπράνσον, δισεκατομμυριούχος αλλά και συνειδητός οικολόγος.

Ετσι οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς» γράφουν ότι ο Μπέιλις μπορεί να αντέξει το βάρος των λόγων του, αφού «έχει πίσω του» ένα κεφάλαιο σαν τον Μπράνσον. Ωστόσο αναρωτιούνται πόσες άλλες μεγάλες εταιρείες είναι σε θέση να κάνουν περιβαλλοντική πολιτική. Και αναφέρουν το παράδειγμα της βρετανικής ΒΡ η οποία πρόσφατα «επιβεβαίωσε την υποστήριξή της σε έναν υποθετικό φόρο εκπομπών, αλλά το 2018 δαπάνησε εκατομμύρια δολάρια σε μια εκστρατεία πίεσης που κατάφερε να καταργήσει την πρόταση για φόρο άνθρακα στην Πολιτεία της Ουάσινγκτον». Σχολιάζουν και τη στάση άλλων εταιρειών, οι οποίες ίσως θέλουν αλλά δεν δύνανται, όπως και της BlackRock που «από τη μια πλευρά ανακοινώνει ότι θέλει να κάνει κάτι, μα από την άλλη υποστηρίζει μόνο το 10% των προτάσεων των μετόχων της για φιλικές προς το κλίμα πρωτοβουλίες».

Σε ό,τι αφορά τη σχέση των μεγάλων επιχειρήσεων με την περιβαλλοντική δράση διαπιστώνεται απόσταση μεταξύ των διακηρυγμένων προθέσεων και των έργων, γενικώς. Και πιθανολογείται ότι το παρόν των μαζικών διαδηλώσεων υπέρ του περιβάλλοντος και κατά της κλιματικής κρίσης θα δώσει τη σκυτάλη σε ένα μέλλον όπου οι εταιρείες που δεν θα είναι σε θέση να υλοποιούν τις δεσμεύσεις τους θα σβήσουν από την αγορά.