455
|

Το γέρικο άλογο της Vogue

Γιώτα Παναγιώτου Γιώτα Παναγιώτου 28 Οκτωβρίου 2015, 18:51

Το γέρικο άλογο της Vogue

Γιώτα Παναγιώτου Γιώτα Παναγιώτου 28 Οκτωβρίου 2015, 18:51

Kλισέ, πλην όμως αληθινό: Στον κόσμο της Μόδας το θεολογικό κουμάντο το κάνει η Bίβλος που λέγεται Vogue. Και ειδικά η παρισινή έκδοση. Τα εξώφυλλά της διαθέτουν τη δύναμη και το βάρος που είχαν και οι μαρμάρινες πλάκες του Μωυσή: καθορίζουν, σχεδόν απόλυτα, τα πλαίσια που θα κινηθεί αυτός ο λαμπερός κόσμος, ανά σεζόν. Για αυτόν τον λόγο και αναμένονται με μεγάλη προσμονή.

Αυτόν τον μήνα, μάλιστα, η φήμη για το τεύχος Νοεμβρίου αποδείχτηκε πέρα για πέρα αληθινή. Ο διάσημος Mario Testino, επέλεξε το καινούριο καυτό όνομα της πασαρέλας, Mica Arganaraz, μαζί με μια γαλάζια σαν τη θάλασσα δημιουργία του Atelier Versace και πήγε στη Μύκονο, για φωτογράφηση. Εκεί όμως δεν επέλεξε για φόντο τα φημισμένα ακρογιάλια, όπως αναμενόταν, παρά ένα ντόπιο πανηγύρι. Έβαλε τη μελαχρινή Mica να λικνιστεί ανάμεσα στους ντόπιους χορευτές και την απαθανάτισε να γελά ξυπόλυτη, ανάμεσά τους, με τον άνεμο να της παίρνει τα μαλλιά.

Δεν γνωρίζω αν κατόπιν κάθισε να απολαύσει κι αυτός το αεράκι που έγινε θύελλα. Και τι δεν του είπαν οι αναγνώστες της Vogue Paris. Έξαλλοι σχολίασαν τα πάντα με τα πιο μελανά χρώματα. Κοινώς: Χάλια το φόρεμα, χάλια το μοντέλο, χάλια το περιοδικό. «Κι εσύ, Mario Testino, πρέπει να βγεις επιτέλους στη σύνταξη» δήλωσε κάποιος και πολλοί έσπευσαν να επικροτήσουν την άποψη.
Τσουχτερά σχόλια. Ενόχλησε το μαξιμαλιστικό εξώφυλλο; Η επιλογή της φωτογραφίας; Η φούξια γραμματοσειρά; Ή απλά τον Testino τον πήρε η κάτω βόλτα και «δεν το ’χει» πια;

Η ουσία βρίσκεται αλλού. Στη Γαλλία η Μόδα είναι κυριολεκτικά βιομηχανία. Με εκπληκτικά μεγέθη. Τεράστιους αριθμούς. Η απόφαση της Emmanuelle Alt (editor-in-chief της Vogue Paris) να επιλέξει τη συγκεκριμένη φωτογραφία για εξώφυλλο, αποδείχτηκε μια εξαιρετικά ευφυής κίνηση μάρκετινγκ, προς το παρόν. Όλοι μιλούν για αυτή. Έστω και αρνητικά. Στην Ελλάδα, μάλιστα, την πρακτική αυτή την ξέρουμε πλέον πολύ καλά. Παραβλέψτε το γεγονός ότι δεν την εφαρμόζουμε κάπου συγκεκριμένα, αποκομίζοντας πραγματικό κέρδος. Έχουμε εμπεδώσει όσο κανείς τη δύναμη της εικόνας. Τον θρίαμβο του φαίνεσθαι επί του είναι. Ποιον από εμάς θα μπορούσε πραγματικά να ξενίσει ο κανιβαλισμός ενός φωτογράφου; Άσε που έχουμε καλύτερα πράγματα να κάνουμε. Να σχολιάσουμε, ας πούμε, τι έγινε με τον Hollande στο Gazarte. Να επαναλάβουμε με στόμφο το γνώριμο «Liberté, égalité, fraternité» και το ακόμη πιο γνωστό «Ελλάς-Γαλλία συμμαχία».

Δε βαριέσαι. Πλάκα έχουν τα κουτσομπολιά για το τι ήθελε ο Λαζόπουλος στο Γκάζι. Πολύ πιο ενδιαφέροντα από το πώς προσπαθεί να προσεγγίσει ο Γάλλος Πρόεδρος την ελληνική επιχειρηματικότητα. Και σαφώς πιο ζουμερά από το τι έγινε με το εξώφυλλο της παρισινής Vogue. Ωχ, αδερφέ. Ας εκτελούν «προ έξι βημάτων» τον Testino. Σιγά, πια, για μόδα μιλάμε. Όχι για κάτι σοβαρό. Άσε που δεν είναι «δικός» μας. Κι έχουν και οι Γάλλοι δίκιο: από ένα γέρικο άλογο μπορείς να βγάλεις κέρδος. Το κάνουν και στο εξωτερικό.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News