1084
Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016, Βενετία. Δύο επίγονοι της Ζωζώς Σαπουντζάκη προσπαθούν να διαχειριστούν τον ενθουσιασμό που προκαλεί η εμφάνισή τους στην πρεμιέρα του σίριαλ «Ο νεαρός Πάπας» | Alessandro Bianchi / Reuters

Τι θέλει να μας πει η νέα μόδα των «αιδοιοφορεμάτων»;

Νίκος Ζαχαριάδης Νίκος Ζαχαριάδης 5 Σεπτεμβρίου 2016, 14:15
Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016, Βενετία. Δύο επίγονοι της Ζωζώς Σαπουντζάκη προσπαθούν να διαχειριστούν τον ενθουσιασμό που προκαλεί η εμφάνισή τους στην πρεμιέρα του σίριαλ «Ο νεαρός Πάπας»
|Alessandro Bianchi / Reuters

Τι θέλει να μας πει η νέα μόδα των «αιδοιοφορεμάτων»;

Νίκος Ζαχαριάδης Νίκος Ζαχαριάδης 5 Σεπτεμβρίου 2016, 14:15

Κάποια Νταϊάν Μέλο και κάποια Τζούλια Σαλέμι ανέλαβαν να μετατρέψουν τη νέα μόδα – γιατί περί νέας μόδας πρόκειται – των «ομιλητικών» ανοιχτών φορεμάτων σε θεσμό. Η παρέλασή τους πάνω στο κόκκινο χαλί της Μόστρας της Βενετίας (σ.σ.: κυριολεκτικά «μόστρα», εκ του «μοστράρω»…) για την προβολή ενός σίριαλ με τίτλο «Ο νεαρός Πάπας» (σ.σ.: ναι, η ειρωνεία είναι σαφής) ήταν ακριβώς αυτό που κάνει τα παγκόσμια media να αφηνιάζουν.

Με τεράστια σκισίματα, που οι δύο στάρλετ βοηθούσαν με τα χέρια τους ώστε να ανοίγουν επί τούτου για να διαφανεί ένα μικρό κομμάτι ύφασμα δίκην μινιμαλιστικού εσώρουχου, εκπλήρωσαν στο ακέραιο τον στόχο για τον οποίο σχεδιάστηκαν. Μίλησαν στο παγκόσμιο οπτικά διψασμένο κοινό με τη νέα γλώσσα της Κιμ Καρντάσιαν. Δηλαδή με το οφθαλμόλουτρο.

Η Τζούλια Σαλέμι (αριστερά) τραβάει το φόρεμά της για να μεγιστοποιήσει τις αποκαλύψεις και να δείξει τα σημάδια από το μαγιό. Η Νταϊάν Μέλο (δεξιά) επιδεικνύει την ίδια σπουδή στο να μετατοπίσει το φόρεμά της για μια καλύτερη «θέα».
Η Τζούλια Σαλέμι (αριστερά) τραβάει το φόρεμά της για να μεγιστοποιήσει τις αποκαλύψεις και να δείξει τα σημάδια από το μαγιό. Η Νταϊάν Μέλο (δεξιά) επιδεικνύει την ίδια σπουδή στο να μετατοπίσει το φόρεμά της για μια καλύτερη «θέα».

Είναι λοιπόν επίσημο. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα παγκόσμια ενδυματολογική επικοινωνιακή τάση. Που άνετα θα μπορούσε να αποτελέσει την συνέχεια της «Κιμκαρντασιανοποίησης» του πλανήτη. Οπου ως «Κιμκαρντασιανοποίηση» μπορεί να οριστεί η δημιουργία παγκόσμιων celebrities που χωρίς να λένε οι ίδιες τίποτα ιδιαίτερο αφήνουν το υπερπροκλητικά γυμνό σώμα τους να κάνει τις «συστάσεις» με το κοινό. Κοινώς αφήνουν το αιδοίο τους να τα πει όλα.

Η καλλιέργεια του «ματιού» δεν είναι βέβαια κάτι καινούριο. Ανέκαθεν οι σταρ έκαναν γυμνές φωτογραφίσεις. Ή παρίσταναν ότι έχουν «ατυχήματα» με την γκαρνταρόμπα τους. «Ατυχήματα» που επέτρεπαν στους θαυμαστές τους να νιώθουν το θρίαμβο ότι μοιράστηκαν για λίγο τα «απόκρυφα» μιας σταρ. Εξάλλου το διαδίκτυο είναι γεμάτο από sites και φωτογραφίες με τέτοια ατυχήματα όπου πρωταγωνιστούν σταρ ή στάρλετ. Ενα απρόσεκτο σταυροπόδι που προσφέρει τη θέα του εσωρούχου, φούστες που σηκώνονται από ένα ξαφνικό αεράκι ή μαγιό που λύνονται, γίνονται – με τη βοήθεια ενός ευσυνείδητου παπαράτσι – κάτι σαν τρόπαιο θριάμβου για την ηδονοβλεψία του παγκόσμιου ιντερνετικού χωριού.

Αν όμως το 2004 «ατυχήματα» σαν αυτό της Τζάνετ Τζάκσον της οποίας μια τιράντα που έσπασε (σ.σ.: με τη φημολογούμενη βοήθεια του Τζάστιν Τίμπερλεϊκ) κατά τη διάρκεια του Super Bowl αποκάλυψε το στήθος της και έφερε πραγματική θύελλα αντιδράσεων, καθότι το  Super Bowl είναι η επιτομή του «οικογενειακού θεάματος», μέσα στα επόμενα χρόνια το οικογενειακό κοινό εκπαιδεύτηκε. Kαι έκανε τα όριά του πολύ πιο ελαστικά. Στην αρχή με τα «αν μπορείς δες» διάτρητα πλεκτά φορέματα (με τη «ζαβολιάρικη» φόδρα στο χρώμα του δέρματος). Μετά με «εντατικές» θηλές που σιγά-σιγά εκπαίδευσαν το κοινό να τις θεωρεί αποκαλυπτικές και σέξι. Και κάπως έτσι, μέσω της εξοικείωσης φτάσαμε 12 χρόνια μετά στην απόλυτη νομιμοποίηση των «αιδοιοφορεμάτων».

Δηλαδή πια, αυτή η «επικοινωνία» ανάμεσα στην ημιδιάσημη και το οπτικά πεινασμένο κοινό της (σ.σ.: δηλαδή με όλους μας, ας μην το κρύβουμε…) δεν είναι πλέον «ένοχη», ούτε αποτέλεσμα κάποιου ακούσιου ατυχήματος. Γίνεται σκόπιμα. Και κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας. Πάνω στο κόκκινο χαλί. Με haute couture φορέματα. Με τη βοήθεια στιλιστών-«επικοινωνιολόγων». Με συνεντεύξεις των «επίμαχων» μοντέλων που εξομολογούνται πόσο ντρέπονταν (σ.σ.: τα καημένα…).

Ακόμα και η Ελένη Φουρέιρα που λάνσαρε στα καθ΄ ημάς τα «φάτε μάτια ψάρια» φορέματα φέτος στην πασαρέλα των βραβείων Mad, μίλησε μετά με σεμνότητα για «τη δυσκολία που αντιμετώπισε εκείνη τη βραδιά με τον αέρα, προκειμένου να «συγκρατήσει» το φόρεμα για να μην αποκαλύψει κάτι παραπάνω». Γιατί άλλο να δείχνεις τον εσωτερικό σου κόσμο επειδή θέλεις (σ.σ.: και όσο θέλεις) και άλλο να φαίνονται ακριβώς τα ίδια πράγματα επειδή έτυχε να φυσάει…

Η δική μας τραγουδίστρια Ελένη Φουρέϊρα δοκίμασε με αμηχανία να υποστηρίξει το φόρεμα «τύπου Χαντίντ» στα ελληνικά βραβεία MAD
Η δική μας τραγουδίστρια Ελένη Φουρέϊρα δοκίμασε με αμηχανία να υποστηρίξει το φόρεμα «τύπου Χαντίντ» στα ελληνικά βραβεία MAD

Οπως και να ‘χει, το «μάτι» πέρασε στην «άνω πόλη». Δεν είναι πλέον τρόπαιο του «ηδονοβλεψία» αλλά «προσφορά στο πιάτο. Η «ανάφτρα» (σ.σ.: που λέει ευθέως σε όλο τον πλανήτη «δείτε τόσο όσο αλλά μην αγγίζετε») απολαμβάνει νέο status. Και έχει πλέον την εξουσία να το κάνει όποτε (σ.σ.: και όσο…) θέλει εκείνη.

Οπως παλιότερα η Λίντα Εβαντζελίστα «δεν σηκωνόταν από το κρεβάτι για λιγότερα από 10.000 δολάρια», έτσι πλέον οι Μπέλες Χαντίντ δεν σηκώνονται από το κρεβάτι για λιγότερα από 10.000 likes

Με άλλα λόγια το να δείχνεις πλέον δημόσια την επιμελώς αποτριχωμένη ηβική περιοχή σου γίνεται mainstream. Τα οπίσθια της Κιμ Καρντάσιαν ή το σημάδι από το μαγιό της Τζούλια Σαλέμι (σ.σ.: της μιας εκ των δύο μοντέλων που γδύθηκαν δημόσια στο κόκκινο χαλί της Βενετίας) συζητιέται πλέον στα μικροαστικά σαλόνια όλου του πλανήτη. Οχι κρυφά όπως θα συνέβαινε πριν μερικά χρόνια. Αλλά φανερά και αποενοχοποιημένα.

Εύκολα θα μπορούσε κανείς να ξεμπερδέψει με το θέμα κατατάσσοντας τα «αιδοιοφορέματα» στην κατηγορία των νέων βοηθημάτων για τα περίφημα 15 λεπτά διασημότητας. Ομως η Μπέλα Χαντίντ, μετά την περίφημη εμφάνιση στο φεστιβάλ των Καννών εκτοξεύθηκε στην Α’ Εθνική των μοντέλων, επισκιάζοντας ακόμα και την αδερφή της Τζίτζι – που είχε αναδειχθεί μοντέλο της χρονιάς. Αυτά τα κρίσιμα εκατοστά ήβης που έδειξε στο κόκκινο χαλί της χάρισαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην τελευταία Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι.

hadid
Η Μπέλα Χαντίντ ήταν η πρώτη που έφερε το «αιδοιοφόρεμα» με την υπογραφή του σχεδιαστή Alexandre Vauthier μπροστά στους προβολείς και στο κόκκινο χαλί

Και το καλύτερο: οι μέλλουσες πελάτισσες της Chanel, του Dior και του Ατελιέ Versace, δεν σοκαρίστηκαν. Δεν θεώρησαν ότι τα πανάκριβα φορέματά τους «φτηναίνουν» πάνω στο σώμα μιας «πρώην ξεβράκωτης». Δεδομένου μάλιστα ότι ο κύριος όγκος όσων αγοράζουν πλέον ρούχα της haute couture είναι σύζυγοι-τρόπαια Ρώσων ολιγαρχών μάλλον επιδεικνύουν αλληλεγγύη. Και δείχνουν «σεβασμό» στη νέα σταρ του instagram. Προφανώς γιατί πλέον οι σταρ του instagram είναι τα νέα super models. Οπως δηλαδή παλιότερα η Λίντα Εβαντζελίστα δεν σηκωνόταν από το κρεβάτι για λιγότερα από 10.000 δολάρια, έτσι πλέον οι Μπέλες Χαντίντ δεν σηκώνονται από το κρεβάτι για λιγότερα από 10.000 likes.

Οσο για τα δύο ημίγυμνα μοντέλα του Φεστιβάλ Βενετίας μάλλον χαμογελούν ακούγοντας τις κριτικές για «ανάρμοστη» και «φτηνή» εμφάνιση στην παραδοσιακά υψηλής αισθητικής εκδήλωση που γίνεται στην πόλη που ύμνησε με τον Θάνατο στη Βενετία ο Λουκίνο Βισκόντι. Τα ονόματά τους εκτοξεύθηκαν στα search της Google. Και οι συζητήσεις για το νέο παγκόσμιο στριπ-τiζ στο οποίο πρωταγωνίστησαν υπερκαλύπτουν τις εντυπώσεις που δημιούργησε η εμφανέστατη προθυμία με την οποία άνοιγαν δήθεν τυχαία τα φορέματά τους μπροστά στους φωτογράφους προκειμένου να φτάσουν ένα «κλiκ» πιο πέρα (σ.σ.: σε αποκαλύψεις) από την Μπέλα Χαντίντ.

Οσο για τον συνομιλητή αυτών των φορεμάτων, δηλαδή για ολόκληρο τον πρόθυμο να καταναλώσει γυμνό πλανήτη, αναρωτιέται με ανυπομονησία για την επόμενη «αιδοιοεμφάνιση». Που αναγκαστικά θα πρέπει να είναι λίγο ακόμα πιο «προχωρημένη».

ΥΓ.: Μπέλα Χαντίντ, Τζούλια Σαλέμι και Νταϊάνα Μέλο, όσο κι αν προσπαθήσετε δεν θα κατορθώσετε ποτέ να ξεπεράσετε την Eλληνίδα που έκανε πριν πολλές δεκαετίες το πρώτο βήμα. Και άνοιξε τον δρόμο που εσείς τώρα προσπαθείτε να ακολουθήσετε. Ναι, αυτή τη στιγμή, κάπου στην Κινέτα είναι σίγουρο ότι η Zωzώ Σαπουντzάκη κοιτάζει τις φωτογραφίες σας, χαμογελάει στραβά και μονολογεί: «γατάκια, όταν εσείς πηγαίνατε, εγώ γύριζα…»

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News