408
Ενας μαθητής με προβλήματα δυσγραφίας προσπαθεί να βοηθήσει το ρομπότ που έχει τα ίδια προβλήματα με αυτόν | CHANDRA, DILLENBOURG & PAIVA/Swiss Federal Institute of Technology Lausanne

Το ρομπότ που μαθαίνει τα παιδιά να γράφουν σωστά

Protagon Team Protagon Team 13 Οκτωβρίου 2019, 11:12
Ενας μαθητής με προβλήματα δυσγραφίας προσπαθεί να βοηθήσει το ρομπότ που έχει τα ίδια προβλήματα με αυτόν
|CHANDRA, DILLENBOURG & PAIVA/Swiss Federal Institute of Technology Lausanne

Το ρομπότ που μαθαίνει τα παιδιά να γράφουν σωστά

Protagon Team Protagon Team 13 Οκτωβρίου 2019, 11:12

Η λύση σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν μικρά παιδιά με την γραφή τους μπορεί να περνά από την επαφή τους με μικρά ρομποτάκια. Πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα δυσγραφίας όταν γράφουν. Δεν καταφέρνουν να μείνουν μέσα στο προκαθορισμένο πλαίσιο των γραμμών, γράφουν με ανάποδη φορά κάποια γράμματα κλπ.

Ομάδα ερευνητών με επικεφαλής επιστήμονες του Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Λωζάνης δημιούργησε τον Μάικλ, ένα μικρό ρομπότ που έχει και αυτό προβλήματα δυσγραφίας. Παιδιά κάτω των εννέα ετών που αντιμετώπιζαν προβλήματα δυσγραφίας κλήθηκαν να βοηθήσουν τον Μάικλ και όπως αποδείχτηκε η διαδικασία αυτή βοήθησε τελικά τα παιδιά να βελτιώσουν σημαντικά τις ικανότητες τους στην γραφή.

Όπως αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι Times οι ερευνητές έφεραν σε επαφή παιδιά ηλικίας 4-9 ετών με το ρομπότ. Κάθε παιδί περνούσε 15 λεπτά με τον Μάικλ ο οποίος ανέφερε σε κάθε παιδί ότι αντιμετώπιζε προβλήματα με την γραφή του και παραπονιόταν ότι για αυτόν τον λόγο έπαιρνε κακούς βαθμούς.

Πολλά παιδιά έχουν προβλήματα με τον γραφικό τους χαρακτήρα και σύμμαχος στην αντιμετώπιση τους είναι όπως φαίνεται η σύγχρονη τεχνολογία και η ρομποτική

«Αυτό το βήμα ήταν πολύ σημαντικό για να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον στο οποίο το παιδί θα έπρεπε να βοηθήσει το ρομπότ. Στην συνέχεια το ρομπότ πρόβαλε στην οθόνη του ένα γράμμα και ζητούσε από το παιδί να το διορθώσει, να του αλλάξει σχήμα και τελικά να το ξαναγράψει με ένα στυλό» αναφέρουν οι ερευνητές οι οποίοι χρησιμοποίησαν τρεις τρόπους διαχείρισης της κατάστασης δυο εκ των οποίων αποδείχτηκαν αποτελεσματικοί. Στο πρώτο σενάριο οι ικανότητες του ρομπότ βελτιώνονταν συνεχώς ανεξάρτητα από την επίδοση του παιδιού. Στο δεύτερο σενάριο το ρομπότ βελτιωνόταν μόνο όταν τα πήγαινε καλά και το παιδί και στο τρίτο σενάριο το ρομπότ δεν βελτιωνόταν ποτέ ότι και αν έκανε το παιδί. Όπως διαπιστώθηκε τα παιδιά βελτίωσαν και μάλιστα αξιοσημείωτα την γραφή τους στα δύο πρώτα σενάρια και δεν παρουσίαζαν καμία βελτίωση στο τρίτο σενάριο.

Τα πειράματα έγιναν σε δύο δημοτικά σχολεία της Λισαβώνας και σε κάθε σχολείο παρέμεινε για διάστημα 4-6 εβδομάδων. Το ποσοστό βελτίωσης των μαθητών στο πρώτο σχολείο έφτασε το 92%. Στο δεύτερο σχολείο το σύνολο των μαθητών όχι μόνο δήλωσε ενθουσιασμένο από την επαφή με το ρομπότ αλλά όλοι οι μαθητές θεώρησαν τους εαυτούς τους καλούς δασκάλους και ανέφεραν ότι θέλουν να κάνουν ξανά μάθημα στο ρομπότ.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι με τις απαραίτητες βελτιώσεις και προσαρμογές η τεχνολογία αυτή μπορεί να χρησιμοποιείται στα σχολεία παράλληλα με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας.