1013
Το ψηφιακό φόρεμα της Μαρί Ρεν που κόστισε 9.500 δολάρια | The Fabricant

Tο φόρεμα των 8.600 ευρώ που… δεν υπάρχει

Protagon Team Protagon Team 18 Νοεμβρίου 2019, 07:15
Το ψηφιακό φόρεμα της Μαρί Ρεν που κόστισε 9.500 δολάρια
|The Fabricant

Tο φόρεμα των 8.600 ευρώ που… δεν υπάρχει

Protagon Team Protagon Team 18 Νοεμβρίου 2019, 07:15

Ποσόν που πλησιάζει τα 10.000 ευρώ είναι πολύ μεγάλο για ένα φόρεμα, πόσω μάλλον όταν αυτό το φόρεμα δεν υπάρχει, τουλάχιστον όχι σε φυσική μορφή.

Μιλάμε για ένα ψηφιακό φόρεμα, που σχεδιάστηκε από τον οίκο μόδας The Fabricant για τη Μέρι Ρεν, σύζυγο του Ρίτσαρντ Μα, το οποίο φορεμένο από την εικόνα της μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Είναι σίγουρα πολύ ακριβό, αλλά είναι επίσης ένα είδος επένδυσης», δήλωσε ο κ. Μα που εξηγεί στο BBC, ότι αυτός και η σύζυγός του συνήθως δεν αγοράζουν ακριβά ρούχα, αλλά ήθελε αυτό το κομμάτι επειδή νομίζει ότι η αξία του είναι μακροπρόθεσμη : «Σε 10 χρόνια, όλοι θα “φορούν” ψηφιακή μόδα, είναι ένα μοναδικό αναμνηστικό, ένα σημάδι της εποχής», λέει.

Η κ. Ρεν μοιράστηκε την εικόνα στην προσωπική της σελίδα στο Facebook και μέσω του WeChat, αλλά επέλεξε να μην την δημοσιεύσει σε μια πιο δημόσια πλατφόρμα.

Ψηφιακή συλλογή

Ο Carlings είναι ακόμη ένας οίκος μόδας που σχεδιάζει για τον ψηφιακό χώρο. Η σκανδιναβική εταιρεία κυκλοφόρησε τον περασμένο Οκτώβριο μια ψηφιακή συλλογή street wear, με τιμές που ξεκινούσαν από περίπου 10 ευρώ (11 δολάρια), η οποία εξαντλήθηκε μέσα σε ένα μήνα.

«Ακούγεται κάπως ανόητο να λέμε ότι “ξεπουλήσαμε”, πράγμα που είναι θεωρητικά αδύνατο όταν κάνεις μια ψηφιακή συλλογή αφού μπορείς να δημιουργήσεις όσα αντίγραφα θέλεις», εξηγεί ο Ρόνι Μίκαλσεν, διευθυντής του Carlings. «Είχαμε θέσει ένα όριο στο ποσό των προϊόντων που επρόκειτο να παράγουμε για να τα κάνουμε λίγο πιο ξεχωριστά».

Η εμφάνισή τους μόνο στον ψηφιακό κόσμο δίνει στους σχεδιαστές τη δυνατότητα να δημιουργήσουν αντικείμενα που μπορούν να ωθήσουν τα όρια της υπερβολής ή των δυνατοτήτων πολύ πέρα από ό,τι επιτρέπει η πραγματικότητα.

Ποιος θα αγόραζε ένα ψηφιακό άσπρο μακό; Δεν έχει νόημα να το επιδείξεις. Θα πρέπει λοιπόν να είναι κάτι «που πραγματικά θέλεις να το επιδείξεις ή κάτι που δεν θα τολμούσες, ή που δεν θα είχες την οικονομική δυνατότητα να το αγοράσεις σε ένα φυσικό κατάστημα», λέει  ο Μίκαλσεν.

Η ψηφιακή συλλογή της Carlings δημιουργήθηκε στο πλαίσιο μίας καμπάνιας μάρκετινγκ για τα πραγματικά προϊόντα της εταιρείας. Αλλά τα στελέχη της πιστεύουν ότι το concept  έχει δυνατότητες, γι’ αυτό και ετοιμάζουν μια δεύτερη σειρά ψηφιακών ενδυμάτων που θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2019.

Ψηφιακό μοντέλο από τη συλλογή Deep του οίκου The Fabricant

Ο οίκος The Fabricant ανεβάζει κάθε μήνα στην ιστοσελίδα του δωρεάν νέα ψηφιακά ρούχα , αλλά οι καταναλωτές χρειάζονται τις δεξιότητες και το λογισμικό για να συνδυάσουν τα αντικείμενα με τις δικές τους εικόνες.

Μέχρι να γίνει, όμως, πιο δημοφιλής η ψηφιακή μόδα, η εταιρεία θα πρέπει να βρει άλλους τρόπους για να κερδίζει χρήματα. Πράγματι «τα έσοδα προέρχονται από τη βοήθεια που προσφέρουμε σε οίκους μόδας και εμπορικά καταστήματα για το μάρκετινγκ των προϊόντων τους, από  την πώληση εργαλείων και τη δημιουργία περιεχομένου που χρησιμοποιεί την αισθητική γλώσσα της ψηφιακής μόδας», λέει ο ιδρυτής της οίκου Κέρι Μέρφι.

Δεν είναι, πάντως, απολύτως σαφές ποιος αγοράζει τα ψηφιακά ενδύματα της Carlings ή κατεβάζει ρούχα από την ιστοσελίδα του The Fabricant.

Ο κ. Μίκαλσεν λέει ότι η Carlings έχει πουλήσει 200-250 ψηφιακά κομμάτια, αλλά μια αναζήτηση στο Instagram οδήγησε σε μόνο τέσσερα άτομα που αγόρασαν κομμάτια της συλλογής και δεν είχαν καμία σχέση με την εταιρεία. Ωστόσο, μερικά από αυτά τα ψηφιακά ρούχα θα μπορούσαν να έχουν αναρτηθεί μόνο ιδιωτικά.

Η Αμπερ Γιάε Σλούτεν, σχεδιάστρια του The Fabricant, και μία από τους ιδρυτές της εταιρείας παραδέχεται ότι κυρίως επαγγελματίες του κλάδου χρησιμοποιούν το λογισμικό CLO 3D για να «κατεβάσουν» (download) τα ρούχα τους.

«Αλλά είναι και απλά άνθρωποι πολύ περίεργοι να δουν πώς είναι τα αρχεία. Θέλουν απλά να αποκτήσουν το πράγμα, ειδικά από τη στιγμή που ένα φόρεμα πωλήθηκε στην τιμή των 9.500 δολαρίων», λέει η Σλούτεν.

Εξαντλημένο ψηφιακό γιλέκο της Carlings

Ο Μάρσαλ Κοέν, επικεφαλής αναλυτής στην εταιρεία έρευνας αγοράς NPD Group, θεωρεί ότι η εμφάνιση της ψηφιακής μόδας είναι ένα «καταπληκτικό φαινόμενο», αλλά δεν έχει ακόμη πειστεί για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του. «Αν πιστεύω πως θα είναι κάτι τεράστιο και θα μείνει για πάντα; Όχι», λέει και διευκρινίζει ότι η τεχνολογία λειτουργεί για ανθρώπους που επιθυμούν την τέλεια εικόνα:  «Αν δεν σας αρέσει αυτό που φοράτε, αλλά αγαπάτε το μέρος που βρίσκεστε, τώρα έχετε τη δυνατότητα να μεταφέρετε την ντουλάπα σας και να βελτιώσετε ψηφιακά την εικόνα σας ώστε να φανεί σαν να φοράτε ό,τι πιο καινούργιο και σπουδαίο».

Οι παίκτες των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, εξάλλου, είναι από καιρό πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα για εξαρτήματα, και διαφορετικά ρούχα για τους χαρακτήρες των παιχνιδιών τους, πράγμα που εν μέρει ώθησε τους δημιουργούς του The Fabricant να εργαστούν στον ψηφιακό χώρο. Η συλλογή τους μάλιστα είναι εμπνευσμένη από την Fortnite.

«Όταν πρόκειται για την τεχνολογία και τον τρόπο που οι άνθρωποι ζουν τη ζωή τους, πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο κόσμος αλλάζει», λέει ο Μίκαλσεν.

Οι σχεδιαστές που σχεδιάζουν διαφορετικές εμφανίσεις για τους χαρακτήρες των ψηφιακών παιχνιδιών αντιμετωπίζουν επιπλέον προκλήσεις αφού πρέπει να είναι σίγουροι ότι ταιριάζουν με την υπόθεση και τον χαρακτήρα.

Το πιο δύσκολο μέρος ξεκινά αφού σχεδιαστεί το ρούχο, το οποίο μπορεί να χρειαστεί μία δοκιμή ή και 70, σύμφωνα με τη σύμβουλο για το μακιγιάζ των παιχνιδιών, Τζανέλ Χιμένεζ.

Η εμφάνιση πρέπει να είναι λειτουργική στο παιχνίδι, ένα μέσο που, σε αντίθεση με την ψηφιακή μόδα, συχνά περιλαμβάνει κινήσεις, όπως περπάτημα, πολεμικές ή χορευτικές κινήσεις.

Χαρακτήρες της Fortnite από την όγδοη σεζόν του παιχνιδιού

«Για ένα παιχνίδι όπως το League of Legends, πρέπει να κάνεις 3D, υπάρχουν ηχητικά εφέ, κινούμενα σχέδια, όλα αυτά πρέπει να συνδυαστούν ώστε να εκφράζεται ο χαρακτήρας», λέει η Χιμένεζ, «Δεν μοιάζει τόσο με αλλαγή ρούχων, είναι περισσότερο σαν να βλέπουμε έναν ηθοποιό να υποδύεται διαφορετικούς ρόλους».

Η επιρροή των ψηφιακών παιχνιδιών και οι αλλαγές στις προτιμήσεις των πελατών προσδίδουν σε κάποιους στη βιομηχανία της μόδας την πεποίθηση ότι τα ψηφιακά ρούχα, θα έχουν μέλλον.

«Η ψηφιακή μόδα θα αποτελέσει σημαντικό κομμάτι κάθε μελλοντικού επιχειρηματικού μοντέλου της μόδας», πιστεύει ο Μάθιου Ντρινκγουότερ, επικεφαλής του Τμήματος Καινοτομίας της Μόδας στο London College of Fashion, «Δεν πρόκειται να αντικαταστήσει τα πάντα, αλλά θα είναι ένα σημαντικό κομμάτι του».