378
|

Το «σκάνδαλο 112»: πώς χάθηκαν άδικα τόσες ζωές #3

Χάρης Καρανίκας 26 Ιουλίου 2018, 20:51

Το «σκάνδαλο 112»: πώς χάθηκαν άδικα τόσες ζωές #3

Χάρης Καρανίκας Χάρης Καρανίκας 26 Ιουλίου 2018, 20:51

#3 Ευρώπη εγκαλεί Ελλάδα

Πριν από λίγες ημέρες η αρμόδια Ευρωπαία Επίτροπος Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας εγκάλεσε τις ελληνικές αρχές για τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση του νέου συστήματος, το οποίο θα έπρεπε να υπάρχει από το 2011.

Στις 18 Ιουλίου 2018 η αρμόδια Ευρωπαία Επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία και Κοινωνία, Μαρίγια Γκάμπριελ, κάλεσε -με επιστολή της προς τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα- τις ελληνικές αρχές να υιοθετήσουν άμεσα το σύστημα 112 για τις ανάγκες των ελλήνων και ευρωπαίων πολιτών. Το σύστημα, σύμφωνα με την Επίτροπο, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2011 – την ίδια χρονιά δηλαδή που έγινε η διακήρυξη του ανοικτού διαγωνισμού για τον εκσυγχρονισμό του 112.

Κερασάκι στην τούρτα: το «eCall», ένα νέο σύστημα το οποίο από 1η Απριλίου 2018 εφαρμόζεται σε όλα τα νέα οχήματα και επιτρέπει στο 112 να εντοπίζει το αυτοκίνητο σε περίπτωση σύγκρουσης. «Καθώς οι καλοκαιρινές διακοπές ξεκινούν, μερικοί Ευρωπαίοι δεν θα καταφέρουν να λάβουν την επείγουσα βοήθεια όταν τη χρειαστούν», αναφέρει η Επίτροπος στην επιστολή της.

Οι βουλευτές της ΝΔ Μισέλ Ασημακοπούλου και  Μάκης Βορίδης κατέθεσαν τον Απρίλιο του 2018 ερώτηση προς τους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα και Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά ζητώντας να ενημερωθούν εάν υποστηρίζεται το «eCall» από το σύστημα 112 στην Ελλάδα. Ο δεύτερος εξ αυτών τους παρέπεμψε στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας λέγοντας ότι «το υφιστάμενο κέντρο 112 δεν υποστηρίζει την υπηρεσία “eCall”, ενώ η επικαιροποιημένη πληροφορία για το πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το νέο κέντρο 112, που προαπαιτείται για τις όποιες περαιτέρω ενέργειες υλοποίησης και ενεργοποίησης της υπηρεσίας “eCall”, πρέπει να αναζητηθεί στη ΓΓΠΠ, η οποία και είναι η αρμόδια»

Από την πλευρά του, ο Νίκος Τόσκας απάντησε στους βουλευτές της ΝΔ ότι τα προβλήματα που προκάλεσαν την καθυστέρηση του εκσυγχρονισμού του 112 αφορούν λάθη και προχειρότητες της δικής τους διακυβέρνησης. Ανάμεσα σε άλλα ο υπουργός ανέφερε ως λόγους το «υψηλό κόστος λειτουργίας» για τα κέντρα επικοινωνίας, τεχνικά ζητήματα γεωεντοπισμού, τη μη πρόβλεψη της υποχρέωσης από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας να έχουν υπηρεσία μαζικής ειδοποίησης του κοινού – κάτι που ρυθμίστηκε από το 2017- και άλλα.

Όσον αφορά το «eCall», ο κ. Τόσκας παρέπεμψε τους βουλευτές στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και στο υπουργείο Μεταφορών. Με τη σειρά του ο Νίκος Παππάς παρέπεμπε για το «eCall» τους βουλευτές μόνο στο υπουργείο Μεταφορών. Δηλαδή, σπασμένο τηλέφωνο.