640
Μία ψηφιακή απεικόνιση για το πώς θα είναι το πρώτο SUV της Ferrari, η Purosangue | Ferrari

Σημείο των καιρών: όταν ακόμα και η Ferrari βγάζει SUV

Μία ψηφιακή απεικόνιση για το πώς θα είναι το πρώτο SUV της Ferrari, η Purosangue
|Ferrari

Σημείο των καιρών: όταν ακόμα και η Ferrari βγάζει SUV

Το σωτήριον έτος 2022 θα είναι κάτι σαν τον τεμαχισμό της Ιστορίας σε προ και μετά Χριστόν. Μα τη Μαντόνα (καμία σχέση με την ηγέρεια της ποπ), το ότι μία Φεράρι θα βγει σε SUV –ένδυμα περιπάτου– ισοδυναμεί με ασέλγεια στο Βατικανό της αυτοκίνησης. Τι θα σκεφτόταν ο ιδρυτής της, ο άνθρωπος που ουσιαστικά έχτισε μία εταιρεία για να τροφοδοτεί οικονομικά το πάθος του για αγωνιστικά αυτοκίνητα; Πόσο θα φτύνει τον κόρφο του, εκεί ψηλά, παρέα με τον Άγιο Πέτρο, όταν διαβάζει τις ειδήσεις για κάτι ξένο, μη οικείο και με δόσεις λάιφσταϊλ ονόματι «Purosangue»; Πιθανότατα δεν φανταζόταν τίποτα από όλα αυτά όταν έδωσε την τελευταία του συνέντευξη.

Γκουγκλάρω το «Purosangue» («Πουροσάνγκουε»), το βαφτιστικό της νέας Ferrari και μου βγάζει τη λέξη «Καθαρόαιμο» στα ιταλικά. Μα πόση καθαροαιμία μπορεί να κουβαλάει στις μεταλλικές φλέβες του ένα «τζιποειδές» (sic) με το σήμα του αγριεμένου αλόγου στο καπό; Πόσο «Purosangue» μπορεί να είναι ένα τετράθυρο υπερυψωμένο; Μη νομίσετε ότι η εταιρεία από το –ταπεινό μεν, ένδοξο δε σε φήμη– χωριό του Μαρανέλο δίνει από τώρα πολλές απαντήσεις. Το SUV στα σήματα της Ferrari είναι καλά καμουφλαρισμένο για την ώρα. Γίνονται δοκιμές επί δοκιμών, μυστικές εξελίξεις, πολύωρες συναντήσεις των executives του πρότζεκτ – ίσως και με κάποιο σχετικό άγχος.

H Porsche Cayenne

Στο κάτω-κάτω στα 70 και πλέον χρόνια της ιστορίας της φίρμας δεν έχει υπάρξει ούτε καν ένα τετράθυρο μοντέλο. Πόσο μάλλον ένα SUV. Και οι φωνές ήδη αντηχούν μέσα από τα πληκτρολόγια των κοινωνικών δικτύων. Οι ψηφιακές φλύκταινες ανθούν. Όμως, το ιστορικό παράδειγμα είναι εδώ. Και έχει δώσει το οικονομικό του στίγμα.

Για παράδειγμα, η Porsche βρήκε πριν καμιά εικοσαετία τον οικονομικό της αρωγό στο πρόσωπο της Cayenne. Ενός SUV, δηλαδή. Που, μια που το ‘φερε η κουβέντα, όταν οδήγησα την τελευταία του εκδοχή στη Σλοβενία με έκανε να αναθεωρήσω όσα ξέρω.

Η Lamborghini Urus

Και αν δε θέλετε να πάτε τόσο βαθιά στο χρονοντούλαπο, υπάρχει μερικά χιλιόμετρα πιο ‘κει από το Μαρανέλο, στη Σαντ’ Αγκάτα, την έδρα της Lamborghini, ένα πρόσφατο SUV που χτυπάει τιλτ και μαζεύει χρήμα: η Urus, το όνομα της οποίας δεν είναι και τόσο εύηχο στα ελληνικά για ευνόητους λόγους, είναι επίσης το πρώτο SUV της «κοινοπραξίας» των Ιταλών με τους Γερμανούς της Audi (η οποία έχει αποκτήσει εδώ και χρόνια τον έλεγχο της Lambo). Κάτι ανάλογο συμβαίνει με την Bentley, με το SUV της, ονόματι Bentayga, και το ίδιο έργο επαναλαμβάνεται σε όλο το φάσμα της «εσγιουβοειδούς» αφρόκρεμας. Η Rolls-Royce έβγαλε τη Cullinan, η Aston Martin τη DBX – και πάει λέγοντας.

Η Rolls-Royce Cullinan

«Αφού, mio padre, ο κόσμος αγοράζει SUV, γιατί όχι και εμείς, στο Μαρανέλο;», θα μπορούσε να είναι η ερώτηση των απογόνων του γερο-Εντσο μπροστά στη νέα τάξη αυτοκινητικών πραγμάτων. Και η απάντηση ήδη είναι προ των πυλών. Η Purosangue υπόσχεται επιδόσεις Ferrari σε υπέρκομψο πακέτο για τους εύπορους του πλανήτη. Εξέλιξη ή ιεροσυλία; Ο χρόνος θα δείξει. Αλλά μη νομίσετε ότι το στοίχημα των Ιταλών δεν είναι καλά υπολογισμένο εκ των προτέρων. Τι θα κάνει; Κοινώς, θα σκίσει.

Ραντεβού σε κάνα χρόνο από σήμερα. Μέχρι τότε, αν μου επιτρέπετε, δεν νομίζω πως υπάρχει φόβος άλωσης του «Βατικανού». Υπάρχει τόση γνώση στη δεξαμενή αυτής της μπράντας, τόσα σπρέι σαμπάνιας από νίκες στο βάθρο, τόσο πάθος για οδήγηση, που δεν στεγνώνουν όλα αυτά μέσα στις στρώσεις χλιδής ενός υπερυψωμένου SUV. Δεν αυτοκτονούν οι εταιρείες, οι μέτοχοι δεν θα φουντάρουν από τον 5ο, οι επιλογές θα αυξηθούν. Ό,τι θέλουν οι αγορές, οι πελάτες, η τάση. Ναι, είναι σημείο των καιρών. Να ‘ναι, μήπως, το μόνο;