1926
| CreativeProtagon

Πότε Μαρία Κάλλας, πότε Ανίτα Εκμπεργκ αλλά πάντα Μόνικα Μπελούτσι

Protagon Team Protagon Team 2 Μαρτίου 2022, 22:30
|CreativeProtagon

Πότε Μαρία Κάλλας, πότε Ανίτα Εκμπεργκ αλλά πάντα Μόνικα Μπελούτσι

Protagon Team Protagon Team 2 Μαρτίου 2022, 22:30

Η πανέμορφη ιταλίδα σταρ ξεκίνησε ως μοντέλο και έγινε «το μεγαλύτερο σε ηλικία κορίτσι» του Τζέιμς Μποντ όταν έπαιξε στο «Spectre» (2015) σε ηλικία 51 ετών, έχοντας προκαλέσει «υπερθέρμανση» σε πολλούς δημοσιογράφους στη διάρκεια της 45χρονης καριέρας της. Το 2004, για παράδειγμα, κάποιος δημοσιογράφος την αποκάλεσε «απόσταγμα της ιταλικής τελειότητας», μιλώντας για τον τρόπο με τον οποίο «σκουπίζει τον αφρό του καπουτσίνο από τα χείλη της με τα μακριά, άβαφα νύχια των τέλειων δακτύλων της», γράφει στον Guardian η κριτικός θεάτρου και χορού Λάουρα Καπέλε.

Η συνέντευξη έγινε με αφορμή την παράσταση «Maria Callas: Lettres & Mémoires», η οποία θα ανέβη στις 24 Απριλίου στο Λονδίνο. Ο μονόλογος έκανε πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 2019 στο Παρίσι και στη συνέχεια, τον Σεπτέμβριο του 2021 παίχτηκε στο Ηρώδειο αφού είχε ματαιωθεί έναν χρόνο πριν λόγω της πανδημίας.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Monica Bellucci (@monicabellucciofficiel)

Η Μόνικα Μπελούτσι γοήτευσε το κοινό στο Ηρώδειο 

Η ιταλίδα καλλονή μίλησε με την Λάουρα Καπέλε σε μια ήσυχη γωνιά, στο μπαρ ενός ξενοδοχείου στο Παρίσι, πίνοντας τον καφέ της σαν κανονικός άνθρωπος (και ανησυχώντας γλυκά όταν η δημοσιογράφος δεν παράγγειλε καφέ για τον εαυτό της…).

Παραδόξως, η Μπελούτσι, της οποίας η καριέρα εκτείνεται σε ιταλικές και γαλλικές ταινίες τέχνης εκτός από υπερπαραγωγές, όπως τα σίκουελ του «Matrix» και τα «Πάθη του Χριστού» (2004) του Μελ Γκίμπσον, αυτό τον καιρό παίζει για πρώτη φορά στο θέατρο. Το έργο βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο «Μαρία Κάλλας: Επιστολές και Αναμνήσεις» (κυκλοφορεί στα Ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη) του Τομ Βολφ ο οποίος είναι και ο σκηνοθέτης της παράστασης. Και ήταν τόσο μεγάλη η επιθυμία της ιταλίδας σταρ να ερμηνεύσει την κορυφαία ελληνίδα σοπράνο ώστε κατάφερε να ξεπεράσει το τρακ μιας ολόκληρης ζωής για το θεατρικό σανίδι, που έγινε αιτία να πει όχι στο παρελθόν σε πολλές προτάσεις να εμφανιστεί σε θεατρικά έργα.

Πώς αισθάνθηκε στην πρεμιέρα; «Ασχημα», απαντάει στον Guardian. «Εχεις όλους αυτούς τους ανθρώπους μπροστά σου και πρέπει να αντιμετωπίσεις όλη αυτή την ενέργεια, ακόμα και τώρα, πάντα φοβάμαι», λέει.

Το κλειδί για να ξεπεράσει η Μπελούτσι το άγχος της σκηνής προήλθε από την γκαρνταρόμπα της Κάλλας: την βοήθησε ένα μαύρο φόρεμα Yves Saint Laurent της δεκαετίας του 1960, δανεισμένο από μια συλλογή του Μιλάνου. Δεν χρειάστηκε καν να το προσαρμόσουν στο σώμα της: «Ηταν τέλειο», λέει στην Λάουρα Καπέλε, προσθέτοντας ότι σκέφτηκε να φτιάξει ένα αντίγραφο για να μην το καταστρέψει, αλλά αντιστάθηκε στην ιδέα για πολύ καιρό για έναν απλό λόγο: «Φοβόμουν να παίξω χωρίς αυτό το φόρεμα», αποκαλύπτει.

Ανάλογα με τον τόπο, η Μπελούτσι λέει ότι παίζει στα Γαλλικά, τα Ιταλικά ή τα Αγγλικά, επισημαίνοντας ότι η Κάλλας μιλούσε και τις τρεις γλώσσες και «είχε μια προφορά». Η ιταλίδα ηθοποιός, εξάλλου, μεταγλωττίζει, συχνά, τις δικές της σκηνές, έτσι ώστε οι Ιταλοί και οι Γάλλοι θεατές να ακούνε τη δική της φωνή σε αγγλόφωνες ταινίες.

Αυτή την εποχή, εκτός από τον ρόλο της Κάλλας, η Μπελούτσι φόρεσε μια ξανθιά περούκα για να υποδυθεί την σουηδή ηθοποιό Ανίτα Εκμπεργκ  στο ντοκιμαντέρ «The Girl in the Fountain» του Αντοντζούλιο Πανίτσι, που προβλήθηκε το φθινόπωρο στο φεστιβάλ του Τορίνο. Ο τίτλος αναφέρεται στη σκηνή της Εκμπεργκ στην Φοντάνα ντι Τρέβι από την ταινία του Φεντερίκο Φελίνι «La Dolce Vita», μια από τις πιο διάσημες σκηνές στην ιστορία του κινηματογράφου.

«Εμεινε στη Ρώμη, αλλά θα έπρεπε να είχε φύγει», λέει η Μπελούτσι για την Εκμπεργκ μετά την επιτυχία της ταινίας. «Ολα έμοιαζαν τόσο όμορφα και ονειρικά, αλλά στην πραγματικότητα, η ζωή στη Ρώμη την κατέστρεψε». Η Εκμπεργκ, προσθέτει, συνάντησε «τον λάθος άντρα», αναφερόμενη προφανώς στον ηθοποιό Αντονι Στιλ, τον οποίο παντρεύτηκε η σουηδή σταρ και αργότερα τον περιέγραψε ως τρομερά ζηλιάρη.

«Το αστείο είναι ότι υπάρχει μια φωτογραφία της Κάλλας στην πρεμιέρα της “La Dolce Vita”», λέει στον Guardian η Μπελούτσι. Η Εκμπεργκ και η Κάλλας είχαν πολλά κοινά, πιστεύει: «Ηταν και οι δύο γυναίκες που προσπάθησαν να είναι ελεύθερες σε μια εποχή που αυτό ήταν πολύ δύσκολο. Ηταν ανεξάρτητες μέσα από τη δουλειά τους, αλλά δέσμιες μέσα από την καρδιά τους».

Η Μόνικα Μπελούτσι, η οποία γεννήθηκε στην Ούμπρια και για ένα διάστημα σπούδασε Νομικά, σπάνια μιλάει δημόσια για τον δικό της γάμο με τον γάλλο ηθοποιό Βενσάν Κασέλ, ο οποίος διήρκεσε από το 1999 έως το 2013. Γνωρίστηκαν στα γυρίσματα της γαλλικής ταινίας «Διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης» («The Apartment», 1996) και δούλεψαν σε πολλά έργα μαζί, με πιο χαρακτηριστικό το βίαιο θρίλερ «Μη αναστρέψιμος» («Irréversible», 2002) του Γκασπάρ Νοέ.

Οταν αναφέρεται στην ικανότητα της Κάλλας να ζει τη ζωή «με δυνατά συναισθήματα», η Λάουρα Καπέλε τη ρωτάει αν συνδέεται με αυτό το πάθος. «Οχι έτσι», απαντάει. «Εχω δύο παιδιά, κατέβασα ταχύτητα!» Αν και η εμφάνισή της ως Περσεφόνη στα σίκουελ του «Matrix» (μαζί με το φλογερό φιλί με τον Κιάνου Ριβς) βοήθησε να εδραιωθεί η φήμη της στο Χόλιγουντ στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η ​​Μπελούτσι λέει ότι χαίρεται που έμεινε στην Ευρώπη. «Η έννοια του VIP στην Αμερική είναι διαφορετική. Στην Ευρώπη, ακόμα και στο Λονδίνο, οι ηθοποιοί ζουν πιο κανονικά. Παίρνω τα παιδιά μου από το σχολείο. Πηγαίνω για ψώνια στο σούπερ μάρκετ», παρατηρεί.

Η πανδημία της προκάλεσε κάποιες οικογενειακές ανησυχίες, όταν οι γονείς της αρρώστησαν με Covid-19 το 2020. Η Μπελούτσι έλειπε τότε από την Ιταλία, έχοντας καταφύγει στο Μπιαρίτζ μαζί με τις κόρες της για να είναι κοντά στον Κασέλ, ο οποίος περνά μέρος του χρόνου του εκεί. Η πανδημία ήταν πιο δύσκολη για τη μεγαλύτερη κόρη της, την 17χρονη Ντέβα, η οποία μόλις είχε ξεκινήσει την καριέρα της στο μόντελινγκ: «Είναι πιο περίπλοκο όταν είσαι πολύ νέος και θέλεις να βλέπεις τους φίλους σου», λέει η Μπελούτσι.

H Ντέβα Κασέλ σε επίδειξη του Dior

Σε ηλικία 14 ετών, η Ντέβα  έγινε το πρόσωπο ενός αρώματος Dolce & Gabbana και έκτοτε συνέχισε με εμφανίσεις σε ντεφιλέ και εξώφυλλα περιοδικών. Και η ερωτική της ζωή είναι ήδη αντικείμενο προσοχής στον γαλλικό Τύπο. «Εχει το ένα πόδι στο σχολείο και την κανονική ζωή και το άλλο στον κόσμο των ενηλίκων. Ξέρει τι σημαίνει να δουλεύεις», λέει η Μόνικα Μπελούτσι για την κόρη της που ακολουθεί τα χνάρια της διάσημης μαμάς της.

Η Ντέβα έχει ήδη 600.000 ακολούθους στο Instagram. Η Μπελούτσι πιστεύει ότι τα social media έχουν βοηθήσει τη γενιά της κόρης της να παρακάμπτει όσους τους κλείνουν τον δρόμο: «Λέει ότι τους είναι πιο εύκολο από ό,τι ήταν για εμάς, γιατί όταν έχεις ταλέντο, μπορείς να το δείξεις αμέσως». Το να είσαι κόρη δύο πολύ διάσημων ηθοποιών, εξάλλου, μπορεί να σε βοηθήσει επίσης να προβάλλεις το ταλέντο σου.

Παρόλα αυτά, η Μόνικα Μπελούτσι παραμένει προστατευτική και χάρηκε όταν ανακάλυψε ότι η βιομηχανία της μόδας είχε γίνει λιγότερο ύπουλη από ό,τι όταν ήταν εκείνη μοντέλο πλήρους απασχόλησης. «Οι νέοι δεν είναι ανταγωνιστικοί όπως στο παρελθόν, είναι πιο υπεύθυνοι», λέει. «Οι κατηγορίες ήταν επίσης πιο κλειστές: το  μόντελινγκ και η υποκριτική  δεν μπορούσαν να συμβαδίζουν. Αλλά δεν είναι πια έτσι».

Η Μπελούτσι επικροτεί μοντέλα όπως η Εμιλι Ραταϊκόφσκι, που τώρα μιλούν πιο ελεύθερα. Η ιταλίδα καλλονή νιώθει ότι η ίδια στάθηκε τυχερή: «Ξεκίνησα όταν ήμουν πολύ μικρή, αλλά ταυτόχρονα πήγαινα και σχολείο. Και όταν ασχολήθηκα με τον κινηματογράφο, ήμουν ήδη 25 και ανεξάρτητη. Μπήκα στον κόσμο του κινηματογράφου ήδη προστατευμένη», λέει.

Θυμάται ότι εμφανίστηκε σε μια ταινία παραγωγής του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν, τη «Μαλένα» (2000), όπου υποδυόταν το αντικείμενο του πόθου όλων των ανδρών σε ένα σικελικό χωριό του 1942. Ωστόσο, είχε να κάνει μόνο με τον Τζουζέπε Τορνατόρε, τον ιταλό σεναριογράφο και σκηνοθέτη της ταινίας. «Ο Τορνατόρε με επέλεξε. Νομίζω ότι η Miramax ήθελε άλλη ηθοποιό, πιο διάσημη από εμένα», αποκαλύπτει. Οπως έχει συμβεί πολλές φορές, όμως, η ερμηνεία της υπήρξε εμβληματική.

Η ίδια είναι καλλονή. Ποια είναι η άποψή της για την ομορφιά; «Ζούμε σε έναν κόσμο που κυριαρχεί η εικόνα», λέει, «αλλά η δουλειά δεν έχει να κάνει με την ομορφιά. Αν είναι απλώς θέμα ομορφιάς, δεν μπορείς να δουλέψεις περισσότερο από πέντε λεπτά», τονίζει,

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News