698
Μετά από 66 ολόκληρα χρόνια, η Corvette αλλάζει αρχιτεκτονική, σχήμα, ίσως και κοινό. Το μεγάλο στοίχημα της General Motors μόλις είδε τα φώτα της δημοσιότητας |

Νέα Corvette: Ισως πιο σημαντική και από την εκλογή Τραμπ

Μετά από 66 ολόκληρα χρόνια, η Corvette αλλάζει αρχιτεκτονική, σχήμα, ίσως και κοινό. Το μεγάλο στοίχημα της General Motors μόλις είδε τα φώτα της δημοσιότητας
|

Νέα Corvette: Ισως πιο σημαντική και από την εκλογή Τραμπ

Ο όρος «ινφλουένσιερ» δεν είχε ανακαλυφτεί στα ‘50s. Όμως όταν η General Motors πρωτοπαρουσίασε την πρώτη Corvette, το 1953, έδωσε το νέο της αυτοκίνητο σε σελέμπριτις και «επώνυμους» για να διασπείρει τον ενθουσιασμό. Ήταν οι ινφλουένσιερς της εποχής. Το παιχνίδι των πωλήσεων είχε κερδηθεί απ΄ τα αποδυτήρια. Χωρίς Instagram.

Επί εξήντα χρόνια, η Corvette συνδέθηκε με το αμερικανικό όνειρο. Είχε ένα βασικό σχήμα. Μακρύ καπό μπροστά, ισχυρό κινητήρα -επίσης μπροστά-, μπρουτάλ ήχο και σπορ σημειολογία. Ο Aμερικανός της διπλανής πόρτας που οδηγούσε Corvette γινόταν superman. Σύμφωνοι, στο μυαλό του. Αλλά έτσι λειτουργεί η αμφεταμίνη ενός supercar.

Από χθες, όμως, η νέα Chevrolet Corvette είναι για πρώτη φορά κεντρομήχανη. Η κίνηση είναι το βαρόμετρο ενός κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, της General Motors. Από χθες, λίγοι ασχολούνται με το πόσο γρήγορα πιάνει τα 0-100km/h. Σύμφωνοι, τα πιάνει σε μόλις 3,0 δευτερόλεπτα. Επίσης, φοράει έναν κινητήρα πληθωρικών 6,2 λίτρων, 8κύλινδρο με απόδοση 495 ίππων. Εννοείται και είναι γρήγορη.

Νέες τεχνολογίες, 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και νέο πλαίσιο σηματοδοτούν μία ακριβή επένδυση που είναι άγνωστο αν θα αποσβεστεί με δεδομένη την πτώση των πωλήσεων των σπορ αυτοκινήτων

Αυτό, όμως, που δεν εννοούνταν εδώ και μερικές δεκαετίες, είναι πως μία Corvette θα μπορούσε να είναι κεντρομήχανη. Για πρώτη φορά εγκαταλείπει την κλασική διάταξη και υιοθετεί αυτήν των καθαρόαιμων διθέσιων με τον LT2 κινητήρα να βρυχάται πίσω από την πλάτη του οδηγού. Επαναλαμβάνουμε: όχι μπροστά, στο σχεδόν αχανές καπό τόσων δεκαετιών, αλλά πίσω. Στο κρύσταλλο πίσω από τον οδηγό. Όπως δίδαξαν, χρόνια τώρα, οι Ferrari.

Η κίνηση για τη General Motors είναι πιο σημαντική και από το σύστημα ανάρτησης που είχε φτιάξει κάποτε για το διαστημικό όχημα που προσγειώθηκε στη Σελήνη. Πιο σημαντική κι απ’ το πρώτο, επαναστατικό αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου, το μακρινό 1966. Η μεγάλη της επανάσταση είναι αυτό που συμβαίνει από χθες.

Φαρδύ, με χωροταξία που παραπέμπει σε ευρωπαϊκές κατασκευές (βλ. Lamborghini) και πολλές σχεδιαστικές γωνίες, το κόκπιτ της Corvette δείχνει αιώνες μπροστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά

Κι αυτό διότι, για το θυμικό του Αμερικανού που εδώ και 60 χρόνια έχει μάθει εξ απαλών ονύχων να ανδρώνεται με το κλασικό σχήμα της Corvette, η νέα 8η γενιά δημιουργεί μια τομή στο πώς έχει αντιλαμβάνεται την ταυτότητα του προϊόντος. Είναι σαν να ξυπνούσες ένα πρωί και να ΄βλεπες πως η Coca-Cola ήταν σε τετράγωνο μπουκάλι. Θα σου άρεσε; Η αγορά θα αποφασίσει.

Η τελική τιμή δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Εκτιμάται πως θα είναι λίγο κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 60,000 δολαρίων. Είναι σημαντικό. Ανέκαθεν η Corvette ήταν η «τιμή ευκαιρίας» απέναντι στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Όμως το 2019 οι πωλήσεις των σπορ αυτοκινήτων πέφτουν σταθερά, σαν φθινοπωρινό ψιλόβροχο. Σε αντίθεση, τα SUV, ανατέλλουν εμπορικά όλο και περισσότερο. Θα βγάλει χρήματα η GM από τη νέα Corvette; Είναι αμφίβολο αλλά το προσπαθούν.

Η νέα Corvette είναι κάτι σαν το βαρόμετρο της GM. Θα μετρήσει πόσο ικανή είναι η μηχανολογική δεξαμενή της εταιρείας απέναντι σε μια αυτοκίνηση που αλλάζει γοργά

Έχει ήδη επενδύσει 439 εκατομμύρια δολάρια για πάρτη της. Η νέα Corvette κουβαλάει πολλή τεχνολογία πάνω της ανεβάζοντας το κόστος εξέλιξης. Διαθέτει ένα νέο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, νέα ανάρτηση που ανασηκώνεται μερικά εκατοστά για να μη γδέρνεις το εντυπωσιακό της αμάξωμα όταν μπαινοβγαίνεις σε γκαράζ, ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα της GM που μειώνει την καλωδίωση και επιταχύνει τις εντολές, τελείως νέο εσωτερικό και, φυσικά, ένα κατακαίνουργιο σασί. Είναι και το ακριβότερο εξάρτημα».

Προς το παρόν δείτε τις φωτογραφίες του αυτοκινήτου που μία ολόκληρη ήπειρος έχει μάθει να λατρεύει. Ίσως, με την κεντρομήχανη μορφή της τη δουν και περισσότεροι Ευρωπαίοι ως μια wannabe Ferrari.

Σε κάθε περίπτωση, είναι το μεγάλο στοίχημα της Corvette. Και για τους εκατομμύρια αμερικανούς φίλους της, ίσως να ‘ναι πιο σημαντικό κι απ΄την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ.

Κάτω από το κρύσταλλο ο πληθωρικός κινητήρας των 6,2lt και 495 PS υπενθυμίζει πως μερικά υπεραυτοκίνητα αντιστέκονται ακόμα στην ηλεκτροκίνηση

  •  Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars