Η Αντζελίνα έγινε 50: ας ανατρέξουμε στη ζωή της
Η Αντζελίνα έγινε 50: ας ανατρέξουμε στη ζωή της
Η Αντζελίνα Τζολί είναι από τις σπάνιες σταρ του Χόλιγουντ που δεν συνεργάζονται με στυλίστα. Μιλώντας στη βρετανική Vogue το 2023, η διάσημη αμερικανίδα ηθοποιός, επιχειρηματίας και φιλάνθρωπος δήλωσε: «Στην ντουλάπα μου υπάρχουν περισσότερα βιβλία παρά ρούχα. Δεν είμαι κάποια που της αρέσει τα ρούχα να κατακλύζουν τη ζωή της. Και δεν μου αρέσει η ιδέα να “επηρεάζομαι”».
Ωστόσο δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το δικό της look υπήρξε επιδραστικό καθ’ όλη τη διάρκεια των τριών δεκαετιών που η ίδια βρίσκεται στο προσκήνιο, γράφει στην εφημερίδα The Telegraph η Ρεμπέκα Κόουπ. Αλλωστε ποιος δεν θυμάται τα καυτά σορτς και τις πλεξούδες της Λάρα Κροφτ ή εκείνο το πολυσυζητημένο τατουάζ στο δεξί πόδι;
Μωρό-nepo προτού καν επινοηθεί ο όρος, η φήμη της Τζολί ότι είχε μια διαβολικά ανέμελη προσέγγιση στη μόδα επαληθεύτηκε με την πρώτη της εμφάνιση στο κόκκινο χαλί. Συνοδεύοντας τον πατέρα της, ηθοποιό Γιον Βόιτ, στα βραβεία Οσκαρ του 1986, η τότε δεκάχρονη Αντζελίνα εμφανίστηκε με ένα λευκό δαντελένιο φόρεμα με φαρδείς ώμους, το οποίο συνδύαζε με πολλά μαργαριταρένια κολιέ – μια σαφής νύξη στη Μαντόνα, τη μεγάλη ποπ σταρ της εποχής.

Αλλά η γοτθική προσέγγιση της στη μόδα στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές εκείνης του 2000, όταν άρχισε να κάνει θραύση ως ηθοποιός, ήταν αυτή που πραγματικά εδραίωσε την εικόνα της, καθώς και τη φήμη της ως «κακό κορίτσι» του Χόλιγουντ – κάτι που θα διαρκούσε μέχρι που τα έφτιαξε με τον πρώην σύζυγό της Μπραντ Πιτ στα γυρίσματα της ταινίας «Ο κύριος και η κυρία Σμιθ» (2004), σημειώνει η Κόουπ στην Telegraph.
Το 2000 κέρδισε το Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο θρίλερ «Το κορίτσι που άφησα πίσω» («Girl, Interrupted» 1999), μια ιστορία ενηλικίωσης που διαδραματίζεται σε ένα ψυχιατρείο για γυναίκες τη δεκαετία του 1960, εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα. Για να παραλάβει το βραβείο της η Τζολί επέλεξε ένα μαύρο φόρεμα με μακριά μανίκια –σε στυλ Μορτίσια Ανταμς– του σχεδιαστή Μαρκ Μπάουερ, με τα μακριά μαλλιά της βαμμένα σε ασορτί μαύρο χρώμα. Με άλλα λόγια, απέφυγε το glam των Οσκαρ.

Εκτός κάμερας, πάλι, και εκτός κόκκινου χαλιού, συνέχισε να αναδεικνύει αυτή τη γοτθική γοητεία, με πιο γνωστή ίσως τη στιγμή του γάμου της, το 2000, με τον συνάδελφό της ηθοποιό Μπίλι Μπομπ Θόρντον. Αντί για ένα ιβουάρ νυφικό, φόρεσε ένα απλό αμάνικο μπλουζάκι, τζιν και μπότες. Στυλ casual αλλά όχι υπερβολικά σοκαριστικό; Ναι μεν, αλλά πριν συνυπολογίσει κανείς την επιλογή των κοσμημάτων της: ένα κολιέ με ένα φιαλίδιο που περιείχε το αίμα του συζύγου της…

Στη συνέχεια ήρθε η εποχή της ως αδιαμφισβήτητης σεξοβόμβας. Η αρχή έγινε με την εμφάνισή της στον Αμαζόνιο, στην ταινία «Λάρα Κροφτ» (2001): έγινε η απόλυτη φαντασίωση των εφήβων παγκοσμίως χάρη στο κοντό σορτσάκι, το μπλουζάκι-γιλέκο και τις θήκες της – για να μην αναφέρουμε την επική πλεξούδα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2010 –ίσως και για να μετριάσει την κακή δημοσιότητα που είχε προκληθεί από το γεγονός ότι ήταν η «άλλη γυναίκα» στη σχέση του Μπραντ Πιτ και της πρώην συζύγου του Τζένιφερ Ανιστον–, το στυλ της Τζολί έγινε αναμφίβολα πιο εκλεπτυσμένο και πολιτικώς ορθό (PC). Χαρακτηριστικό παράδειγμα το φόρεμα του Atelier Versace που επέλεξε για τον γάμο τους το 2014, με κεντημένα στο χέρι σχέδια που είχαν φτιάξει τα έξι παιδιά τους.
Στο κόκκινο χαλί, δε, άρχισε να παραπέμπει όλο και περισσότερο στο παλιό λαμπερό Χόλιγουντ, συχνά στρεφόμενη σε δημιουργίες του Atelier Versace. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο ήταν το ιβουάρ σατέν φόρεμα του ιταλικού οίκου μόδας που φόρεσε στις Χρυσές Σφαίρες του 2012, με το ντραπάρισμα γύρω από τους γοφούς και την κοιλιά και την κόκκινη πινελιά στον λαιμό, το οποίο από πολλές απόψεις συμβολίζει το χαρακτηριστικό glamazon look της Τζολί εκείνης της εποχής.
Μια από τις πιο διάσημες στιγμές της στο κόκκινο χαλί, δε, ήρθε την ίδια χρονιά, όταν πόζαρε στα βραβεία Οσκαρ του 2012 με ένα μαύρο βελούδινο φόρεμα Versace με σκίσιμο μέχρι τον μηρό, που αναδείκνυε ολόκληρο το δεξί της πόδι. Αποτέλεσμα, ατελείωτα memes στο διαδίκτυο.

Στα μέσα της δεκαετίας του 2010 η Τζολί είχε βελτιστοποιήσει ακόμη περισσότερο το χαρακτηριστικό της στυλ, μπαίνοντας στη φάση της επιδραστικής γυναίκας μεγαλύτερης ηλικίας, σημειώνει στην Telegraph η Ρεμπέκα Κόουπ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κομψό ταγέρ Ralph and Russo που φόρεσε όταν πήγε να παραλάβει το Τιμητικό Μετάλλιο του Μεγαλόσταυρου της Δεσποσύνης, του Τάγματος των Αγίων Μιχαήλ και Γεωργίου, από τη βασίλισσα Ελισάβετ το 2014.

Από πολλές απόψεις ήταν μια πρόγευση της γκαρνταρόμπας της για τις ανάγκες του ρόλου της Μαρίας Κάλλας. Αυτή η γκαρνταρόμπα είναι άλλη μια σημαντική στιγμή για τη μόδα. Να σημειωθεί ότι ο ενδυματολόγος της ταινίας «Maria» (2025), Μάσιμο Καντίνι Παρίνι, δημιούργησε με μεγάλη φροντίδα περισσότερα από 60 ενδύματα για την ηθοποιό. Και η επιρροή τους έγινε τόσο αισθητή στα καταστήματα ειδών πολυτελείας, ώστε η Vogue χαρακτήρισε το φαινόμενο «πυρήνα της Κάλλας».
Ως 50χρονη μητέρα έξι παιδιών, η Τζολί έχει πλέον διαμορφώσει ένα χαρακτηριστικό, προσεγμένο off-duty look, το οποίο την κατατάσσει σταθερά στο στρατόπεδο της «ήσυχης πολυτέλειας». Τα βασικά στοιχεία της γκαρνταρόμπας της περιλαμβάνουν κομψά παλτό, ταιριαστά παντελόνια και τσάντες tote, συνήθως του Yves Saint Laurent. Εχει επίσης μια προτίμηση στα υπερμεγέθη γυαλιά ηλίου και στις ψηλοτάκουνες γόβες, με τις Christian Louboutin Dolly 75 να είναι πάντα στην γκαρνταρόμπα της.
Εχει λανσάρει, δε, ακόμη και τη δική της μάρκα μόδας, το «Atelier Jolie», που κατασκευάζει διακριτικά πλην όμως πολυτελή ρούχα. Τι μας επιφυλάσσει για το μέλλον; Αναμφίβολα περισσότερη λάμψη, περισσότερη κομψότητα και, ελπίζουμε, μια αναλαμπή του γοτθικού παρελθόντος της, σημειώνει η Ρεμπέκα Κόουπ στην Telegraph.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
