651
Ναι, θυμίζει ένα φουτουριστικό Golf, αλλά θα καίει... ρεύμα | VW

H VW εξοπλίζει δεκαέξι εργοστάσια για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Protagon Team Protagon Team 14 Μαρτίου 2018, 22:58
Ναι, θυμίζει ένα φουτουριστικό Golf, αλλά θα καίει... ρεύμα
|VW

H VW εξοπλίζει δεκαέξι εργοστάσια για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Protagon Team Protagon Team 14 Μαρτίου 2018, 22:58

Μπαταρίες αξίας 20 δισ. ευρώ εξασφάλισε η Volkswagen AG με σκοπό να υποστηρίξει την επιθετική πολιτική που εφαρμόζει για την επέκτασή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια, εντείνοντας κατά αυτόν τον τρόπο την πίεση στην Tesla, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως ανακοίνωσε ότι θα εξοπλίσει 16 εργοστάσια για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το τέλος του 2022, σε σύγκριση με μόλις τρία σήμερα.

Το σχέδιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, να κατασκευάζει έως 3 εκατ. αυτοκίνητα το έτος μέχρι το 2025, υποστηρίζεται από τις συμφωνίες με προμηθευτές για την προμήθεια μπαταριών σε Ευρώπη και Κίνα. Για την ακρίβεια, για την επίτευξη αυτού του στόχου η VW έχει επιλέξει σημαντικούς συνεργάτες – τη Samsung, την LG Chem και την Contemporary Amperex Technology.

Εχοντας διασφαλίσει τις παραδόσεις για τις δύο μεγαλύτερες αγορές της, μια συμφωνία για τη Βόρεια Αμερική αναμένεται να ακολουθήσει σύντομα.

Συνολικά, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι θα υπάρξουν τρία νέα μοντέλα το 2018, με δεκάδες άλλα να ακολουθούν. Από το επόμενο έτος, η VW θα παρουσιάζει ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο «ουσιαστικά κάθε μήνα».

Αυτά δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της μπράντας, Ματίας Μίλερ, μιλώντας στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της εταιρείας. «Ετσι σχεδιάζουμε να προσφέρουμε τον μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο», πρόσθεσε. Οπου αυτός ο στόλος είναι το μέλλον της αυτοκίνησης και, σε κάποια μοντέλα, θα υπάρχει και αυτόνομη κίνηση του οχήματος.

«Γράφουν σωστά το όνομά μου;». Ο Μίλερ αστειεύεται προτού ξεκινήσει η συνέντευξη Τύπου (REUTERS/Hannibal Hanschke)
«Γράφουν σωστά το όνομά μου;». Ο Μίλερ αστειεύεται προτού ξεκινήσει η συνέντευξη Τύπου (REUTERS/Hannibal Hanschke)

Συγκεκριμένα,  δήλωσε πως το I.D. Hatchback -το οποίο θα μπει στην παραγωγή το 2019 και θα διατίθεται κανονικά από τις αρχές του 2020- θα αποτελέσει την απαρχή της ηλεκτρικής επέλασης της εταιρείας και τη στροφή της στο… ρεύμα, με περισσότερα από 300 μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων να εντάσσονται στην γκάμα της έως το 2030. Επειτα από αυτό το μοντέλο θα ακολουθήσει το ηλεκτρικό crossover I.D. Crozz, μετά το MPV I.D. Buzz και έπεται, το 2022, το I.D Vizzion.

Ο ίδιος δήλωσε πως χάρη στα ηλεκτρικά αυτά μοντέλα, η VW θα καταφέρει τελικά να «καλύψει» τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας που θέλει τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάθε «μαζικής» εταιρείας να μην υπερβαίνουν τα 95 gr ανά χλμ., από το 2020.

«Θα κάνουμε τα πάντα ώστε οι συμβατικοί κινητήρες μας να εκμοντερνιστούν συμβάλλοντας στην καλύτερη ποιότητα αέρα στις πόλεις μας», υπογράμμισε ο Μίλερ.

Στιγμιότυπο από τη συνέντευξη Τύπου όπου ανακοινώθηκαν τα ηλεκτρικά πλάνα της εταιρείας
Στιγμιότυπο από τη συνέντευξη Τύπου όπου ανακοινώθηκαν τα ηλεκτρικά πλάνα της εταιρείας (REUTERS/Hannibal Hanschke)

«Το σκάνδαλο diesel μάς είπε πως πρέπει να κάνουμε δραστικές αλλαγές. Η κρίση αυτή λειτούργησε καταλυτικά», είπε ο CEO της VW.

(ηλεκτρικό) Βλέμμα στο I.D. Hatchback

Αυτό, λοιπόν, θα είναι το πρώτο μοντέλο της σειράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW, το οποίο -αργότερα- θα εμπλουτιστεί και με άλλες εκδόσεις, όπως ένα crossover, ένα mini bus κ.λπ.

Ετσι ονειρεύεται η εταιρεία το (άμεσο) μέλλον (VW)
Ετσι ονειρεύεται η εταιρεία το (άμεσο) μέλλον (VW)

To I.D. Hatchback παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 2016 και είχε τότε ένα ηλεκτρικό μοτέρ 168 ίππων με μία συστοιχία μπαταριών που αρκούσε για περίπου 500 χιλιόμετρα αυτονομίας. Αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε ποια θα είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου παραγωγής, αν και είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν αρκετές τεχνολογικές εξελίξεις σε σχέση με αυτά που ήδη γνωρίζουμε.

Η ύπαρξή του στην γκάμα της εταιρείας καθιστά την ύπαρξη του e-Golf περιττή, ενώ η εταιρία επιδιώκει με την κομψή του εμφάνιση και την ανταγωνιστική τιμή να βρεθεί με αξιώσεις απέναντι στα Nissan Leaf και Tesla Model 3.

Η σειρά I.D. θα έχει σύντομα πολλά μέλη, καθώς η εταιρεία έχει κατοχυρώσει ονόματα όπως τα I.D. Streetmate, I.D. Cruiser, και I.D. Freeler, γεγονός που δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον της στα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως άλλωστε σημείωσε και ο Μίλερ στην ίδια συνέντευξη Τύπου.