752
Σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν μόνον δύο ταχυφορτιστές μπαταριών, ένας σε γκαράζ της οδού Ριζάρη, στην Αθήνα, και άλλος ένας στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος | elmundo.es

Καρέ ηλεκτροκίνητων VW στην Ελλάδα

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 14 Απριλίου 2016, 14:43
Σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν μόνον δύο ταχυφορτιστές μπαταριών, ένας σε γκαράζ της οδού Ριζάρη, στην Αθήνα, και άλλος ένας στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος
|elmundo.es

Καρέ ηλεκτροκίνητων VW στην Ελλάδα

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 14 Απριλίου 2016, 14:43

Δυναμική είσοδο στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων κάνει η Kosmocar, επίσημος εισαγωγέας της VW στην Ελλάδα. Μάλιστα, η αντιπροσωπεία θα διοργανώσει από τις 18 έως τις 24 Απριλίου μια εβδομάδα γνωριμίας του κοινού με όλα τα ηλεκτρικά Ι.Χ. της γκάμας της, τα οποία εισάγονται πλέον κανονικά στη χώρα μας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν το κατάστημα της Karenta VW στο Μαρούσι, που απέχει μερικές εκατοντάδες μέτρα από το Mall, για να οδηγήσουν τα οικολογικά μοντέλα της γερμανικής μάρκας, δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά e-up! και e-Golf, καθώς επίσης τα υβριδικά τεχνολογίας Plug-in, Golf GTE και PassatGTE. Ενας από τους επισκέπτες θα κερδίσει δώρο ένα τριήμερο με ένα ηλεκτρικό μοντέλο της VW!

Oι άνθρωποι της Kosmocar προχώρησαν στην εισαγωγή των συγκεκριμένων μοντέλων, αν και η ελληνική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη, με 59 πωλήσεις το 2014 και 67 το 2015. Οφείλουν ωστόσο, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, να είναι παρόντες σε αυτήν, καθώς πιστεύουν ότι αργά ή γρήγορα θα αναπτυχθεί και στη χώρα μας η ηλεκτροκίνηση.

Δύο είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια για να συμβεί αυτό. Η απουσία κινήτρων και η έλλειψη υποδομών, που βάζουν τροχοπέδη στα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά, ότι δεν προβλέπεται καμία επιδότηση αγοράς στα οικολογικά μοντέλα, μάλιστα όσα από αυτά δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά Plug-in υβριδικά ή απλά υβριδικά, επιβαρύνονται κατά περίπτωση με… φόρο πολυτελείας. Συγκεκριμένα, το Plug-in υβριδικό VW Passat GTE επιβαρύνεται με περίπου 10.000 ευρώ φόρο πολυτελείας, εξαιτίας του οποίου εκτοξεύεται η τιμή αγοράς του στις 52.000 ευρώ. Επίσης σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν μόνον δύο ταχυφορτιστές μπαταριών, ένας σε γκαράζ της οδού Ριζάρη στην Αθήνα και άλλος ένας στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

vw electro car
Αντίθετα στο εξωτερικό, προβλέπονται οικονομικά κίνητρα για την αγορά τέτοιων μοντέλων, δωρεάν θέσεις στάθμευσης σε κεντρικά σημεία των πόλεων, απαλλαγή από τα διόδια (στη Νορβηγία), κ.ά. Οσο για τους ταχυφορτιστές, η Νορβηγία διαθέτει χίλιους και εμείς μόλις και μετά βίας δύο!

Στην Ελλάδα δεν προβλέπεται καμία επιδότηση αγοράς στα οικολογικά μοντέλα, μάλιστα, όσα από αυτά δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικά, επιβαρύνονται με… φόρο πολυτελείας

Στη σύντομη επαφή μας με το ηλεκτρικό e-Golf των 115 ίππων εκτιμήσαμε από την πρώτη στιγμή την απουσία ενοχλητικών θορύβων, την εκπληκτική επιτάχυνση από στάση και βέβαια το εξαιρετικά χαμηλό κόστος μετακίνησης, που ανέρχεται σε περίπου 2,3 ευρώ για τα 100 χλμ. με βάση τις σημερινές τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος στην πατρίδα μας.

vw e-golf

Πρόκειται βεβαίως για ιδιότητες που διαθέτει και το μικρότερο ηλεκτρικό VW e-up! με 82 ίππους ισχύ και τιμή αγοράς 28.000 ευρώ. Για το ηλεκτρικό e-Golf η τιμή αγοράς ανέρχεται σε 38.900 ευρώ, μιλάμε όμως για ένα αυτοκίνητο με πληρέστατο εξοπλισμό και εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης. Για παράδειγμα, το σέρβις των 30.000 χιλιομέτρων κοστίζει για όλα τα ηλεκτροκίνητα VW 35 ευρώ, της τριετίας 44 ευρώ και των 60.000 χιλιομέτρων 50 ευρώ. Ουσιαστικά, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα κοστίζουν γύρω στο 30% έως 40% ακριβότερα από αντίστοιχα Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όμως στη διάρκεια της ζωής τους αποζημιώνουν με ένα αμελητέο κόστος χρήσης και συντήρησης.

vw golf gte

Εναν πιο σπορ συνδυασμό προσφέρουν τα δύο υβριδικά μοντέλα της γερμανικής μάρκας, που διαθέτουν τεχνολογία Plug-in, χάρη στην οποία φορτίζονται και εξωτερικά από πρίζα οι μπαταρίες τους. To VW Golf GTE διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων, που αποδίδουν συνδυαστικά 204 ίππους, ενώ το αντίστοιχης τεχνολογίας Passat GTE έχει συνολική ισχύ 218 ίππους και διατίθεται ως τετράθυρο σεντάν και ως στέισον βάγκον Variant. Τα δύο μοντέλα προσφέρουν επιδόσεις επιπέδου GTI, αρκούνται όμως σε μόλις 1,7 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ.

vw e-up
Βεβαίως, παραμένει το πρόβλημα της αυτονομίας, που περιορίζεται λίγο κάτω από τα 200 χιλιόμετρα, ενώ για την φόρτιση των μπαταριών απαιτούνται αρκετές ώρες, εκτός από τη λύση του ταχυφορτιστή, με τον οποίο περιορίζεται η όλη διαδικασία στη μισή ώρα.

Είναι ξεκάθαρο, ότι χωρίς κάποιου είδους κίνητρα θα αργήσουν να κάνουν την εμφάνισή τους στους ελληνικούς δρόμους ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. Για μια ακόμη φορά η χώρα μας είναι ο απόλυτος ουραγός και σε αυτόν τον τομέα, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη παρατηρείται μία μεγάλη κινητικότητα. To 2015 πουλήθηκαν στη Γηραιά Ηπειρο σχεδόν 200.000 αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά οχήματα, δηλαδή υπερδιπλάσια σε σχέση με το 2014, ενώ η ανοδική τάση συνεχίστηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Το παράδειγμα της Ολλανδίας, στην οποία θα απαγορεύεται από το 2025 η αγορά καινούριων Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης μιλά από μόνο του. Σιγά μην ασχοληθούν όμως τα ελληνικά πολιτικά κόμματα με τέτοιες λεπτομέρειες!