492
Μια ντίβα με ιστορία στις καμπύλες της | RM Sotheby’s

Μερσεντές του 1939 -κρυμμένη στη Ρωσία- πωλήθηκε για 6,6 εκατ. δολάρια!

Protagon Team Protagon Team 26 Ιανουαρίου 2017, 10:27
Μια ντίβα με ιστορία στις καμπύλες της
|RM Sotheby’s

Μερσεντές του 1939 -κρυμμένη στη Ρωσία- πωλήθηκε για 6,6 εκατ. δολάρια!

Protagon Team Protagon Team 26 Ιανουαρίου 2017, 10:27

Αλήθεια, πόσα λεφτά θα δίνατε για να κάνετε δική σας μια Μερσεντές; Εντάξει, η ερώτηση είναι εξαιρετικά γενική και σίγουρα δεν μπορεί να αποτιμήσει την πραγματική αξία ή να περιγράψει την πορεία που είχε αυτό το αυτοκίνητο προκειμένου να καταλήξει να δημοπρατηθεί.

Βασικά, δεν πρόκειται για ένα οποιοδήποτε μοντέλο της Μερσεντές, με ηλεκτρικά παράθυρα και υδραυλικό τιμόνι. Δεν είναι μόνο ένα μάτσο εξαιρετικά σμιλευμένες λαμαρίνες. Αυτό το αυτοκίνητο κουβαλά έναν Παγκόσμιο Πόλεμο επάνω του και μια ιστορία που θα μπορούσε να γίνει κινηματογραφική ταινία.

Να σας συστήσουμε, λοιπόν, την one-off έκδοση της Mercedes-Benz 540 Κ, υπό το ακρώνυμο «540K Special Roadster». Αυτή η πολυτελής λιμουζίνα αγοράστηκε καινούρια το 1939 από τον Ρολφ Χορν, έναν έμπορο έργων τέχνης από το Βερολίνο. Λεφτά υπήρχαν και έτσι ο επίδοξος αγοραστής την παρήγγειλε όπως ακριβώς την ήθελε, σε σημείο να τη μετατρέψει σε ένα τετράτροχο διαφορετικό από όλα όσα κυκλοφορούσαν γύρω του, αλλά ακόμη πιο ιδιαίτερο και από τις άλλες 24 Μερκς που κυκλοφόρησαν με αυτό το όνομα.

Αυτή η γερμανίδα συλλεκτική θεά διαθέτει νέα φτερά σε σχήμα δακρύου, οι πόρτες είναι μικρότερες από εκείνες που έχουν τα υπόλοιπα μοντέλα, η αναδιπλούμενη πάνινη οροφή της καλύπτεται από προστατευτικό και το παρμπρίζ έχει μεταφερθεί προς τα πίσω. Κάτω από το καπό φιλοξενήθηκε ένας 8κύλινδρος, σε σειρά, κινητήρας χωρητικότητας 5,4 λίτρων. Το διανοείστε; Πέντε χιλιάδες τετρακόσια κυβικά! Σε συνδυασμό με τον υπερσυμπιεστή που διαθέτει, ο οποίος ενεργοποιείται είτε χειροκίνητα από τον οδηγό, είτε όταν το πεντάλ του γκαζιού είναι στο πάτωμα, αποδίδει 180 ίππους. Ετσι, η 540Κ μπορεί να πιάσει τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Απίστευτες επιδόσεις για το μακρινό 1939.

Ο Χορν όταν έλαβε το πολυτελές νέο του απόκτημα το έκρυψε σε μια αποθήκη, λόγω του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου ο οποίος σε λίγο θα ξεσπούσε. Μόλις το Ανατολικό Βερολίνο ήταν υπό κομμουνιστικό έλεγχο, το αυτοκίνητο -για άγνωστους λόγους- μεταφέρθηκε από σοβιετικούς διπλωμάτες στη Μόσχα, ύστερα ταξίδεψε στη Σουηδία και, τέλος, στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκεί όπου παρέμεινε μέχρι και τη δημοπράτησή του. Αλλάζοντας, φυσικά, πολλούς ιδιοκτήτες.

Το εν λόγω μοντέλο, όμως, διαθέτει ακόμη τις απαραίτητες πιστοποιήσεις που βεβαιώνουν την ομοιότητά του με το αυτοκίνητο που πέρασε τη ράμπα και τις πύλες του εργοστασίου το μακρινό 1939, καθώς υπέστη αρκετές ανακατασκευές από τότε, αλλά ποτέ δεν μεταλλάχθηκε ο βασικός χαρακτήρας του. Δείτε τις απίστευτες λεπτομέρειες στο slide-show που ακολουθεί…

Αυτά, προφανώς, εκτίμησε ο νέος ιδιοκτήτης ο οποίος έβαλε το χέρι στην τσέπη, έβγαλε 6,6 καυτά εκατομμύρια δολάρια και αυτό το αυτοκίνητο με τη μοναδική ιστορία και την περιπλάνηση που έκανε, έγινε δικό του, στη δημοπρασία που διοργάνωσε ο οίκος RM Sotheby’s. Δεν πρόκειται για μια Μερσεντές που θα τον πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ για τα ψώνια της εβδομάδας, αλλά θα περνάει πολύ χρόνο σε κάποιο γκαράζ, σκεπασμένο με κουκούλα, για να κυκλοφορεί κάποιες Κυριακές και να κάνει μόστρες.

Αλλά ας σταματήσουμε τα σενάρια, τίποτε δεν είναι σίγουρο, τίποτε δεν έχει γίνει γνωστό – παραπάνω από όσα ήδη αναφέρθηκαν. Ούτε καν το όνομα του νέου ιδιοκτήτη, ο οποίος -προς το παρόν- επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμος.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News