431
Μια από τις εικόνες του Ζαν Πιερ Πεντραζίνι που τραβήχτηκαν πριν από 65 χρόνια | Instagram

Oταν ο Nτιορ φωτογράφιζε τις δημιουργίες του στον Παρθενώνα, 65 χρόνια πριν

Protagon Team Protagon Team 9 Μαΐου 2016, 10:51
Μια από τις εικόνες του Ζαν Πιερ Πεντραζίνι που τραβήχτηκαν πριν από 65 χρόνια
|Instagram

Oταν ο Nτιορ φωτογράφιζε τις δημιουργίες του στον Παρθενώνα, 65 χρόνια πριν

Protagon Team Protagon Team 9 Μαΐου 2016, 10:51

Οκτώ μοντέλα, ντυμένα με τις τόσο χαρακτηριστικές δημιουργίες του Κριστιάν Ντιoρ, φορέματα γλυπτά, με ιδανικούς όγκους, απόλυτα γεωμετρημένα πατρόν, αυστηρότητα στη ραφή, αλλά και με αισθησιaκή θηλυκότητα στάθηκαν στο βράχο της Ακρόπολης. Η φωτογράφιση έγινε πριν από ακριβώς 56 χρόνια, όπως θυμάται το περιοδικό Paris Match στην ειδική ενότητα vintage που διαθέτει στο Instagram.

caryatid-pdf-p-25
Mια από τις λήψεις της περίφημης φωτογράφισης πριν από 65 χρόνια. Ασπρόμαυρη εικόνα αυτή τη φορά, στη σκιά των Καρυάτιδων

Σήμερα αυτές οι φωτογραφίες θεωρούνται από τις θρυλικές του οίκου μόδας. Ο Κριστιάν Ντιόρ κυριολεκτικά μεσουρανούσε τότε, είχε δώσει μια μοναδική ώθηση στη γαλλική μόδα καθιστώντας την κυρίαρχη και καθοριστική για την παγκόσμια σκηνή. Και ναι, τόλμησε να φωτογραφίσει τις δημιουργίες του δίπλα στο θαύμα της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής και τέχνης, τον Παρθενώνα. Εβαλε τα μοντέλα του δίπλα στις Καρυάτιδες, επιχειρώντας να δημιουργήσει μια εικόνα που θα εγγραφεί στην αιωνιότητα, καταγράφοντας τη μετάβαση και ταυτόχρονα την πρωταρχική μορφή της γυναικείας φιγούρας.

Τη φωτογράφιση έκανε ο στενός συνεργάτης του Ντιόρ, ο Ζαν Πιερ Πεντραζίνι, συνεργάτης του Paris Match. O γαλλοσουηδός φωτογράφος πέθανε λίγα χρόνια αργότερα, το 1956 κατά τη διάρκεια αποστολής στη Βουδαπέστη για να καταγράψει τις εξεγέρσεις, όπου και τραυματίστηκε.

Un jour à Athènes . 1951. Présentation de la dernière collection de Christian Dior à Athènes au Parthénon . Photo : Jean-Pierre Pedrazzini / #ParisMatch Plus de photos d’archives sur @parismatch_vintage

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Paris Match (@parismatch_magazine) στις

Κοιτάζοντας ξανά αυτές τις εικόνες μέσα από το vintage αρχείο του Paris Match, δεν μπορεί να μην αναλογιστεί κανείς πόσο θαμπώνει η εικόνα της Ελλάδας και του πλούτου της από την όλο και πιο διστακτική, όλο και πιο αυστηρή στάση του υπουργείου Πολιτισμού απέναντι σε προτάσεις για φωτογραφίσεις και κινηματογραφίσεις από διεθνή μέσα και μεγάλες ξένες παραγωγές. Σε μια χώρα που επί σχεδόν δέκα χρόνια ανακοινώνει φορολογικά κίνητρα για την προσέγγιση διεθνών παραγωγών και προσπαθεί να συνδέσει τον τουρισμό με τον πολιτισμό.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News