1040
Η άσεμνη χειρονομία του Πέλκα που προκάλεσε αντιδράσεις | IntimeSports

Οταν ο Δημητράκης (Πέλκας) έγινε άντρας

Sportscaster Sportscaster 21 Μαρτίου 2017, 17:17
Η άσεμνη χειρονομία του Πέλκα που προκάλεσε αντιδράσεις
|IntimeSports

Οταν ο Δημητράκης (Πέλκας) έγινε άντρας

Sportscaster Sportscaster 21 Μαρτίου 2017, 17:17

Η άσεμνη χειρονομία του Δημήτρη Πέλκα, αμέσως μετά το λυτρωτικό -για τον ΠΑΟΚ- γκολ του στο ματς με τον Πανιώνιο, πυροδότησε ένα άτυπο γκάλοπ: έκανε καλά που τα ‘δειξε (κατ’ ακρίβειαν, τα ‘πιασε) ο νεαρός διεθνής σε κοινή θέα; Χιλιάδες οι αναρτήσεις στα social media, δεκάδες οι δηλώσεις, αντιφατικές οι απόψεις. Διχασμός. Ούτε ο Ιβάν Σαββίδης με τον γιο του δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν. Ο «μεγάλος» του… τράβηξε τ’ αυτί, ενώ ο τζούνιορ τον χειροκρότησε. Το ίδιο και ο προπονητής του.

Αυτό κι αν ήταν έκπληξη! Ο Βλάνταν Ιβιτς είναι πολύ νέος (40) και πολύ σύγχρονος, για να πιστεύει στην παλιά δοξασία πως η νίκη στο ποδόσφαιρο έχει να κάνει με τον ανδρισμό. «Δείξαμε ότι είμαστε άντρες», είπε, «αλλά, δυστυχώς, στον πανηγυρισμό φάγαμε κόκκινη κάρτα». Χωρίς να διευκρινίσει, εάν αυτό που -κατά τη γνώμη του- διακρίνει τους άντρες από τις «τιτίκες» (που λέει κι ο Αλέφαντος) είναι η ευστοχία ή ο τρόπος του πανηγυρισμού. Και συμπλήρωσε: «Δεν έχει λογική, ενώ παίζουμε στην έδρα μας, ο παίκτης μας να πανηγυρίζει με αυτόν τον τρόπο και να δέχεται κόκκινη κάρτα». Τι θα ‘πρεπε να δεχτεί, δηλαδή; Το… Πούλιτζερ;

Παίκτες και κόσμος πανηγυρίζουν μαζί με τον Πέλκα που έχει βγάλει την μπλούζα του

Ωσπου να αλλάξει ο κανονισμός, ώστε ο ποδοσφαιριστής που επιδεικνύει τα γεννητικά του όργανα να τιμωρείται μόνο στους εκτός έδρας αγώνες, ο Σέρβος θα πρέπει να το ξανασκεφτεί. Από καθαρά πρακτική σκοπιά. Υποστηρίζοντας δημοσίως τη συμπεριφορά του Πέλκα, ασφαλώς δεν του απαγορεύει να την επαναλάβει. Κάθε άλλο. Ούτε στους συμπαίκτες του, να τη μιμηθούν. Αλλά, ο επόμενος που θα σκοράρει στην Τούμπα και ύστερα θα «το παίξει άντρας», μπορεί να το κάνει στο 60′ – κι όχι στο τελευταίο λεπτό των καθυστερήσεων. Σε αυτή την περίπτωση, άραγε, ο Ιβιτς θα δείξει την ίδια ανοχή απέναντι σ’ εκείνον που θα έχει αφήσει την ομάδα του να παίζει με δέκα επί μισή ώρα;

Το μείζον, βεβαίως, είναι άλλο: το γεγονός ότι ο Πέλκας -ο κάθε προβεβλημένος ποδοσφαιριστής- λειτουργεί (και) ως πρότυπο αθλητικής συμπεριφοράς για χιλιάδες παιδιά. Από τον ίδιο τον 24χρονο μεσοεπιθετικό, ο οποίος δεν φημίζεται για την ωριμότητά του, κανείς δεν είχε την απαίτηση να το κατανοήσει. Ο Ιβιτς, όμως, όφειλε να το προσμετρήσει. Και να αντιληφθεί και τον δικό του ρόλο ως μέντορα και παιδαγωγού των παικτών του, ιδίως των νεαρών. Να τον επιπλήξει δημοσίως, να τον υποχρεώσει να ζητήσει συγγνώμη απ’ όσους προσέβαλε – κι όχι να τον επιβραβεύσει για τη χειρονομία του.

Μόνον ο Ιβάν Σαββίδης έπραξε το αυτονόητο: κάλεσε τον παίκτη στο γραφείο του, του ζήτησε εξηγήσεις, και του ανακοίνωσε ότι θα πληρώσει το λάθος του με πρόστιμο

Ηταν πολύ εύκολο να εξηγήσει στον Πέλκα ότι έκανε μέγα σφάλμα. Εφτανε μόνο να του δείξει, ξανά και ξανά, το τηλεοπτικό καρέ που εικονίζει το ball-boy πίσω του να τον κοιτάζει εμβρόντητο. Να τον βάλει να σκεφτεί ότι κι άλλοι πιτσιρικάδες σαν αυτόν, στις κερκίδες της Τούμπας ή στο σαλόνι του σπιτιού τους, έγιναν μάρτυρες της χυδαιότητάς του. Την οποία, πιθανώς, θα «μαϊμουδίσουν»: στο προαύλιο του σχολείου τους, στην τάξη, οπουδήποτε.

Ο υπεύθυνος Επικοινωνίας του ΠΑΟΚ, Κυριάκος Κυριάκου, επιχείρησε να υπερασπιστεί τον Πέλκα με τρόπο επιστημονικό – μα καθόλου πειστικό: «Το ποδόσφαιρο είναι εργοστάσιο συναισθημάτων στο χορτάρι και τις κερκίδες, είναι αδρεναλίνη και τεστοστερόνη μαζί με 180 σφυγμούς… Οποιος δεν αντιλαμβάνεται πόσο εκρηκτικό είναι αυτό το κοκτέιλ, μπορεί να συνεχίσει να κανιβαλίζει… Μεγάλοι παίκτες, όμως, γίνονται αυτοί που μαθαίνουν να αντέχουν αυτό το κοκτέιλ, να το πίνουν και να μην τους πίνει…». Προφανώς συγχέει τη χυδαιότητα με το υπερβολικό πάθος που η αδρεναλίνη μπορεί να δικαιολογήσει.

Το πάθος του Νέτο Γκουερίνο, για παράδειγμα. Του βραζιλιάνου επιθετικού του ΠΑΟΚ των ’70s που τον Μάιο του 1976 ουσιαστικά χάρισε στην ομάδα του το πρώτο της Πρωτάθλημα σκοράροντας σε βάρος της ΑΕΚ, στην Τούμπα. Εκείνο το ιστορικό γκολ, το οποίο δεν σήμαινε απλώς μια νίκη αλλά έναν τίτλο – απωθημένο πολλών γενεών ΠΑΟΚτσήδων, το πανηγύρισε σκαρφαλώνοντας στα κιγκλιδώματα της «Θύρας 4», και η συγκεκριμένη εικόνα έγινε αφίσσα σε εφηβικά δωμάτια και πρακτορεία ΠΡΟ-ΠΟ. Αν και σχετικά νέος σε ηλικία, ο κ. Κυριάκου θα την έχει προλάβει. Θα μπορούσε, ποτέ, να φανταστεί την… αδρεναλίνη του Πέλκα σε πόστερ;

Ο τεχνικός διευθυντής του ΠΑΟΚ, Λούμπος Μίχελ, ούτε που την είδε την «ομορφιά» του Πέλκα. Δεν εξηγείται αλλιώς, το ότι μετά τον αγώνα επιτέθηκε στον διαιτητή Στυλιαρά και στους βοηθούς του με ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς, όπως αναφέρεται στο φύλλο αγώνα, για την απόφασή του να αποβάλει τον παίκτη. Θα την είδε, αργότερα, στην TV. Αλλά δεν μπήκε στον κόπο, ούτε συγγνώμη να ζητήσει, ούτε να μας εξηγήσει -ως πρώην διεθνής ρέφερι- με ποιο σκεπτικό ο Στυλιαράς δεν έπρεπε να τον αποβάλει.

1650660

Μόνον ο Ιβάν Σαββίδης έπραξε το αυτονόητο: κάλεσε τον παίκτη στο γραφείο του, του ζήτησε εξηγήσεις, και του ανακοίνωσε ότι θα πληρώσει το λάθος του με πρόστιμο. Ο Γιώργος Σαββίδης, αντιθέτως, ενθουσιάστηκε: «Τόσο νεαρός και τόσο συναισθηματικός. Υπάρχουν πολύ πιο προβοκατόρικοι πανηγυρισμοί στο ελληνικό ποδόσφαιρο, οπότε χαλαρώστε! Δημήτρη Πέλκα, δείξ’ τους τι έχεις, είναι δική σου η νίκη». Είναι η διαφορά του παράγοντα -ηγέτη από τον παράγοντα- «γιο του αφεντικού», την οποία ο πατέρας του θα πρέπει να του διδάξει.

Γιατί το έκανε, ο Πέλκας; Για να «πικάρει» όσους δεν εκτιμούν το ταλέντο του, όσο θα ‘πρεπε, μέσα στην ίδια του την ομάδα: τον προπονητή του που δεν τον βάζει να παίξει βασικός, και ένα μέρος των οργανωμένων οπαδών που τον έβριζαν στη διάρκεια του αγώνα με τον Πανιώνιο. Ο Ιβιτς θα το κατάλαβε – είναι πανέξυπνος. Μόνον έτσι εξηγείται αυτή η παράξενη στάση του. Αν δεν επέλεγε να… κάνει το παγώνι, έπρεπε να τον τιμωρήσει – και δεν θέλησε να τραβήξει το σχοινί. Ενας άλλος Δημήτρης που κάποτε βρέθηκε στη θέση του Πέλκα, ο Σαλπιγγίδης, είχε «απαντήσει» σε όσους τον έβριζαν με ένα «Σσσσς», αφού προηγουμένως είχε σκοράρει. Ο τρόπος του καθενός δείχνει το ήθος και την αισθητική του.

Ο Πέλκας πάει… καρφί για «αιώνιο ταλέντο». Οσοι νοιάζονται γι’ αυτόν, οφείλουν να τον προειδοποιήσουν. Να τον πείσουν ότι, σήμερα, ο κόσμος έπρεπε να μιλάει για το γκολ του, για τη χρησιμότητά του στην ομάδα, όχι για τη χειρονομία και για την αναπόφευκτη τιμωρία του. Και να του θυμίσουν ότι ο αγαπημένος των ΠΑΟΚτσήδων, ο Πάμπλο Γκαρσία, λατρεύτηκε επειδή προτού γίνει προκλητικός- είχε προσφέρει πολλά στον ΠΑΟΚ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...