512
Χαρούμενοι εργαζόμενοι της γερμανικής εταιρείας All For One Group ποζάρουν στον φακό | All for One Group - Careers/Facebook

Γερμανία: εργαζόμενοι με μπόνους, σκύλο και δωρεάν πρόσβαση σε spa

Protagon Team Protagon Team 28 Δεκεμβρίου 2019, 10:20
Χαρούμενοι εργαζόμενοι της γερμανικής εταιρείας All For One Group ποζάρουν στον φακό
|All for One Group - Careers/Facebook

Γερμανία: εργαζόμενοι με μπόνους, σκύλο και δωρεάν πρόσβαση σε spa

Protagon Team Protagon Team 28 Δεκεμβρίου 2019, 10:20

Στην All For One Group, μια γερμανική εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών πληροφορικής με 26 παραρτήματα μεταξύ Γερμανίας και Τουρκίας και σχεδόν 2.000 άτομα προσωπικό, οι υπεύθυνοι ανθρώπινου δυναμικού δοκίμασαν τα πάντα με στόχο να ικανοποιήσουν τους ανθρώπους που εργάζονται ήδη για την επιχείρηση αλλά και για να δελεάσουν τους νεοεισερχομένους στην αγορά εργασίας. Αρχισαν, λοπόν, να τους προσφέρουν -δωρεάν φυσικά- μπάρες δημητριακών και φρέσκα φρούτα στους χώρους εργασίας, ειδικά γυαλιά για χρήση υπολογιστή, ακόμα και πρόσβαση σε ιαματικά λουτρά και spa. Δεν κατάφεραν, ωστόσο, παρά την ασυνήθιστη γενναιοδωρία τους, να επιτύχουν τον στόχο τους.

Γιατί οι πρωτοβουλίες που πήραν σχετίζονται με «υγειονομικούς παράγοντες», όσον αφορά την εργασιακή ευημερία, τους οποίους όλοι οι εργαζόμενοι (τουλάχιστον της Γερμανίας) και ειδικά οι υποψήφιοι θεωρούν, πλέον, δεδομένους, σε τέτοιο βαθμό που κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων για να προσληφθούν δεν μπαίνουν καν στον κόπο να τους αναφέρουν ως ατού οι επίδοξοι εργοδότες τους, όπως εξήγησε η Ζουζάν Κράους-Χένεμαν, στέλεχος της διεύθυνσης προσωπικού της All For One Group, στην κυριακάτικη έκδοση της Frankfurter Allgemeine.

Η Αλίσια, η σκυλίτσα της φωτογραφίας, κυκλοφορεί στα γραφεία της εταιρείας στο Ντόρτμουντ για να φτιάχνει τη διάθεση των εργαζομένων

Οι επιχειρηματίες και οι εργοδότες της Γερμανίας που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών βρίσκονται κυριολεκτικά με την πλάτη στον τοίχο. Αρκεί να σημειωθεί πως τον Νοέμβριο υπήρχαν 124.000 κενές θέσεις εργασίας ενώ κατά την ίδια περίοδο η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού αυξήθηκε κατά 51%. Και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, η εν λόγω τάση θα συνεχιστεί κατά τα επόμενα τρία ή τέσσερα χρόνια, γεγονός που εξηγεί γιατί οι εργοδότες δεν σταματούν να σκαρφίζονται διαρκώς νέους τρόπους προσέλκυσης εργαζομένων. Τους παρέχουν, για παράδειγμα, τη δυνατότητα να προσέρχονται στην εργασία τους μαζί με τον σκύλο τους, τους δίνουν εταιρικά ποδήλατα και συναινούν στα εξατομικευμένα ωράρια με βάση τις ανάγκες και τις απαιτήσεις όχι της επιχείρησης, αλλά των εργαζομένων.

Οχι μόνον γιατί τους έχουν ανάγκη, αλλά και επειδή γνωρίζουν πως, σε αντίθεση με τους εκπροσώπους των δύο προηγούμενων γενεών, της Γενιάς Χ (1965-1980) και της Γενιάς Υ (1980-1995), οι μετα-millennials, όπως αποκαλούνται επίσης τα μέλη της Γενιάς Ζ, δεν τα πηγαίνουν πολύ καλά με τα αυστηρά ωράρια, ούτε με τις υπερωρίες, ούτε με τις όποιες θυσίες «απαιτεί»η δουλειά. Για τους σημερινούς εικοσάρηδες η εργασία δεν αποτελεί καθήκον ή αυτοσκοπό, αλλά είναι απλά ένα μέσο μιας ευρύτερης διαδικασίας αυτοπραγμάτωσης, εξήγησε στη γερμανική εφημερίδα ο Κλάους Χούγκελμαν.

Η Γενιά Ζ δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με τα αυστηρά ωράρια, ούτε με τις υπερωρίες

Σύμφωνα με τον βερολινέζο κοινωνιολόγο με ειδίκευση στη νεολαία, για τους νέους και της νέες της Γενιάς Ζ, περισσότερο σημασία από την εργασία έχουν η οικογένεια και οι φίλοι, όπως επίσης και η δυνατότητα να ζουν και να εργάζονται με φυσιολογικούς (σύμφωνα με τα δικά τους δεδομένα) ρυθμούς, ούτως ώστε να έχουν πολύ ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή τους. Και δεδομένου ότι κατά τα επόμενα χρόνια σχεδόν 12 εκατομμύρια γερμανοί babyboomers θα βγουν στη σύνταξη, οι γερμανοί επιχειρηματίες σπεύδουν να προσαρμοστούν.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...