386
Ειδικοί καταψύκτες φορτώνονται σε αεροσκάφος, στο αεροδρόμιο Σχίπχολ του Αμστερνταμ. Η κοινοπραξία Air France-KLM Cargo Operations εδώ και εβδομάδες προετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη επιχείρηση αερομεταφοράς εμβολίων στην Ιστορία | Reuters/Piroschka van de Wouw

Εμβόλια: Οι αεροπορικές ετοιμάζονται για τις πτήσεις… της ζωής μας

Protagon Team Protagon Team 4 Δεκεμβρίου 2020, 19:33
Ειδικοί καταψύκτες φορτώνονται σε αεροσκάφος, στο αεροδρόμιο Σχίπχολ του Αμστερνταμ. Η κοινοπραξία Air France-KLM Cargo Operations εδώ και εβδομάδες προετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη επιχείρηση αερομεταφοράς εμβολίων στην Ιστορία
|Reuters/Piroschka van de Wouw

Εμβόλια: Οι αεροπορικές ετοιμάζονται για τις πτήσεις… της ζωής μας

Protagon Team Protagon Team 4 Δεκεμβρίου 2020, 19:33

Οι αεροπορικές εταιρείες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μεταφορά και διανομή των εμβολίων για την Covid-19, απ’ άκρη σ’ άκρη του πλανήτη. Εδώ και καιρό, έχουν ξεκινήσει τις ετοιμασίες και στην περίπτωση της United Airlines, τις πρώτες πτήσεις μεταφοράς.

Πριν ακόμα εγκριθεί το εμβόλιο από τις ρυθμιστικές αρχές, οι φαρμακευτικές σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις έχουν προετοιμάσει την αλυσίδα εφοδιασμού.

«Σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας, δουλεύουμε σκληρά για να μεταφέρουμε αγαθά σε όλο τον κσόμο. Μεταφέραμε ειδικό προστατευτικό εξοπλισμό στη Βρετανία από την Ασία και μετά τεστ. Τώρα θα μεταφέρουμε εμβόλια. Είναι το νέο κεφάλαιο αυτής της χωρίς προηγούμενο χρονιάς», είπε στην Telegraph, o Ντόμινικ Κένεντι, υπεύθυνος μεταφορών της Virgin Atlantic.

Το εμβόλιο της Pfizer παρουσιάζει την ιδιαίτερη δυσκολία της κρυοσυντήρησης στην εξαιρετικά χαμηλή θερμοκρασία των μείον 70 βαθμών, κάτι που απαιτεί ειδικούς καταψύκτες στη μεταφορά και διαχείρισή του και τεράστιες ποσότητες ξηρού πάγου. Για κάθε 200 κιλά εμβολίων, απαιτούνται 1.000 κιλά πάγου, εξήγησε ο ίδιος.

Ο ξηρός πάγος, που είναι στερεά μορφή διοξειδίου του άνθρακα, απαγορεύεται να μεταφέρεται στα αεροσκάφη, κάτι που αποτελεί ένα πρόσθετο πρόβλημα. Λόγω της μεγάλης ποσότητας που απαιτείται, δεν μπορεί να γεμίσει ένα αεροσκάφος εμβόλια, είπε ο Κένεντι.

Αντίστοιχη πτήση της United Airlines απαιτούσε ειδική έγκριση από ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές για να μεταφέρει περισσότερο ξηρό πάγο από ό, τι συνήθως επιτρέπεται.

Η Virgin Atlantic έχει ήδη δημιουργήσει ειδικές ομάδες για τη μεταφορά των εμβολίων, που θα αναλάβουν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες 24 ώρες το 24ωρο.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Virgin Atlantic λειτουργεί πτήσεις που είναι αποκλειστικά για τη μεταφορά αγαθών χωρίς επιβάτες. Ετσι, μπορεί να πετάξει σε οποιοδήποτε προορισμό ακόμα και αν δεν έχει επιβατικές πτήσεις. Για παράδειγμα, έχει απευθείας μεταφορικές πτήσεις σε Βρυξέλλες, Μιλάνο, Σικάγο και Δουβλίνο από το Λονδίνο.

«Πρώτη μαζική αποστολή»

Αντίστοιχη δουλειά έχουν κάνει και άλλες αεροπορικές, όπως η United Airlines. Την περασμένη εβδομάδα, μάλιστα, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ ανακοίνωσε την «πρώτη μαζική αποστολή» των εμβολίων της Pfizer, καθώς οι φαρμακευτικές και οι αεροπορικές εταιρείες προετοιμάζουν τα δίκτυα τους για ευρεία διανομή.

Η United Airlines μετέφερε εμβόλια από τις Βρυξέλλες στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Σικάγο. Η Pfizer διατηρεί εργοστάσιο στην πόλη Πουρς του Βελγίου, όπου κατασκευάζει το εμβόλιο.

Φορτία κινεζικών εμβολίων έτοιμα να ταξιδέψουν για Βραζιλία, στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης /Turkish Airlines/Handout via REUTERS