Αν μείνω στην Αθήνα, τι μπορώ να δω;
Αν μείνω στην Αθήνα, τι μπορώ να δω;
Η πρώτη εντύπωση είναι ότι ο Αύγουστος είναι «κενός» μήνας για τα θεατρικά σχήματα, που επιλέγουν την «επάνοδο» του Σεπτεμβρίου ώστε να παρουσιάσουν τις παραστάσεις με τις οποίες περιοδεύουν ανά την Ελλάδα. Και όντως, οι περισσότεροι σκηνοθέτες και ηθοποιοί δίνουν ραντεβού με το κοινό τον πρώτο μήνα του φθινοπώρου. Επιλέξαμε, ωστόσο, ορισμένες προτάσεις για όσους παραμείνουν στην Αττική από επιλογή ή ανάγκη.
Το ρεσιτάλ του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου
Ο Γιάννης Κακλέας επανέρχεται με ανανεωμένη ματιά στην παραγωγή που αποτέλεσε σταθμό στην πρώτη της παρουσίαση. Γραμμένος το 1745, ο «Υπηρέτης δύο Αφεντάδων» είναι ένα από τα πιο δημοφιλή έργα της κομέντια ντελ άρτε, το οποίο ο Κάρλο Γκολντόνι ανανέωσε δίνοντάς του πιο δομημένη αφήγηση και πολυδιάστατους χαρακτήρες.

Στον πυρήνα της ιστορίας βρίσκεται ο Τρουφαλντίνο (τον υποδύεται ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος), ένας φτωχός αλλά παμπόνηρος υπηρέτης, που για να εξασφαλίσει το φαγητό του αποφασίζει να εργαστεί ταυτόχρονα για δύο αφεντικά, χωρίς να αποκαλύψει σε κανέναν την απάτη του. Η απόφασή του αυτή οδηγεί σε μια αλληλουχία από ανατροπές και παρεξηγήσεις, ενώ ταυτόχρονα το έργο σχολιάζει με σαρκασμό και χιούμορ τη διαφθορά, την υποκρισία και τις ταξικές αντιθέσεις.
Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο, Λαύριο, 4 Αυγούστου (21:00)
Η σύγκρουση δύο κόσμων στον «Φιλοκτήτη»
Στον «Φιλοκτήτη» ο Σοφοκλής δραματοποιεί μια επιχείρηση απάτης, την οποία οργανώνει ο Οδυσσέας και αναλαμβάνει να εκτελέσει ο Νεοπτόλεμος, ο γιος του Αχιλλέα. Οι δύο άνδρες φτάνουν στην ακατοίκητη Λήμνο, εκεί όπου οι Αχαιοί έχουν εγκαταλείψει επί δέκα χρόνια τον Φιλοκτήτη, πληγωμένο από αγιάτρευτη πληγή. Αποστολή τους είναι να κλέψουν το περίφημο τόξο του, επειδή σύμφωνα με τον χρησμό είναι αδύνατη η άλωση της Τροίας χωρίς αυτό.

Στην παράσταση, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, όπου εμφανίζεται ο ίδιος, ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος και ο Θοδωρής Κατσαφάδος, δύο εκπρόσωποι της παλαιάς γενιάς διεκδικούν τον εκπρόσωπο της νεότερης. Η ουτοπία αντιμετωπίζει τον ρεαλισμό και το πολιτικά εφικτό.
Αθλητικό και Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης, 8 Αυγούστου (21:30)
Oλος ο Aμλετ σε 75 λεπτά
Μέσα σε 75 λεπτά ο Αιμίλιος Χειλάκης ζωντανεύει τον Αμλετ, την Οφηλία, τον Κλαύδιο, τη Γερτρούδη, τον Πολώνιο, τον Λαέρτη, το φάντασμα του νεκρού βασιλιά και τον Οράτιο, σε μια απόπειρα επιστροφής στα απολύτως απαραίτητα της θεατρικής πράξης. Το «Μόνος με τον Αμλετ» – η πρωτότυπη σκηνική ανάγνωση αριστουργήματος σε διασκευή για έναν ηθοποιό – επιστρέφει οκτώ χρόνια μετά το τελευταίο του ανέβασμα.

Ο Αιμίλιος Χειλάκης, που σκηνοθετεί μαζί με τον Μανώλη Δούνια, ερμηνεύει με πυξίδα τη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, ενώ συνομιλεί με τον ηχητικό κόσμο που δημιουργεί ζωντανά επί σκηνής ο Δημήτρης Καμαρωτός.
Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, 8 Αυγούστου
Η πτώση του αμερικανικού ονείρου
Αν έπρεπε να κατονομάσουμε συγκεκριμένα έργα από το αμερικανικό ρεπερτόριο που δεν χάνουν ποτέ τη διαχρονικότητά τους, ο «Θάνατος του εμποράκου» του Αρθουρ Μίλερ θα ήταν σίγουρα ένα από αυτά. Γραμμένο το 1949, πραγματεύεται τη ζωή του πλανόδιου πλασιέ Γουίλι Λόμαν, ο οποίος ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, υπό την επήρεια του περίφημου αμερικανικού ονείρου.

Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που της άκρως καπιταλιστικής κοινωνίας, μοιάζει προφανώς επίκαιρο ως τις μέρες μας και αυτό έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν οι θεατές στην παράσταση του Γιώργου Νανούρη, με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη (Γουίλι), Εφη Μουρίκη (Λίντα), Δημήτρη Γεροδήμο (Τσάρλι), Ρένο Ρώτα (Μπιφ) κ.ά.
Ευριπίδειο Θέατρο Σαλαμίνας, 19 Αυγούστου
Το παιχνίδι της γάτας και του ποντικού
Παράσταση που ξεχώρισε από στόμα σε στόμα, οι «Αινιγματικές παραλλαγές» του Ερίκ Εμανουέλ Σμιτ, σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσαφούλια, περιοδεύει ανά την Ελλάδα. Στην υπόθεση, ο Αμπέλ Ζνόρκο (Γιάννης Μπέζος) είναι ένας συγγραφέας, βραβευμένος με Νόμπελ που ζει μόνος, αποτραβηγμένος στο Ροσβανοϋ της Νορβηγίας αποφεύγοντας τα πάντα και ειδικά τους ανθρώπους.

Εχοντας πρόσφατα εκδώσει το 21ο του βιβλίο δέχεται να δώσει συνέντευξη σε έναν δημοσιογράφο που τον πολιορκεί καιρό, τον Ερικ Λάρσεν (Πυγμαλίων Δαδακαρίδης). Στην πορεία αποκαλύπτεται η σύνδεση των δύο αντρών και οι ανατροπές διαδέχονται η μια την άλλη σε μια ιστορία που η θέση της γάτας και του ποντικού αλλάζει συνεχώς.
Βεάκειο Θέατρο, 29 Αυγούστου. Κηποθέατρο Παπάγου, 30 Αυγούστου. Από τις 3-10 Σεπτεμβρίου η παράσταση επανέρχεται στην Αττική.
Εννέα ρόλοι, ένας ηθοποιός
Η παράσταση σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη, με τον Μιχάλη Σαράντη και τον Απόστολο Χαντζαρά, που αγαπήθηκε όσο λίγες τα τελευταία χρόνια, επιστρέφει στο Θέατρο Λυκαβηττού και στη Θεσσαλονίκη (Θέατρο Γης 2/9). Ο Μιχάλης Σαράντης ερμηνεύει και τους εννιά ρόλους της τραγωδίας, ενώ ο Απόστολος Χαντζαράς συνομιλεί μαζί του ζωγραφίζοντας, μπροστά στα μάτια των θεατών.

Ο Αίαντας, ο μεγαλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, δικαιούται τα όπλα του Αχιλλέα μετά τον θάνατο του. Οταν αυτά με δολοπλοκία καταλήγουν στον Οδυσσέα, αποφασίζει να εκδικηθεί. Γίνεται όμως έρμαιο της θεάς Αθηνάς και περίγελος του στρατεύματος των Αργείων. Ατιμασμένος και απεγνωσμένος, αυτοκτονεί. Τη μετάφραση έχει κάνει ο ποιητής Νίκος A. Παναγιωτόπουλος.
Θέατρο Λυκαβηττού, 30 Αυγούστου
Ο μονόλογος της ελληνικής Ιστορίας
Η «Μητέρα του σκύλου» του Παύλου Μάτεσι ανήκει στα δημοφιλέστερα μυθιστορήματα της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας, με πρώτη έκδοση το 1990. Στην ομότιτλη παράσταση σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη τον ρόλο της θεατρίνας Ραραούς κρατάει η Υρώ Μανέ. Υποδύεται μια ψυχή τραυματισμένη με ένα τραύμα που αδυνατεί να επουλώσει, αφηγείται την οδύσσεια της ύπαρξής της και ακροβατεί πάνω στη λεπτή γραμμή μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας.

Μέσα από το πρίσμα της ηρωίδας, το κοινό παρακολουθεί τη ζωή της από την Κατοχή και τον Εμφύλιο πόλεμο μέχρι τη δικτατορία και τη μεταπολίτευση – όπως περνά μέσα από το παραμορφωτικό της φίλτρο.
Βεάκειο Θέατρο, 31 Αυγούστου
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
