278
Αεροσκάφος που απογειώνεται από το αεροδρόμιο του Σάο Πάολο στη Βραζιλία | REUTERS/Paulo Whitaker

Το 2017 υπήρξε η ασφαλέστερη χρονιά για να ταξιδεύεις με αεροπλάνο

Protagon Team Protagon Team 2 Ιανουαρίου 2018, 12:55
Αεροσκάφος που απογειώνεται από το αεροδρόμιο του Σάο Πάολο στη Βραζιλία
|REUTERS/Paulo Whitaker

Το 2017 υπήρξε η ασφαλέστερη χρονιά για να ταξιδεύεις με αεροπλάνο

Protagon Team Protagon Team 2 Ιανουαρίου 2018, 12:55

Το 2017 θα πρέπει να γίνει ένα από τα πιο πειστικά επιχειρήματα για όσους εξακολουθούν να ανησυχούν για την ασφάλεια των πτήσεων.

Τη χρονιά που πέρασε σημειώθηκαν τα λιγότερα από ποτέ δυστυχήματα σε πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας, ενώ την ίδια χρονιά ο συνολικός αριθμός πτήσεων ήταν ο υψηλότερος που έχει καταγραφεί ποτέ.

Η πιθανότητα να εμπλακεί κανένας σε δυστύχημα ήταν κατά τη χρονιά που πέρασε μόλις μία στα 16 εκατομμύρια.

Για την ακρίβεια το 2017 καταγράφηκε η πτώση 10 αεροσκαφών διαφόρων τύπων και συνολικά 79 θάνατοι, ενώ δεν υπήρξε καμία συντριβή επιβατικών αεροσκαφών πουθενά στον κόσμο.

Συγκριτικά το 2016 είχαμε 16 δυστυχήματα με 303 θανάτους.

Ο αριθμός των θανάτων σε πτήσεις πολιτικής αεροπορίας μειώνεται συνεχώς εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες, σημειώνει από την πλευρά του το BBC. Ενώ το 2005 είχαμε συνολικά πάνω από 1.000 θανάτους, έχουμε πέσει σε διψήφιους αριθμούς.

Το πιο σοβαρό περιστατικό το 2017 συνέβη τον Ιανουάριο, όταν τουρκικό αεροσκάφος cargo συνετρίβη σε χωριό στο Κιργιστάν με αποτέλεσμα τον θάνατο των τεσσάρων μελών του πληρώματος αλλά και 35 χωρικών.

Τα στατιστικά δεν περιλαμβάνουν πτήσεις πολύ μικρών πολιτικών αεροσκαφών, πολεμικών αεροσκαφών ή ελικοπτέρων. Το χειρότερο δυστύχημα σε αυτήν την κατηγορία ήταν η πτώση στρατιωτικού μεταγωγικού αεροσκάφους στη Μιανμάρ με αποτέλεσμα τον θάνατο και των 122 επιβαινόντων.

Τα στοιχεία συνέλεξαν η ολλανδική συμβουλευτική ομάδα To70 και το Aviation Safety Network.

Καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια των πτήσεων παίζουν οι κανονισμοί διεθνών φορέων όπως ο ICAO.

Ωστόσο, παρά τα θετικά στατιστικά, η ομάδα προειδοποιεί ότι η «καλή τύχη» του εξαιρετικά χαμηλού ποσοστού θανάτων μπορεί να μην κρατήσει για πάντα. Ως σημαντικότερους κινδύνους βλέπει την χρήση συσκευών τεχνολογίας, των οποίων οι μπαταρίες ιόντων λιθίου μπορεί να πιάσουν φωτιά μέσα στην πτήση, αλλά και την σωματική και ψυχική κόπωση των πληρωμάτων.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...