1524
H Λεά Σεϊντού διάσημη πρωταγωνίστρια της «Ζωής της Αντέλ» και του «Αστακού» του Λάνθιμου στις Κάννες το 2016. Εγραψε στον Guardian την εμπειρία της με τον Γουάινσταϊν | Photo by Luca Teuchmann/Getty Images/Ideal Images

«Μιλούσαμε στον καναπέ, ξαφνικά πήδηξε πάνω μου»

Protagon Team Protagon Team 12 Οκτωβρίου 2017, 09:14
H Λεά Σεϊντού διάσημη πρωταγωνίστρια της «Ζωής της Αντέλ» και του «Αστακού» του Λάνθιμου στις Κάννες το 2016. Εγραψε στον Guardian την εμπειρία της με τον Γουάινσταϊν
|Photo by Luca Teuchmann/Getty Images/Ideal Images

«Μιλούσαμε στον καναπέ, ξαφνικά πήδηξε πάνω μου»

Protagon Team Protagon Team 12 Οκτωβρίου 2017, 09:14

Στον σκληρό και ανταγωνιστικό κόσμο του Χόλιγουντ υπάρχει και ο όρος: casting couch, ο καναπές του κάστινγκ, εκεί όπου θα αναγκαστούν ξαπλώσουν γυναίκες και άνδρες προκειμένου να εξασφαλίσουν έναν ρόλο. Αυτό που είναι εντυπωσιακό όμως στην περίπτωση του παραγωγού των επιτυχιών Χάρβεϊ Γουάινσταϊν είναι ότι κυνηγούσε και εκβίαζε όχι μόνο άσημες στάρλετ που έψαχναν να βρουν τον δρόμο τους στη βιομηχανία του θεάματος, αλλά αναγνωρισμένες ηθοποιούς.

Οι καταγγελίες που έρχονται στο φως πληθαίνουν ώρα με την ώρα. Η Αντζελίνα Τζολί, η Γκουίνεθ Πάλτροου, η Ροζάνα Αρκέτ και ο κατάλογος είναι τέτοιος και τόσο λεπτομερής που τώρα πολλοί προεξοφλούν ότι ο διάσημος παραγωγός των οσκαρικών επιτυχιών ενδέχεται να βρεθεί στη φυλακή. Δεν είναι δύσκολο να βρεθεί ένας φιλόδοξος εισαγγελέας που θα του ασκήσει δίωξη για βιασμό.

Το τελευταίο θύμα των ορέξεων του Γουάινσταϊν, που βγήκε να μιλήσει, ήταν η διάσημη γαλλίδα ηθοποιός Λεά Σεϊντού, πρωταγωνίστρια μεταξύ άλλων στη «Ζωή της Αντέλ» και στον «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου.

Με επιστολή της στον Guardian, η Σεϊντού, περιέγραψε τη δική της εμπειρία με τον Γουάινσταϊν. «Μιλούσαμε στον καναπέ, όταν ξαφνικά πήδηξε πάνω μου και προσπάθησε να με φιλήσει. Επρεπε να υπερασπιστώ τον εαυτό μου. Είναι μεγαλόσωμος, οπότε έπρεπε να είμαι δυνατή για να αντισταθώ. Έφυγα από το δωμάτιό του, απόλυτα αηδιασμένη» περιέγραψε η 32χρονη ηθοποιός στο άρθρο-επιστολή της στη βρετανική εφημερίδα. «Επρεπε να υπερασπιστώ τον εαυτό μου» συμπλήρωσε.

Φυσικά η γοητευτική Γαλλίδα δεν ήταν η μόνη. Η συμπεριφορά του Γουάινσταϊν ήταν γνωστή στον κόσμο του Χόλιγουντ. Ολοι ήξεραν. Το 2013 ο διάσημος σεναριογράφος Σεθ ΜακΦάρλαν είχε αστειευτεί κατά τη συνέντευξη Τύπου των Οσκαρ ότι οι πέντε υποψήφιες για το βραβείο β’ ρόλου «δεν θα χρειάζεται πλέον να υποκρίνονται ότι γοητεύονται από τον Χάρβεϊ Γουάινσταϊν». Κάποιοι γέλασαν, όχι όμως και οι ηθοποιοί.

Την Τετάρτη ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ έγραψε στο Twitter ότι η δράση του Γουάινσταϊν ήταν κοινό μυστικό. «Καιρός ήταν να βγει αυτό στο φως και να πάρει ό,τι του αξίζει. Είχα ακούσει τις φήμες όλα αυτά αυτά τα χρόνια αλλά είναι φρικτό. Αντίο νταή», έγραψε ο σκωτσέζος ηθοποιός.

«Με έβαλε να φιλήσω μιαν άλλη»

Πόσες και πόσες άλλες δεν μπόρεσαν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους απέναντι σε αυτόν τον νταή, απέναντι στην χυδαία ορμή (μπολιασμένη πάντα με την αόρατη υπόσχεση μιας καριέρας) του Γουάινσταϊν; Κανείς δεν ξέρει. Η Κάρα Ντελεβίν αποκάλυψε την Τετάρτη ότι ο ισχυρός άντρας του Χόλιγουντ προσπάθησε να την εκμεταλλευτεί και να την κάνει να φιλήσει μια άλλη ηθοποιό μπροστά του.

PROD-MAIN-Actress-Cara-Delevingne
Η Κάρα Ντελεβίν μίλησε για τις εμπειρίες της με τον Γουάινσταϊν

«Ο Χάρβεϊ μου ζήτησε να μείνω και να συνομιλήσω μαζί του. Μόλις μείναμε μόνοι, άρχισε να καυχιέται για όλες τις ηθοποιούς με τις οποίες είχε κοιμηθεί και πώς είχε συμβάλλει στη σταδιοδρομία τους και μίλησε για άλλα ακατάλληλα πράγματα σεξουαλικής φύσης. Στη συνέχεια με κάλεσε στο δωμάτιό του. Αρνήθηκα γρήγορα και ρώτησα την βοηθό του αν το αυτοκίνητό μου ήταν έξω. Είπε ότι δεν ήταν και δεν θα ήταν για λίγο ακόμη και πως θα πρέπει να πάω στο δωμάτιό του», είπε η 25χρονη βρετανίδα ηθοποιός, για να συμπληρώσει: «Εκείνη τη στιγμή ένιωθα πολύ ανίσχυρη και φοβισμένη, αλλά δεν ήθελα να ενεργήσω έτσι ελπίζοντας ότι είχα εκτιμήσει λάθος την κατάσταση. Οταν έφτασα, ανακουφίστηκα που είδα μια άλλη γυναίκα στο δωμάτιό και σκέφτηκα αμέσως ότι ήμουν ασφαλής. Μας ζήτησε να φιληθούμε και άρχισε να δίνει οδηγίες. Εγώ γρήγορα σηκώθηκα και τον ρώτησα αν ήξερε ότι μπορούσα να τραγουδήσω. Και άρχισα να τραγουδάω… Σκέφτηκα ότι θα έκανε την κατάσταση καλύτερη, περισσότερο επαγγελματική, σαν οντισιόν. Ημουν τόσο νευρική. Μετά το τραγούδι είπα ξανά ότι έπρεπε να φύγω. Με συνόδευσε στην πόρτα, στάθηκε μπροστά της και προσπάθησε να με φιλήσει στα χείλη. Τον σταμάτησα και κατάφερα να βγω από το δωμάτιο. Τελικά πήρα τον ρόλο για την ταινία και πάντα πίστευα ότι μου το έδωσε εξαιτίας όσων έγιναν. Έκτοτε αισθάνθηκα φοβερά άσχημα που έκανα την ταινία. Ένιωθα σαν να μην άξιζα. Ήμουν τόσο διστακτική για να μιλήσω. Δεν ήθελα να βλάψω την οικογένειά του. Ενιωσα ένοχη σαν να έκανα κάτι λάθος. Ήμουν επίσης τρομοκρατημένη που κάτι τέτοιο είχε συμβεί σε τόσες πολλές γυναίκες που ξέρω αλλά κανείς δεν είπε τίποτα εξαιτίας του φόβου».

Η Κάρα Ντελεβίν ήταν η προτελευταία που βγήκε και μίλησε. Η Λέα Σεϊντού η τελευταία.

Στο άρθρο της στον Guardian η γαλλίδα ηθοποιός έγραψε:

«Συναντώ ανθρώπους όπως ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν όλη την ώρα. Έχω πρωταγωνιστήσει σε πολλές ταινίες τα τελευταία 10 χρόνια και είμαι αρκετά τυχερή να έχω κερδίσει βραβεία σε φεστιβάλ όπως οι Κάννες. Ο κινηματογράφος είναι η ζωή μου. Και γνωρίζω όλους τους τρόπους με τους οποίους η κινηματογραφική βιομηχανία αντιμετωπίζει τις γυναίκες με περιφρόνηση. Όταν γνώρισα για πρώτη φορά τον Χάρβεϊ Γουάινσταϊν δεν μου πήρε πολύ χρόνο να τον καταλάβω. Ήμασταν σε μια επίδειξη μόδας. Ήταν γοητευτικός, αστείος, έξυπνος. Αλλά πολύ αυταρχικός. Ήθελε να με συναντήσει για ποτό και επέμεινε ότι έπρεπε να βγούμε ένα ραντεβού εκείνο το βράδυ. Κάτι τέτοιο ποτέ δεν αφορά τη δουλειά. Είχε άλλες προθέσεις. Το έβλεπα πολύ καθαρά. Συναντηθήκαμε στο λόμπι του ξενοδοχείου. Η βοηθός του, μια νέα γυναίκα, ήταν εκεί. Ολο το βράδυ, με φλέρταρε και με κοιτούσε σαν να ήμουν ένα κομμάτι κρέας. Ενεργούσε σαν να με προόριζε για κάποιο ρόλο. Αλλά ήξερα ότι ήταν μαλακίες. Το ήξερα, γιατί θα μπορούσα να το δω στα μάτια του. Είχε μοχθηρό βλέμμα. Χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να κάνει σεξ. 

» Με κάλεσε να πάω στο δωμάτιο του ξενοδοχείου για ένα ποτό. Πήγαμε μαζί. Ηταν δύσκολο να πω όχι επειδή είναι τόσο ισχυρός. Ολα τα κορίτσια τον φοβούνται. Σύντομα η βοηθός του έφυγε και μείναμε οι δυο μας. Αυτή ήταν η στιγμή που άρχισε να χάνει τον έλεγχο. Μιλούσαμε στον καναπέ, όταν ξαφνικά πήδηξε πάνω μου και προσπάθησε να με φιλήσει. Έπρεπε να υπερασπιστώ τον εαυτό μου. Είναι μεγαλόσωμος, οπότε έπρεπε να είμαι δυνατή για να αντισταθώ. Εφυγα από το δωμάτιό του, απόλυτα αηδιασμένη. Δεν τον φοβόμουν, όμως. Επειδή ήξερα τι είδους άνθρωπος ήταν από την αρχή.

2017-10-09T000049Z_1501164838_RC1A453C8E20_RTRMADP_3_PEOPLE-HARVEY-WEINSTEIN
O Χάρβεϊ Γουάινσταϊν την καθόλου μακρινή εποχή της παντοδυναμίας του. Ηταν όμως ο μόνος που έκανε τέτοια; (Reuters)

» Από εκείνο το βράδυ στην αίθουσα του ξενοδοχείου, τον είδα ξανά πολλές φορές. Είμαστε στην ίδια δουλειά, είναι αδύνατο να τον αποφύγω. Εχω δει πως λειτουργεί: τον τρόπο που αναζητά μια ευκαιρία. Ο τρόπος που δοκιμάζει τις γυναίκες για να δει τι μπορεί να κερδίσει. Δεν δέχεται το “όχι” ως απάντηση. Κάποτε πήγα μαζί του σε ένα εστιατόριο και όταν δεν μπορούσε να κλείσει ένα τραπέζι, εξοργισμένος είπε: “Γνωρίζετε ποιος είμαι; Είμαι ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν”. Εχω βρεθεί σε δείπνα μαζί του, όπου αγκάλιαζε ανοιχτά τις ηθοποιούς του Χόλιγουντ με τις οποίες έχει κάνει σεξ. Μου έχει επίσης πει μισογυνιστικά πράγματα π.χ. “θα ήταν καλύτερα αν χάνατε βάρος”. Αυτό το σχόλιο με συγκλόνισε. Μια νύχτα τον είδα στο Λονδίνο για τα βραβεία Baftas. Την έπεφτε σε μια νέα γυναίκα. Μια άλλη φορά, στη δεξίωση Met Life, τον είδα να προσπαθεί να πείσει μια νεαρή γυναίκα να κοιμηθεί μαζί του. Ο καθένας μπορούσε να δει τι έκανε. Αυτό είναι το πιο αηδιαστικό πράγμα. Ολοι ήξεραν τι ήταν ο Χάρβεϊ και κανείς δεν έκανε τίποτα. Είναι απίστευτο το γεγονός ότι ήταν σε θέση να ενεργεί έτσι για δεκαετίες και να συνεχίζει την καριέρα του. Αυτό συνέβαινε μόνο επειδή έχει τεράστια δύναμη. Σε αυτόν τον κλάδο, υπάρχουν σκηνοθέτες που κάνουν κατάχρηση της θέσης τους. Εχουν μεγάλη επιρροή και έτσι μπορούν να το κάνουν. Με τον Χάρβεϊ ήταν σωματικό. Με άλλους, ήταν μόνο λόγια.

lea-seydoux-for-pirelli-calender-2017_1

» Μερικές φορές πρέπει να είσαι πολύ δυνατή αν είσαι γυναίκα στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Είναι πολύ συνηθισμένο να συναντάς αυτά τα είδη ανδρών. Την πρώτη φορά που ένας σκηνοθέτης μου έκανε ένα ακατάλληλο σχόλιο, ήμουν στα μέσα της δεκαετίας των 20. Ήταν σκηνοθέτης που μου άρεσε πολύ και σεβαστός. Ημασταν μόνοι και μου είπε: “Θα ήθελα να μπορούσα να κάνω σεξ με εσάς, θα ήθελα να μπορούσα να σε πηδήξω”. Το είπε με τρόπο που ήταν μεταξύ αστείου και σοβαρού. Ημουν πολύ θυμωμένη. Προσπαθούσα να κάνω τη δουλειά μου και με έκανε να αισθανθώ πολύ άβολα. Εχει κοιμηθεί με όλες τις ηθοποιούς με τις οποίες δούλεψε. Ενας άλλος σκηνοθέτης με τον οποίο συνεργάστηκα γύριζε πολύ μεγάλες ερωτικές σκηνές που κρατούσαν μέρες. Συνέχισε να μας βλέπει, επαναλαμβάνοντας τις σκηνές ξανά και ξανά. Ηταν πολύ αηδιαστικό. Ένας άλλος σκηνοθέτης προσπάθησε να με φιλήσει. Οπως και ο Χάρβεϊ, έπρεπε φυσικά να τον απομακρύνω. Ενεργούσε σαν τρελός επειδή δεν ήθελα να κάνω σεξ μαζί του.

» Εάν είστε γυναίκα που εργάζεται στη βιομηχανία του κινηματογράφου, πρέπει να αγωνιστείτε επειδή είναι ένας πολύ μισογυνιστικός κόσμος. Γιατί οι μισθοί είναι τόσο άνισοι; Γιατί οι άνδρες κερδίζουν περισσότερο από τις γυναίκες; Δεν υπάρχει λόγος να είναι έτσι. Το Χόλιγουντ είναι απίστευτα απαιτητικό με τις γυναίκες. Σκεφτείτε τις οδηγίες ομορφιάς. Όλες οι ηθοποιοί έχουν κάνει μπότοξ στα 30. Πρέπει να είναι τέλειες. Αυτή είναι μια εικόνα των γυναικών που είναι παράξενη – και αυτή που καταλήγει να ελέγχει τις γυναίκες. Η βιομηχανία αυτή βασίζεται σε επιθυμητές ηθοποιούς. Πρέπει να είσαι επιθυμητή και αγαπητή. Νομίζω – και ελπίζω – ότι τελικά θα μπορούσαμε να δούμε μια αλλαγή. Μόνο η αλήθεια και η δικαιοσύνη μπορούν να μας φέρουν προς τα εμπρός».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

3

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...