624
. | CreativeProtagon

Θερινό σινεμά κλειστόν λόγω θέρους

.
|CreativeProtagon

Θερινό σινεμά κλειστόν λόγω θέρους

Είναι απ’ τις ειδήσεις που πέφτεις πάνω τους και τρίβεις τα μάτια σου, και λες αποκλείεται, πλάκα μας κάνουν. Μετά βέβαια συνειδητοποιείς ότι δεν είναι πλάκα, ούτε τρολάρισμα, είναι αλήθεια και συμβαίνει στην Καρδίτσα: «Ο Θερινός Κινηματογράφος κλείνει. Ραντεβού στις 22 Αυγούστου. Καλές διακοπές σε όλους».

Γιατί δηλαδή να μην κάνουν διακοπές και οι υπεύθυνοι του θερινού κινηματογράφου; Τι κι αν είναι θερινή επιχείρηση, τι κι αν αποφασίζει να κλείσει στην καρδιά της τουριστικής περιόδου, τότε που όποιοι μένουν ή επισκέπτονται την πόλη θα θέλουν να δουν κι ένα θερινό σινεμά, το πιθανότερο. Τίποτα δεν στέκεται εμπόδιο μπροστά στο ιερό καθήκον του λαού, να κάνει τα μπάνια του. Θα τα κάνει, ακόμα κι αν δουλεύει ένα θερινό σινεμά. Λεπτομέρειες.

Η Καρδίτσα έφαγε πολύ καζούρα με τη συγκεκριμένη είδηση, αλλά για να είμαστε δίκαιοι, δεν συμβαίνουν μόνο εκεί τέτοια κουλά. Σε όλη την Ελλάδα συμβαίνουν. Φίλος μου έλεγε ότι σε παραθαλάσσιο μέρος της Βόρειας Ελλάδας άνοιξε πρόσφατα φαρμακείο, το οποίο πριν λίγες ημέρες έκλεισε για διακοπές. Σημειωτέον, ότι πρόκειται για ένα παραθαλάσσιο μέρος που τους καλοκαιρινούς μήνες, και ιδιαιτέρως τον Αύγουστο, σφύζει από ζωή. Έλληνες, Βούλγαροι, Ρώσοι, Τούρκοι, όλα τα Βαλκάνια περνάνε για μπάνιο από εκεί. Ο άλλος, ωστόσο, που ανοίγει μια επιχείρηση σ’ αυτό το μέρος, αποφασίζει ότι τώρα είναι η κατάλληλη περίοδος για να το κλείσει για διακοπές.


Παρόμοιο περιστατικό έτυχε και σ’ εμένα, μ’ έναν παιδότοπο. Παρόμοιο, με την έννοια της επιχειρηματικής χαλαρότητας των υπευθύνων, ως προς την καλοκαιρινή λειτουργία της επιχείρησης τους. Η σελίδα τους στο facebook έλεγε ότι ο παιδότοπος είναι ανοιχτός. Ξεκινώ λοιπόν κι εγώ με τα πιτσιρίκια και πάω, φτάνοντας όμως ανακαλύπτω ότι έχει πόρτες ερμητικά κλειστές. Παίρνω τηλέφωνο σ’ ένα νούμερο που είχαν κολλήσει στο τζάμι: «Γεια σας, θ’ ανοίξετε;», «Σήμερα όχι, καθημερινές ανοίγουμε.», «Μάλιστα, από Δευτέρα δηλαδή είστε ανοιχτά, τι ώρες;», «Όχι ακριβώς, για τον Αύγουστο μόνο, είμαστε ανοιχτά καθημερινές μόνο όταν βρέχει».

Όσα καταλάβατε εσείς από την παραπάνω συνομιλία, κατάλαβα κι εγώ που την έκανα. Βασικά, κατάλαβα ότι για να καταλάβω αν παιδότοπός τους θ’ ανοίξει, πρέπει να κοιτάω το meteo.gr. Σ’ αυτούς βέβαια, δίνω ελαφρυντικά. Ένας παιδότοπος μέσα σε μια μικρή πόλη, κατακαλόκαιρο, που όλοι προτιμούν να πάνε για μπάνιο. Άντε και τον αφήνεις ανοιχτό, πόσες οι πιθανότητες να βγάλεις κέρδος; Κλείσε το ρημάδι, καλύτερα. Απλώς, βρε άνθρωπε, ενημέρωσε και τις σελίδες σου στα σόσιαλ μίντια, μιας και τις έχεις. Να μαθαίνουμε κι εμείς που ψάχνουμε παιδότοπο ανοιχτό, τι παίζει, αν παίζει.

Θέλω να πω, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, βλέπεις ότι στην Ελλάδα κυριαρχεί μια έλλειψη επαγγελματισμού. Άλλοτε λιγότερο, άλλοτε περισσότερο, η δομή λειτουργίας αρκετών επιχειρήσεων, έχει οικοδομηθεί με άχυρα. Ό, τι του καπνίσει του καθενός, όπως γουστάρει, όπως το έχει στο κεφαλάκι του, έτσι θα το κάνει. Θα κλείσει ακόμα και την επιχείρηση που έφτιαξε για να υπηρετήσει τις διακοπές των άλλων, για να κάνει ο ίδιος διακοπές. Τουρισμός, η βαριά μας βιομηχανία, θα σου πει μετά, αλλά μέχρι ενός σημείου. Όχι και να γίνω γκαρσόνι του τουρίστα.

«Πόσο βαθύ ΠΑΣΟΚ είναι αυτό», μου είπε ο φίλος με τον οποίο συζητούσαμε όλα αυτά τα φαινόμενα. Ε, μα ναι, πόσο δίκιο έχει. Είναι το βαθύ ΠΑΣΟΚ εκείνων των δεκαετιών που μας έφεραν στο σημείο μηδέν, στο οποίο είμαστε σήμερα. Είναι η νοοτροπία της προχειρότητας και της ανευθυνότητας, του βολέματος και της χαλαρότητας, η οποία έχει περάσει στο DNA μας και όπως φαίνεται, πρέπει να περάσουν πολλά χρόνια για να σβήσει. Πρέπει να περάσουν πολλά ακόμη χρόνια, για να καταλάβει ο Έλληνας ότι ένας θερινός κινηματογράφος πρέπει να μένει ανοιχτός όλο το καλοκαίρι.

ΥΓ. Πολύ θα ήθελα να μάθω και τις δικές σας καλοκαιρινές εμπειρίες. Πείτε την ιστορία σας, ανυπομονώ.