375
Η λεζάντα του ΑΠΕ θα ήταν κάπως έτσι: «Βαμμένος με τα εθνικά μας χρώματα, ο Μελ Γκίμπσον, οδηγεί τη μάχη για επενδύσεις στην Ελλάδα» | .

Σανός α λα ΣΥΡΙΖΑ, οι επενδύσεις του Braveheart

Κώστας Γιαννακίδης Κώστας Γιαννακίδης 23 Αυγούστου 2018, 10:04
Η λεζάντα του ΑΠΕ θα ήταν κάπως έτσι: «Βαμμένος με τα εθνικά μας χρώματα, ο Μελ Γκίμπσον, οδηγεί τη μάχη για επενδύσεις στην Ελλάδα»
|.

Σανός α λα ΣΥΡΙΖΑ, οι επενδύσεις του Braveheart

Κώστας Γιαννακίδης Κώστας Γιαννακίδης 23 Αυγούστου 2018, 10:04

Ένα άρθρο στην ιστοσελίδα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων παρομοιάζει τους διεθνείς επενδυτές με μαχητές από την ταινία «Braveheart» που ετοιμάζονται να εισβάλλουν στην Ελλάδα.

«Σαν σκηνή από το «Braveheart», που οι πολεμιστές κρατούν την υπομονή και τη δίψα τους για επίθεση στο πεδίο της μάχης μέχρι ο εχθρός να φθάσει πολύ κοντά τους, μοιάζουν οι διεθνείς επενδυτές, κολλημένοι στα monitors των χρηματιστηρίων όπου ετοιμάζουν με προσοχή τις επενδυτικές επιλογές για το Σεπτέμβριο. Και μέσα σε όλα αυτά, η Ελλάδα διαμορφώνει τις απαραίτητες συνθήκες, ώστε να γίνει ένας πιθανός επενδυτικό στόχος στο πεδίο των μαχών».

Επιθεώρηση να κάνεις, σατιρικό δελτίο να γράφεις, δεν μπορείς να το δώσεις καλύτερα. Γίνεται βέβαια να το κάνεις ελαφρώς πιο επίκαιρο. Ας πούμε, στην τελευταία σεζόν του Game of Thrones τα βασίλεια ετοιμάζονται για τη μεγάλη σύγκρουση στην Ελλάδα και ο Πρωθυπουργός μας είναι κάτι σαν τον Τζον τον Σνόου, μαχητής του καλού. Αν θες δε να εντυπωσιάσεις περισσότερο, το πιάνεις από τον Πόλεμο των Αστρων με διαγαλαξιακή μάχη επενδύσεων στην Ελλάδα. Φαντασία, μεράκι και διάθεση να έχεις και το κρατικό πρακτορείο είναι πρόθυμο να δημοσιεύσει τα πάντα.

Το άρθρο είναι ανυπόγραφο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι είτε συντάχθηκε κατά παραγγελία από δημοσιογράφο που ντράπηκε να το υπογράψει, είτε έφτασε στο πρακτορείο έτοιμο προς δημοσίευση. Στα μεγάλα μέσα ενημέρωσης έβαλαν τα γέλια, αλλά το άρθρο δεν ήταν για αυτά. Το πρακτορείο απευθύνεται στα εκατοντάδες περιφερειακά μέσα και στα sites που αναζητούν περιεχόμενο και δημοσιεύουν αμάσητο οτιδήποτε. Δέκα να το δημοσιεύσουν, κέρδος είναι. Ούτως ή άλλως η ντροπή σώθηκε από καιρό.

Έχει όμως ενδιαφέρον να προσέξετε την αισθητική και την επικοινωνιακή αντίληψη των ανθρώπων που γράφουν και προωθούν αυτά τα πράγματα. Κάπου ανάμεσα στο Μαξίμου, στο υπουργείο Οικονομικών και στο ΑΠΕ υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν ότι αυτό το άρθρο είναι σοβαρό και πείθει με το περιεχόμενο του. Τους θεωρείτε ηλίθιους. Χάσατε. Διότι είναι πρώτα αυτοί που θεωρούν ηλίθιους όλους εμάς και μας μεταχειρίζονται καταλλήλως. Επίσης αυτοί πληρώνονται. Εσείς πληρώνετε.

Βλέπουμε μία σοβιετική (βορειοκορεατική, καλύτερα) αντίληψη περί ενημέρωσης: οι αναγνώστες θα πιστέψουν οτιδήποτε και αν διαβάσουν από επίσημη πηγή ή, τέλος πάντων, η κυβερνητικά ελεγχόμενη ενημέρωση οφείλει να προπαγανδίζει ακόμα και πέρα από τα όρια της γελοιότητας. Το βρίσκετε γελοίο. Eίναι αλαζονικό. Και οικονομικό. Δεν μπορεί να πληρώνουν για επικοινωνία και να έχουν αυτά τα αποτελέσματα.