577
Αριστερά και δεξιά, εικόνες της Θεσσαλονίκης. Στο μέσο, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου στην καμπάνια του τοπικού Οργανισμού Τουρισμού. |

Η Βούλα Πατουλίδου… παρουσιάζει τον εαυτό της

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 13 Απριλίου 2018, 15:27
Αριστερά και δεξιά, εικόνες της Θεσσαλονίκης. Στο μέσο, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου στην καμπάνια του τοπικού Οργανισμού Τουρισμού.
|

Η Βούλα Πατουλίδου… παρουσιάζει τον εαυτό της

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 13 Απριλίου 2018, 15:27

Ετυχε ή πέτυχε; Να βρεθεί το σωστό φόρεμα. Αυτό που θα «ταιριάζει» με το λογότυπο. Η σκέψη σού έρχεται αυτόματα βλέποντας τη φωτογραφία που συνοδεύει την τελευταία επικοινωνιακή δράση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ).

Το θέμα αφορά στη Θεσσαλονίκη, η οποία «παρουσιάζει τον εαυτό της» μέσω virtual reality. Συγκεκριμένα, παρουσιάζει τα σημαντικότερά της αξιοθέατα καθώς και τα μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς (Unesco). Το σχετικό δελτίο Τύπου συνοδεύεται από φωτογραφία («δημιουργικό» στη διαφημιστική γλώσσα) που έχει σε πρώτο πλάνο την πρόεδρο του Οργανισμού και αντιπεριφερειάρχη Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου να κοιτά μέσα σε μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας.

Η αισθητική λεπτομέρεια: το μπλε ρουά φλοράλ εμπριμέ φόρεμα, όπως επιβάλλει η τάση της ανοιξιάτικης μόδας, με σαφείς παραπομπές στη συλλογή των Dolce & Gabbana, κυρίαρχων εκφραστών αυτής της τάσης – αλλά και άλλων mainstream σχεδιαστών.

Το δημιουργικό συμπληρώνεται και από το background. Πίσω από τον αγκώνα της κυρίας Πατουλίδου, ένα παιδί τεντώνεται ψηλά για να φτάσει το λογότυπο της πόλης, το οποίο συμπτωματικά (!) φέρει τα ίδια χρώματα με το φόρεμα της προέδρου του ΟΤΘ.

Δεν έχω τίποτα με την εμφάνιση και τις στυλιστικές επιλογές της κυρίας Πατουλίδου. Δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Γίνεται όμως, όταν επιλέγεται η ίδια ως το πρόσωπο που «ντύνει» επικοινωνιακά μια ενέργεια του μη κερδοσκοπικού οργανισμού της πόλης, η οποία έχει να κάνει μάλιστα με την καινοτομία.

Οπως μας προϊδεάζει η εισαγωγή του δελτίου Τύπου για τις δύο applications, Thessaloniki VR και Thessaloniki Unesco VR: «Καινοτόμες εφαρμογές που προσφέρουν την δυνατότητα στους επισκέπτες να περιηγηθούν εικονικά και τρισδιάστατα στην πόλη, προσθέτει στην «τουριστική φαρέτρα» της Θεσσαλονίκης ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ». Τονίζεται μάλιστα ότι «η Θεσσαλονίκη γίνεται η πρώτη ελληνική πόλη και μια εκ των πρώτων παγκοσμίως που παρουσιάζει επίσημα τον εαυτό της μ’ αυτόν τον τρόπο». Ενώ η πρόεδρος του ΟΤΘ δηλώνει ότι «είναι επίσης ένα ακόμη ισχυρό όπλο που προστίθεται στον Ψηφιακό Τουρισμό της Θεσσαλονίκης».

Σε δύο νέες εφαρμογές που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία, τον ψηφιακό κόσμο, την εικονική πραγματικότητα και τις έξυπνες συσκευές, το πιο δημιουργικό πράγμα που μπορείς να σκεφτείς για να τις επικοινωνήσεις είναι να ντύσεις την πρόεδρο του αρμόδιου Οργανισμού «ασορτί» με το λογότυπο της πόλης;

Οποία ταύτιση της πόλης με το πρόσωπο! Ο οργανισμός αποτελεί σύνθεση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήμου Θεσσαλονίκης, της ΔΕΘ Helexpo, του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας και της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η προβολή μιας δράσης συνδυάζεται με αυτή ενός προσώπου. Είναι σύνηθες, έως και θεμιτό, εφόσον το τελευταίο συνδέεται με την πρωτοβουλία και την είδηση.

Είναι άλλο όμως να συνοδεύεις την ενημέρωση με φωτογραφίες προσώπων από μια εκδήλωση ή μια παρουσίαση και άλλο να διαμορφώνεις ένα δημιουργικό υλικό με κεντρικό θέμα τον υπηρεσιακό παράγοντα.

Αναρωτιέμαι σε ποιους στοχεύει επικοινωνιακά αυτή η εικόνα. Σε όσους γνωρίζουν ήδη την κυρία Πατουλίδου; Αυτοί σίγουρα γνωρίζουν τη Θεσσαλονίκη και τα αξιοθέατά της. Οσοι πάλι δεν γνωρίζουν την πόλη, είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν αναγνωρίζουν και την κυρία Πατουλίδου. Πόσω, μάλλον, όταν την βλέπουν πίσω από μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας. Και όταν δεν υπάρχει λεζάντα ή άλλη ένδειξη που να αναφέρεται στην Ολυμπιονίκη.

Σε κάθε περίπτωση, το θέμα είναι η πόλη και όχι το πρόσωπο: οι δύο εφαρμογές και η εικονική περιήγηση των χρηστών στα αξιοθέατα. Το πώς αποδίδεται η εικονική πραγματικότητα και ο ψηφιακός τουρισμός στο εικαστικό είναι μια άλλη υπόθεση.

Πάντως όχι από τη μαύρη πλακέτα που κρατά μπροστά στα μάτια η πρόεδρος του ΟΤΘ ή από τη σχεδόν φολκλόρ φορεσιά.