751
Στα έργα τα οποία χρηματοδότησε ο Αποστολίδης συμπεριλαμβάνονται η αίθουσα του Ωδείου Δράμας (επάνω δεξιά), η αναπαλαίωση στο Σαντιρβάν Τζαμί (κάτω δεξιά) όπου στεγαζόταν η εφημερίδα «Θάρρος» και η ανακεράμωση του Γυμνασίου Αρρένων Δράμας (κάτω αριστερά) | ΑΠΕ-ΜΠΕ/CreativeProtagon

To παράδειγμα του Κώστα Αποστολίδη που έφυγε ξαφνικά

Protagon Team Protagon Team 28 Φεβρουαρίου 2024, 12:01
Στα έργα τα οποία χρηματοδότησε ο Αποστολίδης συμπεριλαμβάνονται η αίθουσα του Ωδείου Δράμας (επάνω δεξιά), η αναπαλαίωση στο Σαντιρβάν Τζαμί (κάτω δεξιά) όπου στεγαζόταν η εφημερίδα «Θάρρος» και η ανακεράμωση του Γυμνασίου Αρρένων Δράμας (κάτω αριστερά)
|ΑΠΕ-ΜΠΕ/CreativeProtagon

To παράδειγμα του Κώστα Αποστολίδη που έφυγε ξαφνικά

Protagon Team Protagon Team 28 Φεβρουαρίου 2024, 12:01

Στη σιωπή της Δράμας, αναπνέει πλέον η αίσθηση της απώλειας. Ο Κώστας Αποστολίδης, που έφυγε από τη ζωή ξαφνικά την Τρίτη σε ηλικία 76 ετών, υπήρξε ένας σεμνός και οραματιστής επιχειρηματίας, ένας ευεργέτης της πόλης του και ένας ζεστός άνθρωπος.

Ο εκλιπών ανέδειξε την εξωστρεφή προσέγγιση στον τομέα της επιχειρηματικότητας, που αποτελεί ένα ασυνήθιστο μοντέλο για το επιχειρείν σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου η οικονομική δραστηριότητα συχνά περιστρέφεται γύρω από τον δημόσιο τομέα. Η Raycap, το έργο της ζωής του, είναι μια βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας 100% ελληνικής ιδιοκτησίας με διεθνή ακτινοβολία και παρουσία.

Γεννήθηκε στη Δράμα το 1948, σπούδασε χημικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές με αποκλειστικά δικά του οικονομικά μέσα στα αμερικανικά πανεπιστήμια Harvard και McGill.

«Μυαλό τετραπέρατο έπιασε εξαρχής ότι οι ευρεσιτεχνίες σε δύσκολα τεχνικά θέματα θα του άνοιγαν μια επιχειρηματική δίοδο» σημειώνει η Μαργαρίτα Πουρνάρα στην «Καθημερινή». «Ιδρύοντας το 1987 τη Raycap έγινε σταδιακά ένας από τους πιο καταξιωμένους διεθνώς “παίκτες” στον τομέα της ηλεκτρικής προστασίας συστημάτων από απότομες αυξομειώσεις τάσης, όπως λ.χ. μετά τη ρίψη ενός κεραυνού. Ετσι ξεκίνησε και έφτασε να δημιουργήσει την πρώτη μεγάλη πατέντα ήταν το Strikesorb για τη θωράκιση ηλεκτρικού εξοπλισμού από κρουστικές υπερτάσεις».

Στην παρακάτω ομιλία του στο TEDx ο Κώστας Αποστολίδης αφηγήθηκε το 2011 την επιχειρηματική του πορεία:

Τα καινοτόμα προϊόντα που ανέπτυξε στη συνέχεια του έφεραν συνεργασίες με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), τον τηλεπικοινωνιακό γίγαντα AT&T για τους σταθμούς κινητής τηλεφωνίας και δεκάδες ακόμη πελάτες σε όλο τον κόσμο.

Ενδεικτικά και μόνον, για την κλίμακα της επιτυχίας του Κώστα Αποστολίδη, η Raycap διαθέτει σήμερα μεγάλα εργοστάσια παραγωγής στις παρακάτω περιοχές του πλανήτη:

—Στο Μόναχο της Γερμανίας, στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ, δύο μονάδες παραγωγής στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ, εγκαταστάσεις στο Aϊνταχο των ΗΠΑ, εργοστάσιο στη Σλοβενία και φυσικά στη Δράμα.

H μονάδα της Raycap στο Μόναχο της Γερμανίας (Credit: raycap.com)

«Ο Κώστας Αποστολίδης πίστευε στον ρόλο της επιχειρηματικότητας ως δύναμης ανάπτυξης και προόδου» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒ και προσθέτει μεταξύ άλλων ότι ο εκλιπών αφήνει πίσω του «μια σπουδαία κληρονομιά στον χώρο της βιομηχανικής έρευνας & καινοτομίας και της παραγωγής προϊόντων υψηλής τεχνολογίας». 

Οπως σημειώνει ο διευθυντής της «Καθημερινής» Αλέξης Παπαχελάς, «όσο μακριά και αν έφτασε η παρουσία της εταιρείας, στην Αμερική και στη Γερμανία, ο Αποστολίδης γυρνούσε πάντοτε στη Δράμα. Οταν κάποιος συμπολίτης του πέθανε από ανακοπή, φρόντισε να γεμίσει την πόλη με απινιδωτές. Είχε σχέδια και φιλοδοξίες για την πόλη του και προσέλαβε ένα μεγάλο γραφείο του Λονδίνου για να κάνει ένα νέο πολεοδομικό σχεδιασμό».  

Πέρα από τη μελέτη ανάπλασης του κέντρου της πόλης, ο εκλιπών χρηματοδότησε μελέτες και για άλλα έργα όπως το κολυμβητήριο, η ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας, ο περιαστικός δρόμος στους πρόποδες του Κορυλόβου και η μετατροπή του Στρατοπέδου Ανδρικάκη σε Κέντρο Κινηματογράφου.

Ο Αποστολίδης αποκατέστησε το 2012 το Σαντιρβάν τζαμί, ένα από τα υπέροχα σπαράγματα της οθωμανικής περιόδου στη Δράμα. Απαλλοτρίωσε δυο πολυκατοικίες που είχαν κτιστεί μέσα στον περιβάλλοντα χώρο του τεμένους και το μεταμόρφωσε σε χώρο πολιτισμού σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη.

Το Σαντιρβάν τζαμί, το περίτεχνο τέμενος της Δράμας, ξαναβρήκε τη χαμένη αίγλη του χάρη στη χορηγία της Raycap

Μεγάλη υπήρξε η προσφορά του στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Οπως σημειώνει (εδώ) ο διευθυντής του, Γιάννης Σακαρίδης, ο Κώστας Αποστολίδης στάθηκε επί 12 χρόνια στο πλευρό του Φεστιβάλ ως πολύτιμος χορηγός και υποστηρικτής, «αθλοθετώντας το χρηματικό έπαθλο του βραβείου Grand Prix (A’ Bραβείο του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος) και υποστηρίζοντας τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τις δράσεις».

Ο εκλιπών ψηφιοποίησε επίσης την ιστορική εφημερίδα «Θάρρος», μια πολυδιάστατη πηγή πληροφοριών για τη ζωή και την ιστορία της Δράμας επί 50 περίπου  έτη (1923-1981). Χάρη στο ενδιαφέρον του, δημιουργήθηκε ένας δυναμικός ιστότοπος, όπου ερευνητές, επιστήμονες, μελετητές και το ευρύτερο κοινό έχουν άμεση πρόσβαση στο αρχείο της.

Ο Κώστας Αποστολίδης (δεξιά) υπήρξε ένας ευεργέτης του πολιτισμού στην πόλη του, τη Δράμα. Εδώ, σε επίσκεψή του στο Στρατόπεδο Ανδρικάκη το οποίο μετέτρεψε σε κόμβο τεχνών (Credit: dramafilmfestival.gr)

Οι συνεργάτες του περιοδικού «δίοδος 66100», του «περιοδικού των απανταχού Δραμινών» που εκδόθηκε το 2009 από τον Δήμο Δράμας, αποχαιρέτησαν τον Αποστολίδη με τα εξής: «Ολοι εμείς που συνεργαστήκαμε μαζί του, με τον υπέροχο άνθρωπο και ιδιοκτήτη της σπουδαίας εταιρείας Raycap, σπουδαίας όχι μόνο για τα δεδομένα της Ελλάδας αλλά και για όλο τον κόσμο, νιώθουμε σήμερα ορφανοί. Και η Δράμα, αναπότρεπτα φτωχότερη όσο ποτέ, του εκφράζει τη βαθιά ευγνωμοσύνη όλων των Δραμινών».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...