614
Οι Ιταλοί έχουν σταθεί ως τώρα ιδιαίτερα επιφυλακτικοί απέναντι στην αλυσίδα... | Starbucks

Τα Starbucks ρίχνουν στην ιταλική αγορά καφέδες με… ελαιόλαδο

Protagon Team Protagon Team 22 Φεβρουαρίου 2023, 14:00
Οι Ιταλοί έχουν σταθεί ως τώρα ιδιαίτερα επιφυλακτικοί απέναντι στην αλυσίδα...
|Starbucks

Τα Starbucks ρίχνουν στην ιταλική αγορά καφέδες με… ελαιόλαδο

Protagon Team Protagon Team 22 Φεβρουαρίου 2023, 14:00

Αν υπάρχει ένα παράδειγμα του πώς η παγκοσμιοποίηση μπορεί να «σκοντάψει» σε πράγματα φαινομενικά όχι και τόσο σημαντικά, αυτό είναι τα Starbucks.

Η περίφημη αλυσίδα με τους τυποποιημένους στις γεύσεις καφέδες δεν τα βρήκε πολύ εύκολα παντού στον κόσμο. Αλλού –όπως στην Ελλάδα, όπου η παρουσία της διαχρονικά είναι μια ιστορία οικονομικού πόνου– επειδή θεωρείται ακριβή, αλλού –όπως στην Ιταλία– επειδή πολύ απλά υπάρχουν συγκλονιστικά καλύτερα εγχώρια καφέ.

Τι κάνεις, λοιπόν, όταν η τοπική αγορά σε σνομπάρει; Κάνεις ό,τι απίθανο σου πουν οι τοπικοί γευσιγνώστες, πιάνεις τον καπουτσίνο, ας πούμε, και του πετάς μέσα λίγο ελαιόλαδο.

Ελπίζουμε να έχετε τελειώσει με τον πρωινό σας καφέ, ναι, πράγματι δεν ακούγεται πολύ ωραίο. Οι υπεύθυνοι των Starbucks, όμως, επιμένουν ότι είναι τέλειο. «Η απρόσμενη, βελούδινη, βουτυρώδης γεύση του ελαιόλαδου διευρύνει τη γεύση του καφέ και ταιριάζει τέλεια», είπε ο Χάουαρντ Σουλτζ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Ο Σουλτζ είναι Αμερικάνος βέβαια και ίσως αυτό εξηγεί πολλά στο πώς αντιλαμβάνεται τη γεύση του ελαιολάδου.

Τα Starbucks ετοιμάζονται να λανσάρουν τη σειρά καφέδων με γεύση ελαιολάδου στην Ιταλία και θα την πουν Oleato. Και πιστεύουν ότι έτσι θα τα συμπαθήσουν περισσότερο οι Ιταλοί, οι οποίοι έως τώρα έχουν σταθεί ιδιαίτερα επιφυλακτικοί απέναντι στην αλυσίδα. Τα Starbucks έχουν μόλις 20 καταστήματα σε μια χώρα που είναι γεμάτη από μικρά ή μεγαλύτερα καφέ, που προσφέρουν τους αρωματικούς εσπρέσο και καπουτσίνο τους σε κάθε γωνία.

H σειρά Oleato θα περιλαμβάνει έναν εσπρέσο φρέντο, έναν καφέ λάτε με ελαιόλαδο και γάλα βρώμης και ένα ρόφημα στο οποίο «μεταξένιο έγχυμα έξτρα παρθένου λαδιού Partanna θα συνδυάζεται με αφρό γλυκιάς κρέμας βανίλιας»

Ο Σουλτζ δήλωσε «ενθουσιασμένος» με την ιδέα. «Ξέρω ότι κάποιοι θα δυσπιστήσουν», είπε, «ελαιόλαδο στον καφέ; Κι όμως η απόδειξη είναι στην κούπα».

Η σειρά Oleato –που περιλαμβάνει ζεστά και κρύα ροφήματα– θα μπει στα καταστήματα της νότιας Καλιφόρνιας την άνοιξη, ενώ η Μέση Ανατολή, η Ιαπωνία και η Βρετανία θα ακολουθήσουν αργότερα. Στην Ιταλία κάνει πρεμιέρα σήμερα, Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου και το μόνο βέβαιο είναι ότι οι αντιδράσεις θα έχουν ενδιαφέρον.

Ανάμεσα στα άλλα θα περιλαμβάνει έναν εσπρέσο φρέντο και έναν καφέ λάτε με ελαιόλαδο και γάλα βρώμης…

Τέλος, θα υπάρχει και ένα ρόφημα στο οποίο «μεταξένιο έγχυμα έξτρα παρθένου λαδιού Partanna θα συνδυάζεται με αφρό γλυκιάς κρέμας βανίλιας που θα διαχέεται σιγά σιγά στην κούπα». Από γεύση δεν ξέρουμε πώς θα είναι, από περιγραφή σκίζει πάντως, σκέτη ποίηση.

Δεν μπορούμε να κάνουμε πρόβλεψη για το πώς θα πάει αυτό, εκτιμήσεις όμως μπορούμε. Η Starbucks δεν είναι η πρώτη πολυεθνική που καταφεύγει σε τέτοια τρικ. Πρώτος και καλύτερος διδάξας τα Mac Donald’s, τα οποία και στα καθ’ ημάς προσφέρουν σαρακοστιανά – ας πούμε, σε λίγες ημέρες θα βγουν και φέτος τα μπέργκερ με γαρίδες και άλλα νηστίσιμα. Ηταν αναγκασμένα να το κάνουν, όμως υπάρχουν κάποιες σημαντικές διαφορές.

Πρώτον, τα Mac Donald’s είναι φτηνά σε σχέση με ένα εστιατόριο, ενώ τα Starbucks είναι ακριβά σε σχέση με το μέσο καφέ της νότιας Ευρώπης.

Δεύτερον τα Mac Donald’s έβαλαν γαρίδες μέσα σε ένα ψωμάκι, το κάνεις και σπίτι σου, δεν έβαλαν γεύση μουσακά στην κόκα κόλα.

Εν πάση περιπτώσει, θα δείξει. Αλλωστε, όλοι θα το δοκιμάσουν στην αρχή, από περιέργεια και μόνο.

Πολλοί Ιταλοί είχαν καλέσει τον κόσμο να μποϊκοτάρει τα Starbucks, όταν η αλυσίδα μπήκε στη χώρα το 2018. «Δεν ερχόμαστε για να διδάξουμε τους Ιταλούς πώς να φτιάχνουν καφέ», είχε πει τότε ο Σουλτζ. «Ερχόμαστε με ταπεινότητα για να τους δείξουμε όσα έχουμε μάθει εμείς».

Κανείς δεν πείστηκε προφανώς.

Πέρυσι, η αλυσίδα Domino’s Pizza αποχώρησε από την Ιταλία και η είδηση προκάλεσε διθυραμβικά σχόλια στα social media. Η εταιρεία πάλευε από το 2015 να σταθεί στη χώρα, ανεπιτυχώς.

Ούτε καφέδες θα μας μάθετε να φτιάχνουμε ούτε πίτσα, να φύγετε να πάτε αλλού, ήταν το προφανές μήνυμα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...